یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: طرح معلم تمام وقت، یک راهکار کوتاه مدت برای رفع مشکل کمبود معلم در مدارس است و آموزش و پرورش نمی‌تواند این طرح را به صورت دائمی اجرا کند.

طرح معلم تمام وقت، نمی‌تواند به صورت دائمی اجرا شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  سیدجواد ساداتی نژاداظهار کرد: طرح معلم تمام وقت، راهکاری برای غلبه بر سونامی کمبود معلم است، ولی این طرح تاکنون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طرح و بررسی نشده و با توجه به آنکه این طرح جامعه گسترده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد نیازمند کارشناسی دقیق است.

وی تصریح کرد: معلمی یک کار ویژه و شاخص است و معلمان باید برای تربیت و تعلیم نسل آینده هر روز مطالب خود را به روز کنند تا بتوانند دانش‌آموز را در مسیر درست هدایت کرده و رسالت خود را به خوبی انجام دهند، ولی با افزایش ساعت خدمت، آن‌ها زمان کافی برای مطالعه و یادگیری متد روز را ندارند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: هدف از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان، تربیت‌ معلم به صورت تخصصی در کشور است و اگر طی پنج سال گذشته، ظرفیت پذیرش این دانشگاه به رقم سه هزار نفر کم نشده بود، امروز با چالش کمبود معلم به این گستردگی روبرو نبودیم.

به گزارش ایسنا ، ساداتی نژاد گفت: در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش معلم برای تدریس در کلاس کم دارد، پذیرفته نیست که دولت مجوز استخدام ندهد، بلکه باید بتواند نیروی مورد نیاز خود را به اندازه کافی به کار بگیرد.

برچسب‌ها