Icana.ir
fa

بررسی علل افت تحصیلی در کمیسیون آموزش و تحقیقات

علل و عوامل افت تحصیلی در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان وزارتخانه آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.5/12/2008 10:12:00 AM5/12/2008 10:12:00 AMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram

بررسی علل افت تحصیلی در کمیسیون آموزش و تحقیقات

سرویس کمیسیون ها
علل و عوامل افت تحصیلی در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان وزارتخانه آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.
دوشنبه 23 اردیبهشت 1387 ساعت 10:12

"حسین امیری خامکانی" در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه که با حضور دو تن از معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، بحث هایی راجع به علل و عوامل افت تحصیلی در آموزش و پرورش و راهکارهای مناسب برای پیشگیری از آن مطرح گردید.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده توسط مسئولین، در پایه های اول هر دوره ما شاهد افت بیشتری هستیم و پایه اول دوره متوسطه بیشترین افت تحصیلی را دارد که به علت انتقال از راهنمایی به متوسطه، سن و سال دانش آموزان در این مقطع و تغییر فضا است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه افت ها در آموزش و پرورش به عوامل متعدد بستگی دارد، گفت: کلاس های چند پایه در مناطق دوره افتاده، کمبود فضا و امکانات آموزشی و کمک آموزشی که معلم می تواند از آنها برای تدریس بهره بگیرد و روش تدریس از جمله این عوامل هستند.

امیری تصریح کرد: در کنار این عوامل باید علل افت تحصیلی را هم در معلم، هم در مدرسه و هم در خود دانش آموز بررسی کرد و در واقع به روز بودن معلم و تسلط وی به روش ها و تکنیک های جدید آموزشی بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: فضای مدرسه و شرایط رفاهی و معیشتی و آرامش اجتماعی دانش آموز قطعا از مسایلی است که روی افت تحصیلی دانش آموزان تاثیر می گذارد به همین دلیل ما در روستاها بیشتر از شهرها شاهد افت تحصیلی هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر ضرورت وجود تشکیلات مستقل با مدیریت های ثابت و کارشناسی جهت نظارت بر کیفیت و روش های آموزشی گفت: براساس گفته مسئولان آموزش و پرورش این کار در حال حاضر نیز انجام می شود اما به نظر من تشکیلات مستقلی برای این مهم در نظر گرفته نشده است در حالی که بحث نظارت بر کیفیت آموزشی و روش های آموزش، به مدیریت های غیر سیاسی و ثابت نیاز دارد تا بتواند در یک دوره پیوسته آموزش و پرورش را مدیریت کند.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC