Icana.ir
fa

آموزش و پرورش ریشه افت تحصیلی در نقاط مختلف کشور را شناسایی کند

** نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی افت تحصیلی در نقاط مختلف کشور را یکی از معضلات آموزش و پرورش به ویژه در نقاط محروم دانست و از مسئولان این وزارتخانه خواست تا با ریشه یابی این معضل به حل آن اقدام کنند.9/14/2010 5:19:00 PM9/14/2010 5:19:00 PMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
طاهرخانی:

آموزش و پرورش ریشه افت تحصیلی در نقاط مختلف کشور را شناسایی کند

سرویس فرهنگی
** نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی افت تحصیلی در نقاط مختلف کشور را یکی از معضلات آموزش و پرورش به ویژه در نقاط محروم دانست و از مسئولان این وزارتخانه خواست تا با ریشه یابی این معضل به حل آن اقدام کنند.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389 ساعت 17:19

 "امیر طاهرخانی" عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نشریه ولایت با تبریک سال تحصیلی جدید به وزیر و کارکنان و مدیران آموزش و پرورش و همچنین به دانش‌آموزان سراسر کشور به‌خصوص به دانش‌آموزان استان قزوین گفت: امیدواریم این سال تحصیلی سالی پربار و سرشار از موفقیت و کامیابی و توأم با فزونی علم و معرفت برای همه باشد و امیدواریم که وعده‌های مسئولین برای بهبود وضعیت آموزشی و ارتقای سطح آن محقق شود.

وی افزود: در حالی به آغاز سال تحصیلی نزدیک می‌شویم و دانش‌آموزان خود را برای حضور در کلاس آماده می‌کنند که برخی از مشکلات در این وزارتخانه مشاهده می‌شود و تأکید می‌کنیم که در این سال باید آموزش و پرورش از مشکلات خود فاصله گرفته و به قله پیشرفت و ترقی نزدیک شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نقاط ضعف و قوت این وزارتخانه شناسایی شود، گفت: مسئولان باید در جهت تقویت نقاط قوت گام بردارند به‌خصوص اینکه به فکر مدیریت آموزشی و پرورشی باشند تا شاهد رشد و تحول در این وزارتخانه باشیم.

طاهرخانی تأکید کرد: مدیریت با انگیزه و توانمند می‌تواند استعدادها را از قوه به فعل تبدیل کند و در جهت رشد و ترقی مؤثر باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال «همت مضاعف و کار مضاعف» از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مسئولان این وزارتخانه باید با تلاش و کار زیاد در جهت تحقق این رهنمود به‌صورت عملی نه شعاری و گفتاری باشند و باید با استعانت از خداوند متعال و استفاده از همه ظرفیت‌ها در این راه گامهای اساسی بردارند.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات این وزارتخانه گفت: افت تحصیلی در نقاط مختلف کشور یکی از این مشکلات است که این امر در نقاط محروم شدت بیشتری دارد و در استان قزوین نیز مشهود است.

طاهرخانی مشکلات معیشتی فرهنگیان را از دیگر این مشکلات برشمرد و گفت: اگر معلمین و مسئولین این وزارتخانه دغدغه معیشتی نداشته باشند یا این دغدغه به حداقل برسد، انگیزه برای کار کردن بیشتر خواهد شد و کیفیت کار نیز افزایش خواهد یافت.

وی استخدام معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را از دیگر مشکلات این وزارتخانه ذکر کرد و گفت: متأسفانه وزارتخانه برای استخدام معلمین شفاف عمل نمی‌کند و معلوم نیست که چه تعداد از معلمان در آزمون استخدامی شرکت کرده و چه تعداد پذیرفته شدند که همین امر اعتراض‌هایی را در پی داشته و معلمین شرکت کننده در آزمون برای بیان اعتراض به نمایندگان مراجعه می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در این زمینه با شفافیت عمل شود تا هرگونه شائبه نفوذ مدیران برای استخدام برخی افراد از بین برود.

طاهرخانی به مشکلات معلمین جدیدالاستخدام نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از این معلمین تجربه کافی ندارند باید برای آنان آموزش ضمن خدمت فراهم و ظرفیت‌های آنها شکوفا شود. به گفته وی کمبود فضای آموزشی و نداشتن معلم در برخی روستاها از دیگر این مشکلات است.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آموزشی و پرورشی شهر و روستاهای تاکستان گفت: باید از نیروهای کارآمد در جهت ارتقای سطح آموزش و پرورش استفاده کرد و از حذف نیروهای باتجربه پرهیز شود و از حبیبی رئیس سازمان آموزش و پرورش استان می‌خواهیم که با نظارت و برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه گام بردارد.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC