Icana.ir
fa

توزیع ناعادلانه امکانات آموزشی در استان چهارمحال و بختیاری

**حوزه آموزش در استانچهارمحال و بختیاری به برکت دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی با اقدامات مؤثری همراه بوده است اما متأسفانه مدیریت‌های مختلف با سلیقه های متفاوتی ایراداتی را به همراه داشته است. مشکل عمده رعایت نشدن استانداردهای یکسان در سراسر استان است؛ به این معنی که فضاهای آموزشی که در مرکز استان ساخته می‌شوند بسیار شیک، مدرن‌تر و مجهزتر از سایر مناطق استان است.9/15/2010 1:20:00 PM9/15/2010 1:20:00 PMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
یادداشتی از نورالله حیدری

توزیع ناعادلانه امکانات آموزشی در استان چهارمحال و بختیاری

سرویس فرهنگی
**حوزه آموزش در استان چهارمحال و بختیاری به برکت دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی با اقدامات مؤثری همراه بوده است اما متأسفانه مدیریت‌های مختلف با سلیقه های متفاوتی ایراداتی را به همراه داشته است. مشکل عمده رعایت نشدن استانداردهای یکسان در سراسر استان است؛ به این معنی که فضاهای آموزشی که در مرکز استان ساخته می‌شوند بسیار شیک، مدرن‌تر و مجهزتر از سایر مناطق استان است.
چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 13:20

 "نورالله حیدری دستنایی" نماینده اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در یادداشتی که در هفته نامه زردکوه منتشر شد به بررسی مشکلات آموزشی استان چهارمحال و بختیاری پرداخت:

 در مجموع موجی در بین مردم در حال شکل‌گیری است چرا که اتفاقی ناعادلانه در حوزه آموزش اتفاق افتاده است که ما را رنج می‌دهد. بین مدارس استان از نظر فضاهای آموزش نباید تفاوتی وجود داشته باشد. البته استدلال مسئولان این است که جمعیت در مرکز استان بیشتر است اما اگر مدارس استان ما در مرکز از جمیع جهات مجهزتر باشد و در روستاها حتی امکانات جانبی وجود نداشته باشد؛ تبعیض بزرگی به وجود می‌آید که در رفتارهای آموزشی مؤثر است.

ناگفته نماند از این نهضت فراگیر ساخت‌وساز در دولت‌ها به‌خصوص دولت نهم و دهم حمایت می‌کنیم اما متأسفانه توزیع امکانات عادلانه نیست. در بحث آموزش و پرورش در استان ما، مدیریت کنونی این سازمان که همان اداره کل آموزش و پرورش است، متأسفانه ضمن ویژگی‌های مثبت، جایگاهی میان فرهنگیان ندارد به این معنا که عدم تعامل ایشان با سایر سازمان‌ها و حتی فرهنگیان و عدم ایجاد فرصت که مطالب و پیشنهادها بیان شود سبب شده است بدبینی نسبت به او پیش بیاید. بنده بارها و بارها درخواست کردم که در این رفتار تجدیدنظر کنند. فرهنگیان نیز بر حسب حسن اعتماد، کارشان را انجام می‌دهند اما اگر رئیس فعلی به همه سلایق توجه می‌کرد؛ وضعیتمان بهتر بود.

در حوزه مسائل آموزشی در شرایط حداقلی قرار داریم به طوری که جماعت فرهنگیان وظایفشان را در حد عادی و متعارف انجام می‌دهند اما در بحث خلاقیت و ابتکار عمل مقداری کم کاری داریم که به دلیل نبود خلاقیت‌هاست. ضمن اینکه دارای فرهنگیان خوبی هستیم اما ناراحتی‌هایی هم در این زمینه وجود دارد که موجب نارضایتی فرهنگیان نیز شده است.  در حوزه پرورش شرایط متفاوتی وجود دارد؛ در حوزه معاونت پرورشی تلاش می‌شود که ارتباط خوبی با سایر افراد برقرار شود اما باید جانب انصاف را رعایت کنیم و از حق نگذریم که در فضای آموزش و پرورش فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد. ما در بسیاری از آزمون‌ها و انواع مسابقات علمی رتبه‌های خوبی کسب کردیم که البته تلاش خود دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان بود، نه اینکه نسبت به نظام و وضعیت آموزشی کشور ناشکر باشیم اما در مقابل توانایی‌هایمان کمبودهای زیادی داریم.

 اگر مصوبات دولت در حوزه آموزش را با سایر استان‌ها مقایسه کنیم می‌بینیم که تفاوت فاحشی بین استان ما و سایر استان ها وجود دارد، در بحث برگزاری انواع اردوها، امکانات رفاهی، وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی و بهداشتی کمبودهای زیادی داریم شاید آن استان‌ها درآمدهای جانبی داشته باشند اما ما نه بودجه و نه امکانات کافی داریم. در حوزه پرداخت حد محرومیت‌ها به فرهنگیان متأسفانه با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم به طوری که با نوسان‌ها و تأخیرهای غیر قابل توجیهی پرداخت می‌شود.

سرانه دانش‌آموزان نیز پایین است به عبارت دیگر اگر قرار است یک نرخ را اعلام کنیم استان ما متضرر خواهد شد به این دلیل که بیشتر مدارس به علت پراکندگی کم‌جمعیت هستند اگر قرار باشد یک رقم را در نظر بگیریم، یک مدرسه که 1500 دانش‌آموز دارد مبلغ جزئی نصیبش می‌شود. در واقع در بحث سرانه نباید آمار دانش‌اموزان را ملاک قرار دهیم.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC