شهادت امام محمدباقر(ع)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
امیدوار رضایی:

طبق قانون اساسی، بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری، مجلس در راس امور است

سرویس دیگر رسانه‌ها
**دکتر امیدوار رضایی، متخصص جراحی مغز و اعصاب، حضوری فعال در ادوار پنجم، ششم و هفتم مجلس داشته و اکنون نیز در دوره هشتم در کمیسیون بهداشت و درمان و هیات رییسه مجلس نقش تاثیرگذاری دارد.
چهارشنبه 31 شهریور 1389 ساعت 11:31

دکتر رضایی برادر محسن رضایی علاوه بر حضور در عرصه سیاست در کنار برادرش، در ورزش نیز به عنوان رییس فراکسیون ورزش و عضو هیات مدیره استقلال فعالیت چشمگیری به زعم بسیاری از فعالان عرصه ورزش دارد.

نکته جالب در مصاحبه ایسنا با دکتر امیدوار رضایی، اطلاعات جامع در پاسخ به سوالات سیاسی، اقتصادی، ورزشی و ... بود.

او در این گفت‌وگو به عملکرد هیات رییسه مجلس هشتم در سه سال اخیر نمره‌ 12 داد که این نکته جالبی بود.

این عضو هیات رییسه مجلس و نماینده مسجدسلیمان با حضور در محل خبرگزاری ایسنا، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری در گفت‌وگویی 2 ساعته با خبرنگار ایسنا، آخرین دیدگاه‌هایش را درباره مسائل مختلف مطرح نمود.

 

ورود به مسائل فرعی ،خواست دشمن است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا، پرداختن به مسائلی از این جنس که «مجلس در راس امور نیست» را موضوعی فرعی دانست و گفت:« بایستی با دیدی ملی و شرعی این‌گونه مسائل را فرعی دانست و از کنار آن گذشت.

رضایی افزود: جایگزینی مسائل فرعی به جای مسائل اصلی یعنی چشم‌انداز بیست ساله، سیاست‌های کلی اصل نظام، مقابله با تحریم‌ها و دشمن و هم‌چنین جنگ نرم صحیح نیست؛ دشمن از چنین بسترهایی به عنوان عامل جنگ نرم بهره‌برداری می‌نماید چون به طور طبیعی آمریکا به عنوان دشمن نظام برای حفظ منافعش دست به هر کاری می‌زند.

وی ادامه داد: در نگاهی دیگر می‌توان گفت مسائل نفسانی انسان بستر بیان چنین سخنانی، که موجب دور شدن از مسائل اصلی می شود،را آماده می‌نماید. در این شرایط کشور با دور شدن ازمسائل اصلی به مسائل فرعی می‌پردازد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در چنین شرایطی باید با دیدی ملی، پرداختن به مسائل فرعی در جامعه کم‌رنگ‌تر شده و به این‌گونه مسائل دامن زده نشود، به طوری حتی اگر در مجلس فردی به صورت اشتباه سخنی را بیان کرد، باید به جای دامن زدن آن، به فکر برطرف شدنش بود. البته این در شرایطی است که بیان آن سخنان موجب به وجود آمدن انحراف و دور شدن از حقیقت نشود.

 

طبق قانون اساسی، بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری، مجلس در راس امور است

وی با تاکید بر این‌که طبق قانون اساسی به عنوان ملاک و میثاق نظام جمهوری اسلامی و بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری« مجلس در راس امور است» ،‌ گفت:‌«چون ملاک بررسی حرف و عمل‌مان قانون اساسی، فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل است، قانون اساسی، بیانات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب راجع به مجلس به روشنی نشان می‌دهد که« مجلس در راس امور است.»

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود:  با وجودی که جمله‌ « مجلس در راس امور است» در قانون اساسی به صراحت نیامده است اما با مرور قانون چنین برداشتی بدست می‌آید. می‌توان دلیل تاکید قانون اساسی و بیان این جمله از سوی امام(ره) را گذراندن دوران 2500 ساله‌ شاهنشاهی و تلاش‌های 150 ساله ملت از دوران مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی‌ برای در دست داشتن امور کشور عنوان کرد.

رضایی با تاکید بر این‌که تکامل یافته قرن‌ها تلاش ملت ایران پیروزی انقلاب اسلامی و به وجود آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: درسال‌های ابتدایی انقلاب، بزرگان نظام با راهنمایی‌های امام(ره)، تلاش کردند قانون اساسی بنویسند که موارد 2500 سال حکومت فرد‌گرایی و جدا کردن ملت از دولت تکرار نشود. بر همین اساس در قانون اساسی پیش‌بینی شده است که چطور حاکمان در رده‌های مختلف جابجا شوند.

 

قانون اساسی عصاره‌ای از دیدگاه‌های ملت است

وی در توضیح این مطلب به ارائه مثال‌هایی پرداخت و گفت: در حالی در قانون اساسی برای وزرا، رییس‌جمهور و حتی در رده‌های بالاتر مکانیزم‌هایی نظارتی برای جابجایی آن‌ها در نظر گرفته شده است، اما در مورد مجلس هیچ بندی وجود ندارد به گونه‌ای که هیچ فردی نمی‌تواند مجلس را استیضاح یا برکنار کند. این قانون اساسی عصاره‌ای از دیدگاه‌های ملت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: طبق قانون اساسی نمایندگان ملت از همه اقشار، مذاهب و گرایش‌های مختلف مردمی، از همه‌ی جغرافیایی کشور و به شکل‌های متفاوت، از همه ادیان الهی و قومیت‌ها دور هم جمع می‌شوند تا راجع به سرنوشت کل کشور به نمایندگی از ملت تصمیم‌گیری نمایند. از این رو طبیعی است در چنین جایگاهی مجلس می‌تواند در راس امور بودن را شکل دهد.

 

در همه امور قانون ملاک و میزان است

چتر قانون در کشور آن‌قدر بالاست که امام اجرای آن را همچون اجرای مسائل شرعی می‌دانستند

رضایی با تاکید بر این‌که در همه امور قانون ملاک و میزان است، ‌گفت: طبق قانون اساسی و تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری مرکز قانون‌گذاری مجلس است و همه ارکان و قوای مختلف باید در چارچوب قانون فعالیت ‌کنند. چتر قانون در کشور آن‌قدر بالاست که امام می‌فرماید، اجرای قانون همچون اجرای مسائل شرعی است که منشا این قانون‌گذاری مجلس است، این توضیحات نشان می‌دهد که مجلس چه جایگاه مهمی دارد.

وی افزود: در این شرایط با بررسی می‌توان به این نتیجه رسید که دولت، مسئولان اجرایی، قوه قضائیه، دادگاه‌ها، مجلس و نهادهای دیگر با نقطه مطلوب برای رسیدن به اهداف والای ابتدای انقلاب اسلامی اختلاف زیادی دارند.

وی ادامه داد: با وجود تلاش‌های بسیاری که در طول سی سال گذشته از سوی همه دستگاه‌ها و قوای مختلف در دوران‌های مختلف انجام شده است، هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم که برای رسیدن به آن نقطه مطلوب و ایده‌آل مورد نظر باید تلاش‌های بسیاری انجام شود.

 

گذشت، لازمه رسیدن به وحدت عملی در جامعه است

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان در مورد لزوم رسیدن به وحدت عملی، یکی از الزامات تحقق وحدت عملی در جامعه را اعتقاد واقعی به رهبر معظم انقلاب عنوان و خاطر نشان کرد: این اعتقاد نباید تنها در حد حرف و شعار باقی بماند. صحبت‌های ایشان مشخص است و طبق تاکیدات‌شان آنچه ایشان می‌گویند ملاک عمل است و نباید تفسیرهای مختلف شود.

 

 

رضایی، گذشت، را لازمه رسیدن به وحدت عملی در جامعه عنوان و اظهار کرد: در شرایطی که ممکن است افراد با برداشت‌های مختلف و دادن حق به خودشان اختلافات را تشدید نمایند، باید با محوریت قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون اساسی گذشت را پیشه کنند و از حق‌شان در مقابل حق بزرگ ملت و انقلاب اسلامی و خون شهدا بگذرند.

وی افزود: البته در این بین اگر کسی نسبت به قانونی اختلاف برداشت داشت، باید طبق قانون اساسی نظر شورای نگهبان را قطعی بداند.

 

مسئولان باید حتی در صورت داشتن حق، در مقابل حق بزرگتر ملت و نظام گذشت کنند

رضایی در ادامه تاکید کرد: در شرایطی که نظام در خطر تهدید دشمن قرار دارد و دشمن با تمام علم، توان، تکنولوژی و نفوذ سیاسی‌اش در کشورهای مختلف راه‌های فشار به مردم را می‌پیماید، مسئولان بایستی حتی در صورت داشتن حق در مقابل حق بزرگتر ملت و نظام گذشت کنند.

وی افزود: در شرایطی که فشارهای آمریکا همچون تحریم‌های اقتصادی قبل از آن‌که به دولت‌ها و مجلس‌ها فشار آورد، به ملت فشار می‌آورد، حق نیست که مجلسیان و دولتیان به خاطر حق‌های کوچک در مقابل حق بزرگتر ملت و نظام، حق خود را بزرگتر دیده و از آن نگذرد، این کار اشتباهی استراتژیک و ناحقی است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که مجلسیان و دولتیان باید بین حق خود و حق نظام و ملت، حق این نظام و مردم را انتخاب کنند، گفت: مطمئنا اگر این نظام و خون شهدا نبود، نمایندگان و وزرا نمی‌توانستند وارد مجلس یا دولت شوند؛ اگر این ملت در طول هشت سال دفاع مقدس و سی ساله گذشته شرایط را تحمل نمی‌کرد، این نظام پایدار نبود.

رضایی افزود: بر این اساس افرادی که در رده‌های مختلف، با وارد کردن حاشیه‌ها به متن اصلی نه تنها راه اشتباهی را دنبال می‌کنند بلکه کار و خطای ملی را انجام می‌دهند. افرادی که به این موارد نیز دامن می‌زنند، کار خطایی می‌کنند چرا که باید تا می‌توانیم با نشنیده گرفتن چنین مواردی، از کنار آن گذشته و در مقابل، متن اصلی را پررنگ کنیم؛ به عبارت دیگر به جای آن‌که با آمدن حاشیه، متن کم‌رنگ‌تر شود باید با پاسخ‌هایمان کاری کنیم که حاشیه‌ها نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: با این رویکرد که متن را اصل بدانیم و حاشیه‌ها را کم‌رنگ جلوه دهیم، باید در واکنش به این سخن دوستی که می‌گوید« مجلس در راس امور نیست»، می‌توان این‌گونه واکنش داد که منظور از این سخن آن است که مجلس در راس امور اجرایی نیست که این سخنی درست به شمار می‌آید.البته ذکر این نکته نیزضروری است که طبق قانون اساسی مقام معظم رهبری مقام اول اجرایی کشوراست و رییس‌جمهوردرمقام دوم قرار دارد.

 

 با همفکری باید در جهت کاهش فشارها به ملت تلاش نمود

رضایی افزود: در شرایط فعلی باید با همفکری در جهت کاهش فشارها به ملت و پیش بردن کشور بر اساس چشم‌انداز 20 ساله کشور تلاش نمود و با پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای مشکلات دیگر کشور همچون چگونگی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و معضلات اصلی همچون بیکاری، مسائل اقتصادی و فرهنگی در جامعه، آنها را به عنوان متن اصلی بیشتر پررنگ کنیم.

این نماینده مجلس هشتم در ادامه تاکید کرد: با محور قرار گرفتن فرمایشات مقام معظم رهبری در زمان فعلی تکیه بر آن هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. به گونه‌ای که می‌توان در صورت به وجود آمدن اختلاف برداشتی از ایشان سوال نمود، نه این‌که به محض به وجود آمدن اختلافی، آن را رسانه‌ای کرد و فرصتی را برای دشمنان فراهم کرد که درجه طمع‌شان بالا رود.

 

یکی از عوارض حاشیه‌ها علامت دادن به دشمن است

باید شکاف را از دشمن پوشاند

رضایی یکی از عوارض حاشیه‌ها را علامت دادن به دشمن دانست و توضیح داد: با به وجود آمدن چنین حاشیه‌ای انگار به دشمن علامت می‌دهیم که از همان نقطه‌ی شکاف به کشور فشار آورد و یا با دادن انرژی مثبت آن‌ها را تشویق به فشار آوردن به کشور می‌کنیم. این روند به صلاح کشور نیست. چون باید شکاف را از دشمن پوشاند.

 

مجلس تغییرات اساسی و جدی در لایحه برنامه پنجم را قبول ندارد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا در مورد اختلاف نظر بین دولت و مجلس در مورد بررسی لایحه برنامه پنجم گفت: در زمان به وجود آمدن اختلافات کوچک، سران سه قوه در جلسات خصوصی می‌توانند این اختلافات را حل نمایند و هنگامی که این اختلافات بیشتر می‌شود مقام معظم رهبری به عنوان نقشی قانون و شرعی نیز می‌توانند مشکل را حل ‌نمایند.

رضایی ادامه داد: در ابتدای بررسی لایحه برنامه پنجم نظر مجلس بر این بود که با به وجود آمدن تغییرات بسیار لایحه جدیدی نوشته شود که با نظرات رهبر معظم انقلاب این موضوع تعدیل و قرار شد با اصل قرار دادن لایحه برنامه پنجم، نظرات در این لایحه اعمال گردد.

 

وی افزود: در مقابل برداشت دولت آن است که تغییرات اساسی و جدی در لایحه برنامه پنجم رخ داده است که مجلس این نظر را قبول ندارد چون اگر تغییرات اساسی در این لایحه به وجود آمده باشد چون نظر مقام معظم رهبری این موضوع نبود، ایراد به مجلس وارد است.

 

تغییرات لحاظ شده در لایحه برنامه پنجم اساسی نیست

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تغییرات لحاظ شده در لایحه برنامه پنجم اساسی نیست، چارچوب اصلی از لحاظ مواد و محتوای لایحه دولت تغییر نکرده و نظر رهبر معظم انقلاب در نظر گرفته شده است. البته در این مساله مجلس و دولت نظرات کارشناسی دارند که مطمئنا این‌گونه مسائل نباید با پیدا کردن بازتاب بیرونی باعث تقویت روحیه‌ی دشمن شود. چون این موارد، از جمله مواردی است که مجلس و دولت هر روز درگیر آنند و درست نیست که این جنس اختلاف نظرها به جامعه و بیرون از کشور کشیده شود

نماینده مردم مسجدسلیمان در خانه ملت به بیان راه‌حلی در این مورد پرداخت و توضیح داد: برطرف کردن این اختلاف‌نظرها منوط به آن است که هر سه قوه این الزام را پیدا کنند که طبق قانون اساسی و شرع زیر نظر مقام معظم رهبری قرار دارند و موظف به عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب هستند، این موضوع در مورد لایحه برنامه پنجم نیز نمود پیدا می‌کند.

رضایی افزود: حق مجلس در اصلاح لایحه برنامه پنجم در حدی است که چارچوب لایحه تغییر پیدا نکند که طبق گزارشات واصله تغییرات نیز لحاظ شده است.

 

اختلاف نظر در بررسی لایحه برنامه پنجم ازطریق بیان نظرات گروه‌های بی‌طرف کارشناسی قابل حل است

وی خاطرنشان کرد: این اختلاف نظر در بررسی لایحه برنامه پنجم بین دولت و مجلس از طریق بیان نظرات گروه‌های بی‌طرف کارشناسی قابل حل است. در این مورد نیز هر طرف از مجلس یا دولت که حق داشته باشد باید از حقش نسبت به حق مردم و با توجه به تحریم‌های شدید آمریکا و دشمنی آمریکا و هجومش به ملت، بگذرد. این همان سخنی است که مقام معظم رهبری فرمودند و با تاکید بر مسائل اصلی کشور تاکید داشتند که باید مسائل فرعی کنار گذاشته شود.

 

وقت مسوولان شخصی نیست و متعلق به ملت است

رضایی ادامه داد: صلاح نیست هر طرفی از دولت یا مجلس که حتی حق هم داشته باشد با بازتاب دادن به این اختلاف نظرها به جای فکر کردن به مسائل اصلی به پاسخ دادن به همدیگر بپردازند و وقت کشور را هدر دهند، وقت مسوولان شخصی نیست و متعلق به ملت است. این وقت باید در جهت پیگیری مطالبات مردم صرف شود، چرا که در غیر این صورت از وقت ملت برای رسیدن به مسائل شخصی و نفسانی سوء استفاده کرده و امانتداری نشده است.

وی افزود: این ملت علاقه دارد راجع به بیکاری، جوانان، وضعیت اقتصادی و نگرانیش راجع به سرانجام تحریم‌ها اطلاعات لازم را بداند و دغدغه‌هایش را مطرح کند. مسئولان نیز باید فکر کنند که چگونه با دلداری دادن مردم نسبت به تحریم‌ها، راه‌حل روشن و شفافی برای مقابله با تحریم‌ها ارائه دهند و به عبارتی تصویر روشن و امیدوار کننده‌ای به مردم ارائه نمایند.

 

هنوز اختلاف برداشت در چگونگی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ادامه دارد

این عضو هیات رییسه مجلس شورای در ارزیابی نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با تاکید بر این‌که طبق جمع‌بندی کلی هدفمند کردن یارانه‌ها باید در کشور اجرا شود، گفت: در نحوه اجرای این قانون حرف‌های بسیاری مطرح است، اعتقاد مجلس آن است که باید این قانون به تدریج و با زمینه‌سازی مناسب، آگاهی و شناخت مردم و ایجاد پذیرش در بین مردم برای اجرای این قانون اجرا گردد که بر این اساس مدت پنج ساله‌ای را مجلس برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پیش‌بینی کرده است.

رضایی با بیان این‌که ظاهرا هنوز اختلاف برداشت در چگونگی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ادامه دارد، اظهار کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد که هنوز نیز پس از تصویب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس اختلاف برداشت‌هایی وجود دارد به طوری که یک مرتبه یارانه برخی اقلام مثل برخی از قبوض برق صفر اعلام می‌شود. البته در این مورد وزیر نیرو اعلام کرده که این‌گونه موارد مربوط به مصوبات قبلی است.

 

حذف یارانه‌ها در طول چند ماه جو روانی در جامعه به وجود می‌آورد

وی ادامه داد: چنین رویکردی که به جای حذف یارانه‌ها در طول پنج سال یک مرتبه در طول چند ماه، یارانه‌ها حذف شود جو روانی در جامعه به وجود می‌آورد و برای اجرای کل طرح خوب نیست.

رضایی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: در حالی که باید برای اجرای این قانون جو مثبت و پذیرش مثبتی درجامعه ایجاد شود، مردم نسبت به سرانجام اجرای این قانون دلهره دارند. در این شرایط باید با دادن انرژی مثبت به مردم، تفکر به وجود نیامدن مشکل پس از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را با اعمال و اتخاذ روش درست تدریجی در جامعه به وجود آورد.

 

هماهنگی بین واریز یارانه‌ها و گران کردن اجناس با دقت صورت گیرد

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گرفتن شماره حساب برای واریز یارانه‌ها و پرداخت آن قبل از حذف تدریجی یارانه‌ها را از جمله کارهای مثبت اجرای این قانون برشمرد و گفت:‌ این القا در جامعه که قبل از گران شدن جنسی میزانی از مبلغ آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد، رویکرد مثبتی به شمار می‌آید؛ اما هماهنگی بین واریز یارانه‌ها و گران کردن اجناس باید با دقت صورت گیرد تا جو روانی منفی در مقابل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان طرح ملی ایجاد نشود و اصل طرح زیر سوال نرود، مطمئنا در این شرایط اجرای این قانون پس از گذشت ده سال، مجددا عقب می‌افتد.

 

برخی از وزارتخانه‌ها در مسیر خاص مجلس و قانون هدفمند کردن یارانه‌ها عمل نمی‌کنند

رضایی ادامه داد: در حال حاضر همه به این نتیجه رسیدند که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در جامعه باید اجرا شود اما باید در اجرا دقت بیشتری شود، البته دولت در این راستا کارهای مثبتی را آغاز کرده ولی مجلس این کارها را کافی نمی‌داند، چرا که برخی از وزارتخانه‌ها در مسیر خاص مجلس و قانون عمل نمی‌کنند.

وی هم‌چنین تاکید کرد:« در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که کار مجلس به معنای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت تدریجی با تدبیر و ایجاد زمینه لازم برای اجرای صحیح قانون ارجح است.» *در مورد پرونده کهریزک علت‌ها در حال بررسی و موشکافی است.

 

برخورد‌های صورت گرفته با عوامل پرونده کهریزک پیشرفت بسیار خوبی است

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه در ارزیابی از پیگیری پرونده کهریزک با بیان این‌که از جزئیات این پرونده مطلع نیست، ‌گفت: طبق برداشت عمومی و اطلاعات واصله کارهای خوبی در مورد پرونده کهریزک انجام شده که سرمنشا آن مقام معظم رهبری و دستورات و تاکیدات خاص‌شان بود.

امیدوار رضایی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که جسم سالمی به نام جمهوری اسلامی ممکن است قسمتی از بدنش عفونت کند و دمل چرکی را درست کند که نمی‌توان بدون درمانش جسمی سالم داشت. طبیعی است بدن سالم تلاش می‌کند نقطه چرکی را درمان کرده و از بین ببرد تا به بقیه بدن سرایت نکند، هم‌چنین به دیگر اجسام سالم و ناسالم در بیرون نیز بگوید که این اراده در ما وجود دارد که برای سلامت خود کوشش ‌می‌کنیم. طبیعی است در این شرایط میکروب‌ها نیز در برابر برطرف کردن غده چرکی مقاومت می‌کنند و این امر احتیاج به داروهای مناسب و شناخت از نوع میکروب و هم‌چنین علل ایجاد پدیده دارد

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: جمهوری اسلامی بر اساس ارزش‌های اسلامی و انسانی نهفته در درونش تلاش کرد که از طریق بالاترین مقام کشور در پرونده کهریزک این دمل چرکی را از بدنش خارج کند.

 

 

 

در پرونده کهریزک علت‌ها در حال بررسی و موشکافی است

وی ادامه داد: برداشت بنده آن است که در مورد پرونده کهریزک علت‌ها در حال بررسی و موشکافی است تا ضمن درمان آن از بروز موارد این‌چنینی جلوگیری شود. البته طبیعی است آنچه در ذهن مقام معظم رهبری بوده است تحقق پیدا نکرده است؛ اما پیشرفت‌های خوبی شده است.

رضایی گفت: برخورد‌های صورت گرفته با عوامل پرونده کهریزک و مشخص شدن مقامات و مسئولان دخیل در هر جایگاه در این نظام در این پرونده پیشرفت بسیار خوبی است چون این اعتقاد وجود دارد که جمهوری اسلامی جزو بدنه‌های الگو در دنیاست که در این راستا بایستی دقت بیشتری را به کار ببرد. البته ممکن است خطرات بیشتری همچون به وجود آمدن چنین عفونت‌هایی در داخل و خارج از کشور به وجود آید که باید با دقت، رصد، مراقبت و درمان تلاش کرد که به درمان نهایی نزدیک شویم.

 

هشت سال دفاع مقدس سراسر خاطره است

این نماینده مجلس هشتم در ادامه در آستانه هفته دفاع مقدس به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: بنده در تیم اضطراری پزشکی در جنگ حضور داشتم که این تیم 24 تا 48 ساعت قبل از عملیات خبردار و به منطقه عملیاتی اعزام می‌شد. گاهی برای گمراه کردن دشمن ما به عنوان تیم اضطراری پزشکی در منطقه غیر از عملیات حاضر می‌شدیم، به طور مثال اگر عملیات در جنوب قرار بود اتفاق افتاد این تیم به کرمانشاه می‌رفت تا دشمن فکر کند که در آنجا عملیات انجام می‌شود و از عملیات اصلی گمراه گردد.

وی ادامه داد: گاهی در بیمارستان‌های صحرایی در پشت جبهه صد تا دویست مجروح را می‌آورند که باید در عرض یک دقیقه حال مجروحین را بررسی و به اوضاع بدحال‌ترین مجروم رسیدگی می‌کردیم. جالب اینجاست که در این شرایط رزمنده‌ها مدام می‌گفتند که به دیگری رسیدگی شود؛ خاطرات این چنینی از دوران جنگ بسیار وجود دارد که باید در کتاب‌ها به نگارش درآید.

 

هشت سال جنگ تحمیلی سرمایه‌ای است که می‌تواند کشور را از گذرگاه‌های سخت نجات دهد

رضایی با بیان این‌که هشت سال دفاع مقدس سراسر خاطره است، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی سرمایه‌ای است که می‌تواند کشور را از گذرگاه‌های سخت نجات دهد. از این رو هرگاه در اداره کشور احساس می‌کنیم که با مشکلی مواجه شده‌ایم باید با بازگشت به آن دوران بررسی کنیم که چکار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی و در شرایطی که ابزارات جنگی مناسبی وجود نداشت، اوضاع داخلی کشور با حضور رییس‌جمهوری همچون بنی‌صدر نابسامان بود، سران ارتش اعدام شده بودند و سپاهی وجود نداشت و تازه نطفه‌ی کوچکی تشکیل شده بود، اما توانستیم هشت سال را دوام آوریم.

 

باید به دوران هشت سال دفاع مقدس بازگشت

رضایی خاطرنشان کرد: طبق محاسبات مادی دشمن باید ایران در طول چند روز شکست می‌خورد؛ بررسی دلایل بهم خوردن محاسبات دشمن ما را به معدن بزرگی می‌رساند که می‌تواند ملت و مدیران کشور را تغذیه و نظام را به سمت جلو ببرد و با آن از گذرگاه‌های سختی که هر چند دهه یک بار ایجاد می‌شود، با سربلندی عبور کند. امروز آن روزی است که باید به دوران هشت سال دفاع مقدس بازگشت و با استفاده از آن معدن لایزال الهی و مقدس به پیش رفت.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که محاسبات دشمن را روح حاکم بر جنگ یعنی اعتقادات، ارزش‌ها و محتوای جنگ به هم زد، گفت: این شرایط باعث شد که محاسبه 4=2+2 عددی دیگر شود که باعث تعجب دشمن اصلی ما یعنی آمریکا شود که با حضور درپشت صحنه، در اواخر جنگ به صورت مستقیم وارد شد.

 

پتانسیل‌های نهفته‌ دوران جنگ کم‌رنگ ‌شده است

رضایی افزود: چنین شرایطی نشان می‌دهد که پتانسیل‌های بسیار نهفته‌ای از دوران جنگ وجود دارد که متاسفانه چون دچار فراموشی شده‌ایم، آن‌ها نیز کم‌رنگ شده است که یکی از دلایل آن وارد شدن برخی مباحث و چراهای حاشیه‌ا‌ی به دفاع مقدس است که باعث می‌شود نه تنها محتوای اصیلی که باعث پیروزی و مقاومت شد، فراموش شود بلکه به نسل‌های بعدی نیز انتقال نیابد.

 

با رصد کردن دوران جنگ و اکتشاف رموز پیروزی، آن را در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم

وی با تاکید بر این‌که وظیفه همه مسوولان انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده است، گفت: ‌وظیفه ما آن است که با رصد کردن دوران جنگ و اکتشاف رموز پیروزی، آن موارد را به صورت شفاف و روشن در اختیار نسل‌های آینده به خصوص مسئولان قرار دهیم.

 

سطحی‌نگری نسبت به دوران جنگ ضرر زیادی به نظام و نسل‌های بعدی می‌زند

 

رضایی در ادامه تاکید کرد: مسئولان باید ابتدا بازگشت مداوم به دوران دفاع مقدس داشته باشند، سپس حرف زده، عمل کنند و از وقت‌شان استفاده کنند تا خدای ناکرده نسبت به دفاع مقدس سطحی‌نگری نشود، چون سطحی‌نگری نسبت به دوران جنگ و صرفا پلاکارد زدن ضرر زیادی به نظام و نسل‌های بعد و تصویری که از نظام جمهوری اسلامی و جنگ تحمیلی می‌ماند، می‌زند.

این نماینده مجلس اصولگرای شورای اسلامی در مورد چگونگی جبران کوتاهی‌های انجام شده برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم جنگ به نسل‌های آینده گفت: در این رابطه مجلس، ‌دولت و همه دستگاه‌ها باید به عنوان اولویتی با بیرون آوردن رازها و رمزهای جنگ، ارزش‌ها و اعتقادات حاکم در آن دوران و چگونگی هدایت و رهبری را به صورت ملموس و عملیاتی به جوان و نسل امروز نشان دهند.

وی ادامه داد: مسئولان بایستی به صورت ملموس ارتباط عاطفی، انسانی و محیط دانشگاهی و آموزشی در جنگ را که منجر به تربیت هر جوانی با هر اعتقاد و تربیتی می‌شد را به نسل امروز نشان دهند تا بدانند که رزمنده‌ها در چه محیط و با چه خصوصیاتی و در چه جوی حتی اگر به اجبار و تمایل کم در جبهه‌ها حاضر می‌شدند، شهادت برایش آرزو می‌شد. به گونه‌ای که آن‌قدر تکلیف سپرده شده به آنها برایشان شیرین می‌شد که احساس می‌کردند به آرزو و هدف‌شان می‌رسند.

 

فضای معنوی دوران جنگ باعث از بین رفتن موانع مادی پیشرو شد

رضایی با بیان این‌که فضای معنوی دوران جنگ باعث از بین رفتن موانع مادی پیشرو شد، گفت: در چنین فضایی در جبهه، فکرها و ابتکارات و طرح‌های جنگی از دل و ذهن معنوی جوانان، دانش‌آموز و دانشجو بیرون می‌آید که به فکر تحصیل کرده‌ها و تیمسارهای با آموزش بالای صدام و آمریکا نمی‌رسید. این موضوع برای نظامیان و مسئولان و مدیریت کشور باید بسیار مهم باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این شرایط بعد از جنگ فکری ایجاد شد که پس از پایان جنگ، مدیریت جنگ تنها منحصر به همان دوران بوده است. این در حالی است که جنگ و دفاع مقدس دارای ظاهر و باطنی است که باطنش روابط انسانی، مدیریتی، ابتکارات و خلاقیت‌ها بود. این خلاقیت‌ها به دلیل میدان دادن به فکر جوانان و ایجاد بستر برای مدیریت‌های جوانان حاصل ‌شد که می‌توان با کشف این نکات آنها را در مدیریت کشور لحاظ کرد.

 

باید به موضوع دفاع مقدس فراتر از مرزهای سیاسی، گروهی و جناحی نگاه کرد

این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد چگونگی جلوگیری از استفاده ابزاری و سوء استفاده کردن از دوران دفاع مقدس گفت: متاسفانه گاهگاهی رگه‌هایی از این موارد دیده می‌شود که ناشی از نفس انسان است. طبیعی است افرادی که خالصانه در جنگ حضور داشتند بایستی با ارائه کارهای هنری و تاریخی و رسانه‌ای‌شان و با عمل به رسالت‌شان واقعیت مثبت و حقیقت دفاع مقدس را بدون سانسور و پیش داوری استخراج کنند.

رضایی با تاکید بر این‌که باید به موضوع دفاع مقدس فراتر از مرزهای سیاسی، گروهی و جناحی نگاه کرد، گفت: دفاع مقدس بحث ملی و موضوع جهان اسلام است و در تاریخ اسلام به عنوان سند، مرجع و محور خواهد ماند. در این بین افرادی که به دلیل تمایلات سیاسی و گروهی کوتاهی کرده و همه‌ی حقیقت را نمی‌گویند،مورد نفرت نسل‌های آینده‌ای که حقیقت را کشف می‌کنند،قرار می‌گیرند.

 

مسوولان صادقانه داشته‌هایشان را از دوران دفاع مقدس به نسل کنونی و آینده ارائه دهند

وی ادامه داد:‌ « بهتر است مسوولان صادقانه و با امانت داشته‌هایشان را از دوران دفاع مقدس به نسل کنونی و آینده ارائه دهند. البته در این بین نقش رسانه‌ها در درجه اول صداوسیما و سپس سایر رسانه‌ها بسیار مهم است که انتظار می‌رود با عمل به صورت مستقیم،اصل امانت‌داری را رعایت کنند.»

 

به عملکرد هیات رییسه مجلس در طول سه سال گذشته 12 می‌دهم

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: «بنده به عملکرد هیات رییسه در طول سه سال گذشته مجلس هشتم نمره 12 از 20 را می‌دهم که با این نمره هیات رییسه قبول می‌شود.»

 

روزنامه «ملت ما» به زودی منتشر می‌شود

رضایی هم‌چنین از انتشار ‌روزنامه «ملت ما» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، رییس فراکسیون ورزش مجلس در مورد آخرین وضعیت اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی به ورزش گفت: در بودجه 89 دولت علیرغم دادن شعار اختصاص یک درصد، این مورد را در لایحه لحاظ نشده بود که در صحن علنی این موضوع با عنوان دیگری تصویب شد. به گونه‌ای که عملا دستگاه‌ها مکلفند یک درصد از بودجه خود را خرج ورزش کنند.

رضایی ضرورت اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی به ورزش را فوق‌العاده دانست و ادامه داد: طبق گزارش سازمان تربیت بدنی بعد از گذشت شش ماه از سال 89 حتی یک ریال از این یک درصد به ورزش اختصاص داده نشده است. این امر نشان ‌دهنده‌ی وجود مخالفان اجرای این موضوع در سیستم بدنه اجرایی علیرغم تاکیدات رییس‌جمهوراست. مطمئنا با پیگیری این موضوع از سوی مجلس تلاش می‌شود که این مورد در سال‌های بعدی نیز تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه، مجلس به دولت اجازه کمک به ورزش را داد، در عین حال به دلیل اهمیت ورزش و پیگیری‌های فراکسیون تلاش می‌شود که با تصویب اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی به ورزش، برای اجرای آن به دستگاه‌های ذیربط فشار آورده شود. با این وجود ذکراین نکته ضروری است که تصویب قانون در مجلس یک بعد قضیه و اجرای آن بعد دیگر ماجراست.

 

از اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های دولتی به ورزش، هنوز خبری نیست

رییس فراکسیون ورزش مجلس در ادامه گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که ارتقای ورزش تنها مربوط به پول نیست، گفت:‌ دیدگاه ما در فراکسیون آن است که یکی از عوامل ارتقای ورزش پول است و ما برای گرفتن بهانه از دست مجریان، دولت را مکلف کردیم که یک درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی را به ورزش اختصاص دهد که در این شش ماه اتفاق خاصی نیفتاده است.

رضایی با بیان این‌که عوامل متعدد بیشتری در بودجه همچون مدیریت و نظارت برای ارتقای ورزش وجود دارد، گفت: طرح‌ها و مصوبات دیگری در ورزش همچون طرح جامع در قالب قانون برنامه چهارم وجود داشت که قرار بود این طرح در بعد عملیاتی‌اش به تدریج به بخش خصوصی و سیاست‌گذاری‌هایش به دولت واگذار شود یعنی دولت به جای دخالت، حمایت کند.

 

رسانه‌ها برای دفاع از حقوق ملت باید موضوع ورزش را پیگیری نمایند

رضایی ادامه داد: در این شرایط رسانه‌ها برای دفاع از حقوق ملت باید موضوع ورزش را پیگیری نمایند، چرا که ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی حق مردم به شمار می‌آید که باید آن را از مسوولان مطالبه کرد تا اجرایی شود.» وی افزود: «چون یکی از جایگاه‌هایی که از حق مردم به صورت مستقیم دفاع می‌کند، رسانه است، از رسانه‌ها انتظار می‌رود که برای احقاق حق مردم در مورد ورزش پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

باید به زودی هیات مدیره باشگاه استقلال تعیین شود

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال تهران در مورد آخرین وضعیت تعیین هیات مدیره این باشگاه گفت:‌ باید به زودی هیات مدیره باشگاه استقلال تعیین شود، چرا که طبق قانون خلاء هیات مدیره قانونی نیست، و هیچ زمانی باشگاهی نمی‌تواند بدون هیات مدیره اداره شود.

 

وی با بیان این‌که بنده تنها عضوی از هیات مدیره استقلال هستم که پس از استعفای دسته‌جمعی هیات مدیره استعفا ندادم، ‌گفت: ‌آن موقعی که همه اعضای هیات مدیره استقلال استعفا داد بنده طبق قانون عمل کرده و استعفا ندادم، ماندم و اکنون نیز به باشگاه استقلال کمک می‌کنم اما من تنها یک عضو هیات مدیره هستم و برای تصمیم‌گیری باید حداقل سه نفر وجود داشته باشند.

 

باشگاه استقلال و پرسپولیس باید توسط مردم اداره شود و دولت حمایت کند

رضایی در ادامه‌ با تاکید بر این‌که باشگاه استقلال و پرسپولیس باید توسط مردم اداره شود و دولت حمایت کند، گفت:«‌ دولت می‌تواند با اختصاص همین میزان پول به مردم، اداره این دو باشگاه را به مردم بسپارد و دولت دخالتی در کار باشگاه‌ها نداشته باشد.»

وی با تاکید بر این‌که باید جایگاه هوادار مشخص شود، ادامه داد:« پس از این با اختصاص سهام‌هایی به هواداران و طرفداران این دو باشگاه، آنها را در امور باشگاه مشارکت دهند و شناسنامه و شرایط هواداران و صندلی‌های‌شان در سکوهای ورزشگاه معین گردد. چون دلیل این‌که این همه مسئله در جایگاه تماشاگران فوتبال رخ می‌دهد نبود شناسنامه در سکوهاست. به گونه‌ای که هر فردی نتواند به عنوان طرفدار استقلال و پرسپولیس به اعمال ناشایست و ناسزا دست زند و بعد هم نتوان این موارد را پیگیری کرد.»

 

پیشکسوتان باید در اداره باشگاه استقلال و پرسپولیس دخالت داشته باشند

رضایی با بیان این‌که پیشکسوتان باید در اداره باشگاه استقلال و پرسپولیس دخالت داشته باشند، گفت: چون موضوع فوتبال حرفه‌ای است باید مجموعه سرمایه‌گذار و همه طرفداران در اداره باشگاه دخالت داشته باشند تا باشگاه با درآمدزایی بتواند روی پای خود بایستد.

این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد دلیل اصلی استعفای واعظی آشتیانی مدیرعامل سابق این باشگاه گفت: واعظی‌آشتیانی از گذشته اختلافاتی با سازمان تربیت بدنی داشت و به دلیل برخی شرایط استعفا داد؛ استعفایی که به نفع استقلال نبود چون هر تغییری به باشگاه ضربه می‌زند.

رضایی ابراز امیدواری کرد حضور فتح‌الله‌زاده در باشگاه استقلال مثبت باشد و مشکلی پیش نیاید، چرا که حاشیه‌ها به تیم ضربه می‌زند.

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000