Icana.ir
fa

ادغام علوم انسانی یک نگاه انحرافی به فرمایش‌های رهبری است

**سخنگوی کمیسیون فرهنگی بابیان اینکه ادغام رشته علوم انسانی موجب تضعیف علوم انسانی می شود گفت: کسانی ناخواسته در جهت عکس فرمایش‌های رهبری حرکت می کنند واین یک نگاه انحرافی به فرمایش های رهبری است.10/25/2010 1:02:00 PM10/25/2010 1:02:00 PMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
حیدری دستنایی با اشاره به ادغام رشته های نظری

ادغام علوم انسانی یک نگاه انحرافی به فرمایش‌های رهبری است

سرویس فرهنگی
**سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه ادغام رشته علوم انسانی موجب تضعیف علوم انسانی می شود گفت: کسانی ناخواسته در جهت عکس فرمایش‌های رهبری حرکت می کنند واین یک نگاه انحرافی به فرمایش های رهبری است.
دوشنبه 3 آبان 1389 ساعت 13:02

"نورالله حیدری دستنایی "در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به اظهارات محی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش  مبنی بر احتمال ادغام رشته های نظری در یک یا دو رشته به جای سه رشته علوم ریاضی، علوم تجربی و ادبیات و علوم انسانی گفت: فی نفسه تصمیم برای تغیر و دگرگونی وضع موجود می تواند خوب باشد اما مسئله این است که آیا تغیر وضع موجود باعث بهتر شدن شرایط می شود یا خیر؟

نماینده مردم اردل،فارسان،کیارو کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی افزود:باید دید آیا تغییرات مورد نظر در یک فضای کارشناسی و با فرصت کافی و بر اساس تحقیقات دقیق صورت گرفته است؟

وی ادامه داد:باید دید آیا در حال حاظر که یک رشته مستقل برای علوم انسانی داریم آیا دانش آموزانی که در رشته های دیگر تحصیل می کنند باید از این دروس فاصله بگیرند؟آیا مامور هستیم عده ای را به علوم انسانی متخصص کنیم و عده ای دیگر را محروم؟ وآیا وزارت علوم وآموزش و پرورش نیز هدفشان از ایجاد تغییرات داشتن چنین دغدغه هایی است؟

حیدری دستنایی با بیان ظاهرا وزارت علوم و آموزش و پرورش قصد غنی کردن علوم انسانی را دارند گفت:اما باید دید که آیا واقعا با ادغام رشته علوم انسانی در رشته های دیگر این امر صورت می گیرد؟

وی تصریح کرد: در این شکی نیست که همه دانش آموزان و دانشجویان باید از علوم انسانی آگاهی داشته باشند و برای این منظورباید دروس رشته انسانی درحد لازم به سر فصل دروس رشته های فنی و حرفه ای نیز اضافه شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری درخصوص بازنگری در علوم انسانی اظهار داشت:اگرواقعا بخواهیم به فرمایش های رهبری عمل کنیم وعلوم انسانی قوی داشته باشیم و اگر هدف غنی سازی علوم انسانی است نه تنها نباید علوم انسانی را ادغام کرد بلکه باید مباحث آن را برای کسانی که در این رشته تحصیل می کنند تخصصی تر کرد و دروس آن را به رشته های دیگر ریاضی و تجربی و فنی و حرفه ای تعمیم داد.

وی با تاکید بر اینکه ادغام رشته علوم انسانی به هیچ وجه موجب غنی شدن آن نمی شود گفت:این رویکرد خالی از اشکال نیست و موجب تضعیف علوم انسانی می شود.

وی با بیان اینکه کسانی ناخواسته در جهت عکس فرمایش های رهبری حرکت می کنند گفت: این یک نگاه انحرافی به فرمایش های رهبری است و در زمانی که همه علوم به سمت تخصصی تر شدن پیش می رود روندی که وزارت علوم و آموزش و پرورش در پیش گرفته است با واقعیت موجود  علم سازگاری ندارد.

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC