Icana.ir
fa

خصوصی‌سازی تنها راه توسعه حمل و نقل ریلی

**نایب رییس کمیسیون عمران کمبود منابع را بزرگترین مشکل توسعه حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت:تنها راه توسعه حمل و نقل عمومی، خصوصی سازی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است که این موضوع در ماده 148 برنامه پنجم توسعه هم مد نظر گرفته شده است.10/26/2010 9:11:00 AM10/26/2010 9:11:00 AMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
نایب رییس کمیسیون عمران تاکید کرد:

خصوصی‌سازی تنها راه توسعه حمل و نقل ریلی

سرویس اقتصادی
**نایب رییس کمیسیون عمران کمبود منابع را بزرگترین مشکل توسعه حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت:تنها راه توسعه حمل و نقل عمومی، خصوصی سازی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است که این موضوع در ماده 148 برنامه پنجم توسعه هم مد نظر گرفته شده است.
سه‌شنبه 4 آبان 1389 ساعت 09:11

"محسن نریمان" نماینده بابل و نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت در خصوص موانع توسعه حمل و نقل ریلی کشور، گفت: مهمترین مسئله حمل و نقل ریلی کشور و مهمترین چالش این حوزه در حال حاضر کمبود اعتبارات این بخش و تنها راه توسعه حمل و نقل ریلی جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی داخلی و خارجی است.

نایب رییس کمیسیون عمران با اشاره به وحدت نظر کمیسیون عمران و فراکسیون سرمایه‌گذاری خارجی در مورد جذب سرمایه‌گذاری برای گسترش حمل و نقل ریلی گفت: موضوع جذب سرمایه‌گذاری خارجی هم در کمیسیون عمران و هم فراکسیون سرمایه‌گذاری خارجی مورد بررسی قرار گرفت و در هر دو این مجامع نتیجه این شد که بهترین راه حل گسترش حمل و نقل ریلی در شرایط فعلی جذب سرمایه گذاری خارجی و واگذاری تصدی گری در این حوزه به بخش خصوصی است.

نماینده مردم بابل با تاکید بر توجه کمیسیون عمران به توسعه حمل و نقل ریلی در برنامه پنجم توسعه، گفت: کمیسیون عمران در رابطه با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای توسعه حمل و نقل عمومی جدی است و اعضای کمیسیون نظارت این کمیسیون را در جلسات بررسی برنامه پنجم توسعه در صحن علنی مجلس بصورت هماهنگ پیگیری خواهند کرد.

عضو کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری بر اجرای اصل 44 قانون اساسی همچنین افزود: در  ماده 148 لایحه برنامه پنجم توسعه تصریح شده است که برای توسعه خط آهن از طریق مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی (BOT ) اقدام شود و همچنین اداره بخشی از حمل و نقل ریلی کشور به بخش خصوصی واگذار شود.

نریمان با بیان این مطلب که برنامه پنجم توسعه را باید به جهت نگاه غیر کمی آن به مسائل کشور، برنامه‌ای متفاوت از دیگر برنامه‌های توسعه دانست، افزود: میزان موفقیت دولت در اجرای برنامه پنجم و بخصوص تحقق اهداف در بخش حمل و نقل عمومی به فعالیت دولت و ایجاد رغبت به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این بخش بستگی دارد.

وی در پایان افزود: اعتبارات فعلی به هیچ عنوان پاسخگی نیازهای بخش حمل و نقل ریلی نیست و تنها در صورت جذب سرمایه بخش خصوصی در این بخش امکان رشد و توسعه حمل و نقل ریلی وجود دارد.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC