Icana.ir
fa

اهداف برنامه با اجرای صحیح اصل 44 محقق می‌شود

**عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تأخیر 13 ساله راه‌آهن تهران - شمال به روزنامه « گلچین امروز» گیلان گفت: تا کنون 2400 میلیارد تومان برآورد اعتبار برای این پروژه شده است که در طول این 13 سال تنها 250میلیارد تومان در آن هزینه شده چرا که اعتبارات دولت کم است.12/6/2010 10:45:00 AM12/6/2010 10:45:00 AMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
لاهوتی

اهداف برنامه با اجرای صحیح اصل 44 محقق می‌شود

سرویس اقتصادی
**عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تأخیر 13 ساله راه‌آهن تهران - شمال به روزنامه « گلچین امروز» گیلان گفت: تا کنون 2400 میلیارد تومان برآورد اعتبار برای این پروژه شده است که در طول این 13 سال تنها 250میلیارد تومان در آن هزینه شده چرا که اعتبارات دولت کم است.
دوشنبه 15 آذر 1389 ساعت 10:45

"مهرداد لاهوتی" نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با روزنامه گلچین امروز گیلان افزود:به منظور حل این مشکل و تأمین مالی پروژه‌ها باید بخش خصوصی به عنوان یک عامل مهم به حساب آمده و با واگذاری واقعی کار به این بخش این مشکل را حل کرد.

وی تصریح کرد: حال که صندوق توسعه ملی ایجاد شده می‌توان منابع لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از این طریق مهیا کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در زمینه حمایت‌های دولت در این زمینه گفت: همانطور که اشاره شد حضور پررنگ بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند که برای اجرای آن باید حرکت در مسیر قانون و چارچوب اصل 44 را آغاز کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: همراستا با اجرای این اصل باید حمایت، هدایت دولت صورت گیرد زیرا یک بخش خصوصی که می‌‌خواهد وارد میدان شود بی‌شک نیاز به تأمین منابع دارد که آن هم بدون کمک دولت میسر نخواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس درخصوص واگذاری‌های صورت گرفته درخصوص اجرای اصل 44 گفت: این اقدام در نوع خود بسیار خوب و عالی بوده است و یکی از آنها واگذاری شرکت راه‌آهن بوده است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله که می‌باید ایران دارای 24 هزار کیلومتر راه‌آهن داشته باشد این واگذاری‌ها کمک بسزایی در اجرایی شدن این اهداف خواهد داشت.

لاهوتی تصریح کرد: برای رسیدن به این مسئله باید سالانه در حدود هزار کیلومتر ساخته شود و با توجه به منابع محدودی که دولت دارد برای رسیدن به اهداف باید بخش خصوصی وارد عمل شود.

لاهوتی اظهار داشت: براساس قانون پنجم توسعه در پایان برنامه می‌بایست عمر لکوموتیو به 10 سال و عمر واگن‌ها به 18 سال برسد اما در حال حاضر به گونه‌ای عمل شده که سن لکومتیوها در ایران بالاتر از این است.

وی با بیان این که تداوم این وضعیت احتمال ایجاد حادثه را بالا می‌برد گفت: بهترین راهکار برای حل این معضلات واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی است و شرکت راه‌آهن در این زمینه توانسته یکی از زیرمجموعه‌های خود تحت عنوان شرکت ابنیه راه‌آهن را با 8 هزار پرسنل واگذار کند که این اقدام یک حرکت قابل توجه است.

لاهوتی افزود: در حال حاضر این شرکت با مدیریت بخش خصوصی به خوبی اداره می‌شود که نشان می‌دهد اهداف در این زمینه به خوبی تحقق شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت باید پس از واگذاری به حمایت، هدایت و نظارت خود درخصوص این شرکت‌ها ادامه دهد گفت: دولت باید این سه وظیفه به خوبی دنبال کند و نه تنها در بخش راه‌آهن بلکه در زمینه احداث آزادراه نیز از حضور بخش خصوصی کمک بگیرد.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC