Icana.ir
fa

نیازسنجی دانش‌آموزان، مهم‌ترین عنصر بازنگری کتاب‌های درسی

**نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، یکی از نشانه‌های پویا بودن آموزش وپرورش در هر کشوری را بازنگری در محتوای کتاب‌های درسی متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان دانست و افزود: مسئولان آموزش و پرورش کشور نیز باید به تذکرات نمایندگان در این رابطه حساسیت بیشتری نشان دهد.1/10/2011 4:38:00 PM1/10/2011 4:38:00 PMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
موسوی‌مبارکه تاکید کرد:

نیازسنجی دانش‌آموزان، مهم‌ترین عنصر بازنگری کتاب‌های درسی

سرویس فرهنگی
**نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، یکی از نشانه‌های پویا بودن آموزش وپرورش در هر کشوری را بازنگری در محتوای کتاب‌های درسی متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان دانست و افزود: مسئولان آموزش و پرورش کشور نیز باید به تذکرات نمایندگان در این رابطه حساسیت بیشتری نشان دهد.
دوشنبه 20 دی 1389 ساعت 16:38

"سیدعلی محمد موسوی‌مبارکه" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص بازنگری و تدوین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های پویا بودن آموزش و پرورش در هر کشوری این است که حداقل هر پنج سال یکبار موضوع‌های مختلف کتاب‌های درسی را تغییر دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: این اصلاحات و تغییرها باید برمبنای کار اصولی و پژوهش‌هایی با پشتوانه علمی باشد، البته برخی از کشورها توانایی این تغییرات را مانند ایران دارند و برخی دیگر به راحتی نمی‌توانند اصلاحات لازم را به عمل بیاورند.

وی که خود سابقه ریاست آموزش و پرورش دارد، با تاکید بر اینکه این تغییرات باید بر اساس نیازهای روز دانش‌آموزان و جامعه باشد، گفت: در آموزش و پرورش کمیته‌های تخصصی پژوهش‌ها و تحقیقات مختلفی را در رابطه با تغییر محتوای کتاب‌های درسی انجام می‌دهند که باید متناسب با نیازهای امروز جامعه و دانش‌آموزان باشد، درواقع مهم‌ترین کار در این جریان، نیازسنجی دانش‌آموزان است.

به گفته موسوی‌مبارکه، نمایندگان مجلس نیز در موارد مختلف مانند نطق‌ها، طرح‌حا و لوایح و یا تذکراتشان به این موضوع تاکید دارند، بنابراین مسئولان نیز باید نسبت به این موارد حساسیت لازم راداشته باشند.

 پیش از این "حمیدرضا حاجی‌بابایی" وزیر آموزش و پرورش ‌با اشاره به اهتمام بخش‌های مختلف این وزارتخانه ‌برای به روز‌رسانی کتب درسی اظهار داشت: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی، محققان، پژوهشگران و صاحب نظران زیادی مشغول بررسی و تدوین کتاب‌های درسی هستند. در پژوهشگاه مطالعات معلم هم، 300 مورد کاربردی پژوهش بروی کتب درسی در دستور کار است و از طرفی هم برنامه درسی ملی در حال تصویب است تا کتب درسی بازبینی و یک بار دیگر نقشه راه کتب درسی تدوین شود.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC