Icana.ir
fa

ادغام آموزش و پرورش در آموزش عالی به صلاح کشور نیست

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با استقبال از جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و ادغام آن در وزارت علوم، این طرح را بسیار مثبت ارزیابی کرد، اما طرح ادغام وزارت آموزش پرورش در وزارت علوم را به صلاح نظام آموزشی کشور ندانست.2/14/2011 1:46:00 PM2/14/2011 1:46:00 PMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

ادغام آموزش و پرورش در آموزش عالی به صلاح کشور نیست

سرویس دیگر رسانه‌ها
**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با استقبال از جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و ادغام آن در وزارت علوم، این طرح را بسیار مثبت ارزیابی کرد، اما طرح ادغام وزارت آموزش پرورش در وزارت علوم را به صلاح نظام آموزشی کشور ندانست.
دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 13:46

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، با ارزیابی مثبت از ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم، تصریح کرد: از اوایل ورودم به مجلس همواره طرفدار جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و ادغام آن در وزارت علوم بودم، لزومی ندارد بهداشت و درمان هم در وزارت علوم ادغام شود این بخش می‌تواند با یکسری وزارتخانه‌های دیگر مانند وزارت رفاه ادغام شود.

نماینده مردم زنجان در خانه ملت با تاکید بر این‌که ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم برکات عدیده‌ای به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: ممکن است عده‌ای عنوان کنند چه لزومی داشت که روزی آموزش پزشکی از وزارت علوم جدا شود و امروز دوباره آن را در وزارت علوم ادغام کنیم اما ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم امروز امری ضروری است چراکه هم‌اکنون شاید آموزش پزشکی خالص تنها 5 درصد آموزش پزشکی را تشکیل دهد.

وی با اشاره به تعداد بیشمار رشته‌های آموزشی بین‌رشته‌ای تاکید کرد: آموزش پزشکی در حوزه بیوفیزیک یا بیوالکترونیک از جمله این رشته‌ها هستند، طبیعی است که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آزمایشگاه‌های مجهز برق، فیزیک و شیمی وجود ندارد، لذا اگر آموزش پزشکی در وزارت علوم ادغام شود رشته‌های بین‌رشته‌ای می‌تواند با وجود زیرساخت‌های لازم در وزارت علوم گسترده‌تر شود.

نصیری ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر هم آموزش در وزارت بهداشت لطمه می‌بیند و هم بهداشت و درمان، بهداشت و درمان به این دلیل لطمه می‌بیند که عملا همه اساتید دوست دارند عضو هیات علمی شوند، لذا بحث درمان در اغلب نقاط کشور بر زمین مانده و اولویت وزارت بهداشت را تشکیل نمی‌دهد، در حالی که بهداشت و درمان یک مساله اساسی در کشور است، آموزش هم لطمه می‌بیند، به این دلیل که اساتید، روسای دانشگاه‌ها و مسوولین اجرایی دانشگاه‌ها هزار و یک دردسر و گرفتاری اجرایی دارند و دیگر فرصت نمی‌کنند برنامه‌ریزی کلان برای سیاست‌گذاری کلان در حوزه آموزش انجام دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اظهار خرسندی از مطرح کردن ادغام آموزش پزشکی توسط وزارت علوم اظهار کرد: بنابراین اگر آموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا شود و محوریتش در وزارت علوم قرار گیرد، متولی آموزش تخصصی در کشور یک وزارتخانه می‌شود که این قطعا کار مثبت و مثمرثمری است.

نصیری قیداری ادغام آموزش و پرورش در وزارت علوم را به صلاح سیستم آموزشی کشور ندانست و افزود: آموزش و پرورش یک بخش بسیار گسترده‌ای است که روال و سبک اجرا و کار در آن کاملا متفاوت از وزارت علوم است، مثلا هم‌اکنون 82 درصد آموزش عالی در اختیار بخش خصوصی است، در حالی‌که آموزش و پرورش عمدتا باید دولتی باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این‌که اصلا سبک و سیاق این دو وزارتخانه با هم همخوانی ندارد، خاطرنشان کرد: بدون شک ادغام آنها مشکلاتی برای نظام آموزشی کشور بوجود می‌آورد، به خصوص با توجه به این‌که آموزش و پرورش یک وزارتخانه گسترده‌ با مشکلات عدیده‌ است که اگر با وزارت علوم ادغام شود ممکن است وزارت علوم را هم گرفتار کند.

وی در خاتمه اظهارکرد: بحث پژوهش‌ها و تحقیقات در آموزش عالی از جمله مباحث اصلی است، در حالی که در آموزش و پروش فرعی است، لذا اگرچه وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش هر دو حوزه آموزش هستند اما با هم‌خوانی ندارند و روال اجرا در آموزش عالی با روال اجرا و اهداف و وظایف در آموزش و پرورش متفاوت است.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC