Icana.ir
fa

اختصاص بخشی از درآمد هدفمندی برای حمایت از صنعت CNG

نایب رئیس کمیسیون انرژی با بیان این که عرضه سی.ان.جی به علت افزایش قیمت، با مشکل روبه‌روشده است، گفت: بهای سی.ان.جی باید یک سوم قیمت بنزین محاسبه شود تا مردم از این سوخت استقبال کنند، از این رو به دولت پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از تعطیلی این جایگاه‌ها، بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها را به حمایت صنعت سی.ان.جی اختصاص دهد.4/23/2011 11:34:00 AM4/23/2011 11:34:00 AMIcana00http://media.icana.ir//image/2011/04/3646_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
ناصر سودانی پیشنهاد کرد:

اختصاص بخشی از درآمد هدفمندی برای حمایت از صنعت CNG

سرویس اقتصادی
نایب رئیس کمیسیون انرژی با بیان این که عرضه سی.ان.جی به علت افزایش قیمت، با مشکل روبه‌روشده است، گفت: بهای سی.ان.جی باید یک سوم قیمت بنزین محاسبه شود تا مردم از این سوخت استقبال کنند، از این رو به دولت پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از تعطیلی این جایگاه‌ها، بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها را به حمایت صنعت سی.ان.جی اختصاص دهد.
شنبه 3 اردیبهشت 1390 ساعت 12:41
اختصاص بخشی از درآمد هدفمندی برای حمایت از صنعت CNG
اختصاص بخشی از درآمد هدفمندی برای حمایت از صنعت CNG نایب رئیس کمیسیون انرژی با بیان این که عرضه سی.ان.جی به علت افزایش قیمت، با مشکل روبه‌روشده است، گفت: بهای سی.ان.جی باید یک سوم قیمت بنزین محاسبه شود تا مردم از این سوخت استقبال کنند، از این رو به دولت پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از تعطیلی این جایگاه‌ها، بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها را به حمایت صنعت سی.ان.جی اختصاص دهد. http://media.icana.ir//image/2011/04/3646_orig.jpg اختصاص,بخشی,از,درآمد,هدفمندی,برای,حمایت,از,صنعت,CNG Icana

"ناصر سودانی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) از سیاست‌های نادرست مدیریت مصرف سوخت در کشور انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در سیاست‌گذاری برای مصرف سوخت کشور، تناقض‌هایی وجود داشته است که تشویق مردم به گسترش استفاده از سوخت سی.ان.جیو سپس افزایش یکباره قیمت این سوخت از نمونه‌های این سیاست نادرست است.ژ

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در سال‌های اخیر میلیون‌ها تومان برای تبدیل سیستم سوختی خودروهای خود از بنزین سوز به گاز سوز هزینه کرده‌اند، از رویکرد دولت در نزدیک کردن قیمت سی.ان.جیبه بنزین انتقاد کرد.

وی ادامه داد: دلیل استقبال مردم از گازسوز کردن خودروهایشان در سال‌های گذشته و صرف میلیون‌ها تومان در سراسر کشور برای این کار به این دلیل بود که فاصله قیمتی چشمگیری میان سی.ان.جی و بنزین وجود داشت که از بین رفتن این فاصله افزون بر جایگاه‌داران مردم را نیز متضرر کرده است.

 

سیاست‌های متناقض علت تعطیلی جایگاه‌های عرضه CNG

سودانی از تعطیلی برخی از جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی در کشور خبر داد و افزود: در چند سال‌ گذشته سرمایه‌گذاران متعددی با استفاده از تسهیلات بانکی و سرمایه شخصی، جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی تأسیس کرده اند که بی‌تدبیری درباره افزایش قیمت این سوخت و مقرون به صرفه نبودن آن برای مردم و جایگاه‌داران موجب تعطیلی این جایگاه‌ها شده است.

وی همچنین افزود: تعطیلی جایگاه‌هایی که با هزینه‌های گزاف راه‌اندازی شده‌اند، نتیجه تناقض در سیاست‌گذاری برای مدیریت مصرف سوخت در کشور است و برای جبران آن دولت باید با ارائه تسهیلات و کمک‌های مالی به جایگاه‌داران عرضه سی.ان.جی راه حلی برای این مشکل پیدا کند.

 

بهای CNG باید یک سوم قیمت بنزین باشد

سودانی که سابقه دو دوره نمایندگی مردم اهواز و حضور در کمیسیون انرژی را در کارنامه خود دارد، با تأکید بر حل سریع مشکل جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جیبه دولت پیشنهاد داد تا برای گسترش استقبال مردم از سی.ان.جیو جلوگیری از متضرر شدن جایگاه‌داران، این سوخت را یک سوم قیمت تمام شده بنزین به مردم ارائه کند.

وی همچنین از دولت خواست بخشی از درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را برای عرضه سی.ان.جی اختصاص دهد تا افزون بر تأمین نیازهای مردم برای دسترسی به سوخت، حاشیه امن و با ثباتی برای فعالیت جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی فراهم شود.

 

درباره جایگزینی CNG به‌جای بنزین هشدار داده بودیم

نایب رئیس کمیسیون انرژی با یادآوری هشدارهای این کمیسیون درباره سیاست عجولانه دولت برای جایگزینی سی.ان.جی به جای بنزین، گفت: در نخستین همایش حمل و نقل و سوخت در تهران درباره جلوگیری از برخورد عجولانه در قبال تغییر سوخت از سی.ان.جی به بنزین هشدار دادیم، اما متأسفانه کسی این استدلال‌ها را نشنید و امروز که بسیاری از مردم با صرف میلیون‌ها تومان پول، سیستم سوخت خودروهای خود را دوگانه سوز کرده‌اند به مشکلات مصرف سی.ان.جی برخورده‌ایم.

وی، آلودگی زیست محیطی پنهان، پر هزینه بودن تبدیل سیستم سوختی از بنزین به سی.ان.جی و خطرات ناشی از عرضه سی.ان.جی را از جله اصلی‌ترین علت‌های مخالفت با تغییر سیستم سوختی خودروها خواند و گفت: امروز هم معتقدیم باید در قبال تغییر سیستم سوخت خودروها، کار کارشناسی بیشتری انجام دهیم و در آن تجدید نظر کنیم.

 

دیگر نه عرضه سی.ان.جی به صرفه است، نه استفاده از آن

پس از اجرای مرحله نخست قانون هدفمند کردن یارانه ها در روز 29 آذر سال 89 و نزدیک شدن قیمت سی.ان.جی به بنزین، استقبال از این سوخت جایگزین بنزین تا حد زیادی کاهش یافت، زیرا بسیاری از مردم معطل شدن در صف‌های طولانی سی.ان.جی را تنها به دلیل فاصله قیمتی این سوخت با بنزین تحمل می‌کردند و نزدیک شدن قیمت این دو سوخت به یکدیگر، دیگر هیچ توجیهی برای استقبال مردم از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی باقی نمی گذاشت.

کاهش استقبال مردم از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی و افزایش قیمت عرضه این سوخت به جایگاه‌ها موجب شد تا بسیاری از این جایگاه‌ها با کاهش شدید درآمد و در برخی موارد با زیان‌دهی روبه‌رو باشند، زیانی که موجب تعطیلی چندین جایگاه عرضه سی.ان.جی در سراسر کشور شد.

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC