سال ۹۷ سال حمایت از کالای ایرانی
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
فدایی در هفتادو یکمین سالگرد تاسیس رادیو در کشور:

فقدان خلاقیت در برنامه‌های رادیویی، موجب روی‌گردانی مخاطبان از این رسانه شده است

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آمار مخاطبان رادیو در سال‌های اخیر سیر نزولی داشته است، تاکید کرد: تغییر در نوع زندگی و سلیقه مخاطبان و فقدان خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های رادیویی موجب روی گردانی مخاطبان از این رسانه قدیمی و پرسابقه شده است.
یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 ساعت 10:40
فقدان خلاقیت در برنامه‌های رادیویی، موجب روی‌گردانی مخاطبان از این رسانه شده است عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آمار مخاطبان رادیو در سال‌های اخیر سیر نزولی داشته است، تاکید کرد: تغییر در نوع زندگی و سلیقه مخاطبان و فقدان خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های رادیویی موجب روی گردانی مخاطبان از این رسانه قدیمی و پرسابقه شده است. http://cdn.icana.ir/d/019/3707.jpg فقدان,خلاقیت,در,برنامه‌های,رادیویی،,موجب,روی‌گردانی,مخاطبان,از,این,رسانه,شده,است Icana

 "صمد فدایی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با اشاره به مزیت‌های رسانه رادیو نسبت به دیگر رسانه‌های تصویری و دیداری، گفت: رادیو در هر نقطه‌ای مخاطب خود را پیدا می‌کند و مخاطب می‌تواند بدون صرف وقت خاص و مجزا، از این رسانه شنیداری استفاده کرده و اطلاعات آن را در ذهن خود ثبت کند یا از خبررسانی آن استفاده نماید.

نماینده مردم  سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار مخاطبان رادیو را در سال‌های اخیر سیر نزولی داشته است، افزود: تغییر در نوع زندگی، تغییر نگرش و تفکرات نسبت به رسانه‌ها و تغییر ذائقه و گرایش مردم در ارتباط با جذابیت‌های رسانه‌ای از عواملی است که مخاطبان رادیو را نسبت به گذشته کاهش داده است.

وی ادامه داد: در تمامی دنیا و به‌ تناسب آن در کشور ما، با افزایش روزافزون رسانه‌های تصویری، دیجیتالی و... بدیهی است که رادیو اگر نتواند نوآوری و خلاقیتی  داشته باشد، جایگاه قبلی خود را از دست بدهد و مخاطبان آن به سمت رسانه‌های دیگر سوق پیدا کنند.

فدایی خصوصی‌سازی رسانه‌ها را در را ستای اصل چهل و چهار قانون اساسی گامی در جهت افزایش کیفیت آن‌ها دانست و افزود: براساس تجربه‌ای که در بسیاری از کشور‌ها برای این موضوع ثبت شده است خصوصی سازی رسانه‌ها با نظارت دولت باعث افزایش کیفیت خروجی این رسانه‌ها در بحث‌های اطلاع رسانی و دیگر برنامه‌ها می‌شود.

وی نظارت، سیاست گذاری و حاکمیت بر رسانه را جز حوزه اختیارات دولت تعریف و تاکید کرد: واگذاری رسانه‌های دیداری و شنیداری به بخش خصوصی با سیاست گذاری و نظارت دولت می‌تواند هم در هزینه‌های دولت صرفه جویی کند و هم در جهت تامین نیاز‌ها و خواسته‌های اصناف و مخاطبان خاص حرکت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی تخصصی شدن کانال‌های رادیویی را باعث پوشش نیاز‌های سطح وسیعی از مخاطبین توصیف و تصریح کرد: شبکه‌های اختصاصی از قبیل ورزش، بورس و سلامت علاوه بر تامین نیاز‌های گوناگون مردم، می تواند از گرایش مخاطبان به سمت رسانه‌های بیگانه نیز جلوگیری کند.

رادیو در ایران  در هفتاد ویکمین سال از حیات رسانه‌ای خود در حالی فعالیت می‌کند که ظهور رسانه‌های دیداری تا حدودی از مخاطبانش کاسته است. در همین راستا تخصصی شدن این رسانه جمعی و همراهی با تغییرتخصصی شدن آن در راستای ارائه خدمات بهتر به مخاطب، در کنار جذب آن‌ها از سمت رسانه‌های غربی به رسانه‌های داخلی جایگاه قبلی این رسانه را احیا می‌کند.

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار