هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
قنبری در هفتادو یکمین سالگرد تاسیس رادیو در ایران:

رسالت‌ رسانه‌ای رادیو نادیده گرفته شده است

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه عملکرد رادیو در دوران دفاع مقدس و انقلاب بسیار درخشان و چشمگیر بود، خاطرنشان ساخت: متاسفانه در سال‌های اخیر رادیو نتوانسته است همپای سایر رسانه‌ها رشد و حرکت کند و در حال تبدیل شدن به رسانه‌ای مهجور در کشور است.
یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 ساعت 12:56
رسالت‌ رسانه‌ای رادیو نادیده گرفته شده است عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه عملکرد رادیو در دوران دفاع مقدس و انقلاب بسیار درخشان و چشمگیر بود، خاطرنشان ساخت: متاسفانه در سال‌های اخیر رادیو نتوانسته است همپای سایر رسانه‌ها رشد و حرکت کند و در حال تبدیل شدن به رسانه‌ای مهجور در کشور است. http://cdn.icana.ir/d/019/3712.jpg رسالت‌,رسانه‌ای,رادیو,نادیده,گرفته,شده,است Icana

"داریوش قنبری" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، توسعه رسانه‌های دیداری همچون تلویزیون و ماهواره‌ها را از از مهمترین عوامل کاهش گرایش مخاطبان رادیو نسبت به گذشته دانست و گفت: مخاطبان رادیو نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است اما این موضوع به دلیل ایراد نقصی نسبت به ساختار این رسانه نیست چرا که هنوز بسیاری از افراد هم زمان با انجام فعالیت‌های دیگر به رادیو گوش می دهند و مهجور ماندن آن به دلیل نقص ساختاری این رسانه نیست.

نماینده ایلام، ایروان، مهران، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی احیای جایگاه قبلی رادیو را منوط به افزایش کیفیت برنامه‌های آن برای رقابت با دیگر رسانه‌ها دانست و افزود: رادیو به عنوان یک ابزار رسانه‌ای، همراه و هم سطح تحولات عمیق رسانه‌ای دنیا پیشرفت نکرده است و به همین دلیل نیز  دلیل مهجور مانده است.

وی تصریح کرد: با توجه به رسالت‌های رسانه‌ای رادیو، این رسانه نیز باید با افزایش فاکتورهای اطلاع رسانی و خلاقیت و نوآوری در ساخت برنامه‌هایش نقش پررنگ‌تری در عرصه رسانه‌ای کشور داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نقش رادیو را در انتقال و بیان افکار و اندیشه‌های اجتماعی غیر قابل انکار توصیف و تصریح کرد: این رسانه می‌تواند با بالا بردن قابلیت‌های خود در دنیای امروز، رسالت‌ آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اطلاع‌رسانی و ...را به بهترین شکل انجام دهد.

عضو فراکسیون خط امام(ره) به عملکرد رادیو در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رادیو در دوران دفاع مقدس عملکرد درخشان و قابل توجهی داشت و رسانه اصلی دوران جنگ بود، در اوایل انقلاب نیز این جایگاه خود را حفظ کرده بود اما در سال‌های اخیر در حال تنزل جایگاه است.

 

خصوصی شدن رسانه‌ها با نظارت دولت گام بزرگی در عرصه رسانه‌ای کشور است

وی خصوصی شدن رسانه‌ها از جمله رادیو را با نظارت دولت گام مثبتی در جهت کاهش هزینه‌های جاری دولت معرفی و تاکید کرد: کاهش هزینه‌های خاص دولت در این موضوع و افزایش کیفیت خروجی رسانه‌ها  از مزایایی است که خصوصی سازی رسانه‌ها در راستای تحقق اصل چهل و چهار قانون اساسی در پی خواهد داشت.

قنبری با بیان اینکه خصوصی‌سازی رسانه‌ها و نظارت دولت بر آن می‌تواند باعث پیشرفت صنعت رسانه شود، تصریح کرد: تجربه خصوصی شدن بعضی از مطبوعات با حفظ شان نظارتی دولت نشان داد اجرای این طرح برای رسانه‌ها به خصوص رادیو می‌تواند گام بزرگی در جهت بهبود و پیشرفت عرصه رسانه‌ای و ارتباطاتی کشور باشد.

عضوکمیسیون اجتماعی خصوصی شدن رادیو را باعث گسترش زمینه‌های فعالیت آن و پوشش سلیقه‌های مختلف جامعه دانست.

رسانه رادیو در ایران با آغاز به کار در سال ۱۳۰۵ در آستانه هفتاد و یکمین سالگرد کار خود، امروزدر عرصه رسانه‌ای مهجور مانده است. خصوصی سازی رسانه‌ها به خصوص رادیو و گام برداشتن در راستای تخصصی شدن آن می‌تواند جایگاه اولیه و پررنگ این رسانه را در کشور و زندگی اجتماعی احیا کند.

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار