Icana.ir
fa

راه و چاره‌های عمران کشور در برابر گام‌های نخستین وزارتخانه ادغامی

عضو کمیسیون عمران مجلس با تشریح وضعیت عمرانی کشور و تأکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این بخش،‌ بیشتر مشکل‌های اقتصادی کشور را در زمره مشکل‌های بخش عمران دسته‌بندی کرد و گفت:‌ با تشکیل وزارت راه و شهرسازی در سال جهاد اقتصادی، انتظارهای عمومی برای برطرف شدن موانع و مسائل عمرانی چند برابر شده است.6/27/2011 12:35:00 PM6/27/2011 12:35:00 PMIcana00http://media.icana.ir//image/2011/05/5918_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
حسینی وضعیت عمرانی کشور را در برابر وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد:

راه و چاره‌های عمران کشور در برابر گام‌های نخستین وزارتخانه ادغامی

سرویس اقتصادی
عضو کمیسیون عمران مجلس با تشریح وضعیت عمرانی کشور و تأکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این بخش،‌ بیشتر مشکل‌های اقتصادی کشور را در زمره مشکل‌های بخش عمران دسته‌بندی کرد و گفت:‌ با تشکیل وزارت راه و شهرسازی در سال جهاد اقتصادی، انتظارهای عمومی برای برطرف شدن موانع و مسائل عمرانی چند برابر شده است.
دوشنبه 6 تیر 1390 ساعت 13:45
راه و چاره‌های عمران کشور در برابر گام‌های نخستین وزارتخانه ادغامی
راه و چاره‌های عمران کشور در برابر گام‌های نخستین وزارتخانه ادغامی عضو کمیسیون عمران مجلس با تشریح وضعیت عمرانی کشور و تأکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این بخش،‌ بیشتر مشکل‌های اقتصادی کشور را در زمره مشکل‌های بخش عمران دسته‌بندی کرد و گفت:‌ با تشکیل وزارت راه و شهرسازی در سال جهاد اقتصادی، انتظارهای عمومی برای برطرف شدن موانع و مسائل عمرانی چند برابر شده است. http://media.icana.ir//image/2011/05/5918_orig.jpg راه,و,چاره‌های,عمران,کشور,در,برابر,گام‌های,نخستین,وزارتخانه,ادغامی Icana

"سیدفتح‌الله حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)‌ افزود: ادغام وزارتخانه‌ها که از تکلیف‌های قانونی دولت در برنامه پنجم توسعه است، با هدف تقویت بنیه دستگاه‌های اجرایی و تسریع در اجرای قوانین و پروژه‌های ملی و منطقه‌ای تصویب شده است.

نماینده مردم پاوه،‌ جوانرود،‌ ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بخش مهمی از بزرگترین مشکل‌های کشور ما در حوزه عمران است که با تشکیل وزارت راه و شهرسازی،‌ انتظارها برای برطرف شدن آنها در سال جهاد اقتصادی بیشتر شده است.

وی ادامه داد: بر عهده داشتن مسئولیت وزارت مسکن به تنهایی بار سنگینی بود که با افزوده شدن مسئولیت وزارت راه و ترابری، این وظیفه سنگین‌تر از پیش نیز شده است.

حسینی تأکید کرد: با توجه به موقعیت ژئوپلتیک ایران در میان کشورهای همسایه و همچنین در سطح منطقه و جهان، تکمیل کریدور بین‌المللی شمال – جنوب و شرق- غرب برای ایران و همچنین کشورهای منطقه بسیار حائز اهمیت و البته در آمدزا است که توجه به این امر با توجه به تغییر و تحولات در وزارت راه، تشکیل وزارت راه و شهرسازی، نیازمند اقدام دقیق‌تر و حساسیت وی‍ژه است.

این نماینده مردم در مجلس،‌ توضیح داد: یکی از گزینه‌های مهم و مورد توجه در وزارت راه و ترابری بحث تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که آمار آنها هر روز در حال افزایش است؛ مسئولان وزارت راه  و ترابری  همواره بر تکمیل این پروژه‌ها برای ارتقای جایگاه حمل و نقلی تأکید دارند و به نظر می رسد با به سرانجام رسیدن طرح جامع حمل و نقل این پروژه‌ها نیز سرو سامان یابد.

حسینی اظهار کرد: پروژه‌های نیمه تمام هزینه‌های زیادی را بر وزارت راه و شهرسازی تحمیل خواهند کرد، بنابراین ضروری است که با اولویت بندی این پروژه‌ها دست‌کم در سال جاری بخشی از آنها به مرحله بهره‌برداری برساند.

وی یادآور شد: توسعه و پیشرفت کلان هر کشور، به پیش‌نیازهایی احتیاج دارد که از مهمترین آنها، زیرساخت‌های عمرانی است؛ توسعه زیرساخت‌ها، ظرفیت‌سازی برای توسعه کلان کشورها است، به طوری که افزون بر آثار اقتصادی آنی، اثرهای بلند مدتی در توسعه و آبادانی خواهد داشت.

 عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در این رابطه وزارتخانه‌های دخیل در بحث عمرانی از جمله وزارت راه و ترابری، نقش کلیدی و البته سختی را ایفا خواهند کرد که با توجه به وضعیت کنونی وزارت راه و ترابری رسیدن به اهداف تعیین شده و همچنین کاهش ااثرپذیری در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها قابل تأمل و بحث است.

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC