Icana.ir
fa

استراتژی وزارت علوم در تعیین ظرفیت‌های آموزش عالی ناروشن و مبهم است

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس استراتژی وزارت علوم در تعیین ظرفیت‌های آموزش عالی را ناروشن و مبهم توصیف و تاکید کرد: طبق اصل 30 قانون اساسی، ظرفیت‌های آموزش عالی کشور باید در چارچوب نیازهای کشور باشد، در حالی که هم‌اکنون این تناسب وجود ندارد.6/27/2011 4:11:00 PM6/27/2011 4:11:00 PMIcana00http://media.icana.ir//image/2011/02/681_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
علی اکبر اولیا:

استراتژی وزارت علوم در تعیین ظرفیت‌های آموزش عالی ناروشن و مبهم است

سرویس اجتماعی
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس استراتژی وزارت علوم در تعیین ظرفیت‌های آموزش عالی را ناروشن و مبهم توصیف و تاکید کرد: طبق اصل 30 قانون اساسی، ظرفیت‌های آموزش عالی کشور باید در چارچوب نیازهای کشور باشد، در حالی که هم‌اکنون این تناسب وجود ندارد.
دوشنبه 6 تیر 1390 ساعت 16:34
استراتژی وزارت علوم در تعیین ظرفیت‌های آموزش عالی ناروشن و مبهم است
استراتژی وزارت علوم در تعیین ظرفیت‌های آموزش عالی ناروشن و مبهم است نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس استراتژی وزارت علوم در تعیین ظرفیت‌های آموزش عالی را ناروشن و مبهم توصیف و تاکید کرد: طبق اصل 30 قانون اساسی، ظرفیت‌های آموزش عالی کشور باید در چارچوب نیازهای کشور باشد، در حالی که هم‌اکنون این تناسب وجود ندارد. http://media.icana.ir//image/2011/02/681_orig.jpg استراتژی,وزارت,علوم,در,تعیین,ظرفیت‌های,آموزش,عالی,ناروشن,و,مبهم,است Icana

"علی اکبر اولیا" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)به تشریح محورهای سؤالات هفته گذشته خود از وزرای آموزش و پرورش، امور خارجه و ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت. وی همچنین رئوس سؤالات خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را که قرار است فردا – سه‌شنبه 7 تیر – در صحن علنی مجلس مطرح شود تشریح کرد.

 

سهمیه‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش تناسبی با نیازهای محلی ندارد

نماینده مردم یزد و صدوق در تشریح سؤال خود از وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته آزمون استخدامی برای جذب 40 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش برگزار شده است که در این آزمون سهمیه‌های اعلام شده تناسبی با نیازهای محلی نداشته و همین امر مشکلاتی را برای داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش به وجود آورده است.

اولیا عدم امکان شرکت معلمان شرکتی در آزمون استخدامی را یکی از مهم‌ترین مشکلات این آزمون دانست و تأکید کرد: از آنجا که در آزمون استخدامی سال گذشته اولویت جذب خانم‌ها در سطح ابتدایی حذف شده بود، بسیاری از معلمان شرکتی زن نتوانستند در این آزمون شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سهمیه سه درصدی معلولان لحاظ نشده است، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این ابهام اعلام کرده است که در قانون خدمات کشوری، سه درصد سهمیه معلولان در آموزش و پرورش حذف شده است و بنابراین اعمال سهمیه سه درصدی لازم الاجرا نیست.

عضو کمیسیون عمران موارد ابهام در آزمون استخدامی سال گذشته آموزش و پرورش را بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و ادامه داد: توضیحات وزیر آموزش و پرورش در زمینه ابهامات این آزمون قانع‌کننده بود و قرار شد با توجه و دستور مستقیم وزیر موارد مبهم پیگیری و مشکلات رفع شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد در موارد ابهام آمیز مرجعی وجود داشته باشد که پاسخگویی به مشکلات مردم و شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی را برعهده بگیرد.

 

مکانیسمی برای رصد و پایش مهاجرت‌های غیرقانونی پیش‌بینی خواهدشد

اولیا با اشاره به طرح سؤال از وزیر امور خارجه گفت: روند سفرهای خارجی و مهاجرت شهروندان ایرانی به کشورهای دیگر بسیار مهم است و باید ازسوی وزارت امور خارجه مورد بررسی و پایش قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به تجربه نامطلوب مهاجرت‌های غیرقانونی شهروندان ایرانی به ژاپن تأکید کرد: به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر روند نامطلوب مهاجرت غیرقانونی  شهروندان ایرانی به کشورهایی همچون مالزی رو به گسترش است و وزارت امور خارجه و نیز سفارت‌خانه‌های ایران باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.

وی همچنین با اشاره به مسائل بین‌المللی حساسیت‌زا مانند غرق شدن کشتی‌های ایرانی در مسیرهای دریایی اظهار داشت: وزیر امور خارجه قول داده است سیستمی برای رصد مهاجرات‌های غیرقانونی و روند رو به افزایش آن پیشی بینی شود و در مدت دو هفته گزارش عملکرد این اقدام به مجلس ارائه شود.

 

وزارت ارتباطات درصد واقعی اختلال در مکالمات تلفن همراه را اعلام کند

اولیا کیفیت ارتباطات تلفن همراه را یکی از مسائل مورد مناقشه در یک سال اخیر میان مجلس و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیف کرد و ادامه داد: سؤال از وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در رابطه با ارائه مستنداتی درباره درصد واقعی اختلال و قطع مکالمات تلفن همراه بوده است.

وی با اشاره به افزایش مشکلات قطعی و اختلال در مکالمات تلفن همراه گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات مدعی هستند که میزان قطعی و اختلال در مکالمات تلفن همراه تنها دو درصد است. ما از این وزارتخانه خواسته‌ایم تا مستندات خود را در این مورد به مجلس ارائه دهند.

اولیا با اشاره به آمادگی مجلس برای پیگیری و مساعدت به‌منظور حل مشکلات اختلال در مکالمات تلفن همراه گفت: مدیرعامل همراه اول اعلام کرده است که در برخی شهرها مشکلاتی برای نصب و افزایش تعداد آنتن‌های مخابراتی وجود دارد. به همین دلیل مجلس اعلام آمادگی کرده است که در راستای افزایش تعداد آنتن‌های تلفن همراه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مساعدت کند.

عضو کمیسیون عمران توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سؤالات مطرح‌شده را کافی و قانع‌کننده ندانست و تأکید کرد: قرار است سؤال از وزیر ارتباطات درباره میزان قطعی و اختلال در مکالمات تلفن همراه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

 

استراتژی وزارت علوم در تعیین ظرفیت‌های آموزش عالی ناروشن و مبهم است

اولیا با اشاره به طرح دو سؤال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه علنی فردای مجلس اظهار داشت: یکی از سؤالات از وزیر علوم درباره خط‌ مشی و برنامه‌های این وزارتخانه درباره ارائه ظرفیت‌های آموزش عالی در کشور است.

وی استراتژی وزارت علوم در تعیین ظرفیت‌های آموزش عالی را ناروشن و مبهم توصیف کرد و ادامه داد: طبق اصل 30 قانون اساسی، ظرفیت‌های آموزش عالی کشور باید در چارچوب نیازهای کشور باشد، در حالی که هم‌اکنون این تناسب وجود ندارد و خیل عظیمی از تحصیل‌کردگان آموزش عالی کشور بیکار هستند و شغلی برای آنها ایجاد نشده است.

اولیا با اشاره به بالا رفتن ظرفیت‌های آموزش عالی کشور گفت: هم اکنون تقریبا هرکس که بخواهد می‌تواند به آموزش عالی کشور ورود پیدا کند؛ در حالی که میزان اشتغال‌زایی افزایش نیافته و بسیاری از تحصیل‌کردگان بیکارند.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به محور دیگر سؤال خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: تعاملات فرهنگی و علمی دانشگاه‌های ایران با دانشگاهی‌های خارجی و مبادله استاد و دانشجور در راستای بالا بردن سطح علمی کشور بسیار مهم است، اما متأسفانه این مسئله چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

اولیا ارتباطات بین‌المللی علمی و فرهنگی کشور را نامطلوب توصیف کرد و ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه ارتباطات برون‌مرزی بسته عمل کرده است و باید این خلأ برطرف شود و ارتباط علمی ایران با کشورهایی که قطب علمی محسوب می‌شوند افزایش یابد.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC