ولادت امام موسی کاظم (ع)
1390/04/11 16:10:19
سرویس اجتماعی
عباسپور با اشاره به افزایش تنبیه بدنی دانش‌آموزان:

مدیران مدارس نظارت بیشتری بر رفتار و اخلاق معلمان داشته باشند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تنبیه بدنی دانش‌آموزان به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست و مدیران مدارس با بررسی و نظارت بر عملکرد اخلاقی معلم‌ها، باید از بروز چنین پدیده‌هایی جلوگیری کنند.
مدیران مدارس نظارت بیشتری بر رفتار و اخلاق معلمان داشته باشند رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تنبیه بدنی دانش‌آموزان به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست و مدیران مدارس با بررسی و نظارت بر عملکرد اخلاقی معلم‌ها، باید از بروز چنین پدیده‌هایی جلوگیری کنند. https://cdn.icana.ir/d/019/1485.jpg مدیران,مدارس,نظارت,بیشتری,بر,رفتار,و,اخلاق,معلمان,داشته,باشند Icana

"علی عباسپورتهرانی‌فرد" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با بیان اینکه تنبیه بدنی در جامعه فرهنگی ما کم و ناچیز است، افزود: کمیت در این موضوع به منزله بی‌اهمیت بودن آن نیست، بلکه همین مقدار کم نیز، زشت است و باید از آن پرهیز شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، به نمونه‌هایی از تنبیه بدنی دانش‌آموزان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از این اتفاق‌ها در حقیقت باید محیط مدرسه به طور کامل و به‌ویِژه عملکرد معلم تحت نظارت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه معلم‌ها باید با آخرین روش‌های تعلیم و تربیت آشنا شوند، اظهار کرد: اگر حضور یک دانش‌آموز در کلاس نامنظم است و یا اینکه از معلم تبعیت نمی‌کند؛ ریشه حل آن در تنبیه بدنی نیست و این موضوع باید علت‌یابی شود.

 

وجود مشاور در مدارس ضروری است

عباسپور نقش و حضور مشاور در مدارس را با اهمیت برشمرد و تاکید کرد: تعداد مشاوران مدارس باید افزایش پیدا کند، چرا که وجود مشاور در مدارس ضروری است تا بتوانند هم معلم و دانش‌آموزان را از نظر اخلاقی و رفتاری تحت نظر داشته باشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه تنبیه بدنی به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست تصریح کرد: مدیران مدرسه نیز باید نظارت لازم را داشته باشند، در واقع اگر می‌بینند که معلم نسبت به دانش‌آموزان تندخویی می‌کند، باید با آن برخورد کنند و او را از تحت بررسی روحی و روانی قرار دهند و ببینند که این رفتارها موقتی است یا اینکه ریشه در فشارهای جانبی اقتصادی و یا خانوادگی دارد.

به گفته عباسپور یک آموزش و پرورش پویا به تمامی این موارد توجه  و از بروز اتفاق‌هایی مانند تنبیه بدنی دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند؛ اما ما برای مقابله با هر چیزی نیاز به قانون نداریم؛ چرا که معلم بودن تعریف خاص خود را دارد و در کشور ما به خصوص پس از انقلاب اسلامی مدت‌ها است که تنبیه بدنی دانش‌آموزان منسوخ شده است.

فیلم‌های قدیمی و تازه منتشره در اینترنت که تنبیه دانش آموزان در مدارس را به تصویر کشیده است ریشه بسیاری از جنایات جوانان مجرم را به خشونت‌های علیه آنان در دوران کودکی نشان می‌دهد، این در حالی است که طبق ماده ۷۷ آیین‌نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی مطلقا ممنوع است و اگردانش‌آموزی مرتکب خطایی شود باید ابتدا به او تذکر شفاهی فردی داد، سپس تذکر شفاهی جمعی، در مرحله بعد تذکر کتبی به خانواده و در آخرین مرحله تعویض مدرسه.

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet