Icana.ir
fa

نماینده یزد از پاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قانع شد

علی اکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق از پاسخ تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سوال خود قانع شد.10/12/2011 11:20:00 AM10/12/2011 11:20:00 AMIcana00http://media.icana.ir//image/2011/05/4817_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram

نماینده یزد از پاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قانع شد

سرویس صحن
علی اکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق از پاسخ تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سوال خود قانع شد.
چهارشنبه 20 مهر 1390 ساعت 11:38
نماینده یزد از پاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قانع شد
نماینده یزد از پاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قانع شد علی اکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق از پاسخ تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سوال خود قانع شد. http://media.icana.ir//image/2011/05/4817_orig.jpg نماینده,یزد,از,پاسخ,وزیر,ارتباطات,و,فناوری,اطلاعات,قانع,شد Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی اکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق از پاسخ تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سوال خود مبنی بر اینکه  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات مربوط به تلفن همراه چه استانداردی تعریف کرده و چگونه بر اعمال آن نظارت می کند، قانع شد.

بر اساس این گزارش علی اصغر یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن نیز گزارش این کمیسیون را درباره سوال علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس را از رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرائت کرد.

در خلاصه سوال این نماینده از وزیر آمده است:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات مربوط به تلفن همراه چه استانداردی تعریف کرده و چگونه بر اعمال آن نظارت می کند.

نتیجه بررسی کمیسیون صنایع و معادن به شرح زیر است:

در اجرای ماده 193 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به نامه شماره 56765/2463 مورخه 24/8/1389 هیات رئیسه محترم مبنی بر بررسی سوال جناب آقای علی اکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوع سوال در جلسه مورخ 31/3/1390 کمیسیون با حضور نماینده سوال کننده وزیر مطرح شد. ابتدا علی اکبر اولیاء در توضیح سوال خود اعلام نمود: متاسفانه کیفیت خدمات تلفن همراه در سطح مطلوب و قابل قبولی نیست. با توجه به کاهش تصدی های دولت در بخش مخابرات انتظار این بود که این وزارتخانه بتواند نقش هدایتی و نظارتی خود را بهتر اعمال کند ولی متاسفانه چنین امری اتفاق نیفتاد و کماکان ما شاهد اشکالات عدیده ای در ارتباط با شماره گیری، قطع ارتباط، انعکاس صدا و... در این حوزه هستیم که از طرفی باعث تضییع حقوق مشترکان بوده و از طرف دیگر در مقیاس خدمات تلفن همراه در حوزه بین الملل باعث سرافکندگی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال اعلام نمود: موارد مطروحه سوال شما مدنظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد و در حال حاضر یک مرکز در تهران وجود دارد که تمام فعالیت‌های تلفن همراه اول و ایرانسل را تحت کنترل و بررسی دارد. موارد فعالیت‌ها تعریف شده است و به طور متوسط قطعی‌ها، خطای تماس‌ها باید دو درصد (2%) باشد ممکن است درمواردی خاص در برخی مکانها بیش از دو درصد (2%) ولی متوسط آن نباید بیشتر از دو درصد (2%) باشد. در صورت عدم رعایت موارد مذکور با آنها برخورد قانونی مانند تذکر، اخطار، جریمه و در نهایت ابطال فعالیت می‌گردد. آمار فعالیت در شبکه ثبت می گردد و البته آمارها رویه کاهش است. یکی از مشکلات برای کاهش قطعی ها و تماس ها، نصب آنتن است که در برخی مکان ها شهرداری و مردم اجازه نصب آن را به ما نمی دهند. درحالی که آمادگی نصب آنتن به میزان لازم را داریم. در ادامه مقرر گردید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موارد مذکور را در چند کشور منطقه بررسی و نتیجه آن را اعلام نماید سپس آقای اولیاء نظر خود را اعلام نماید.

علی اکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق براساس یادداشت مورخ 6/4/1390 اعلام نمود که با توجه به گزارش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تنها دو درصد (2%) خطا در قطعی ارتباطات و اختلال در تماس های مربوط به تلفن همراه است. ولی مشاهدات اینجانب حاکی از خطای بیشتر از این آمار است. لذا خواستار پاسخگویی وزیر به سوال در صحن علنی مجلس می باشم.

ضمنا کمیسیون قلمرو سوال را ملی اعلام می کند.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC