Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
سیدمحمد سادات‌ابراهیمی:

دانش‌آموزان معلول برای ابتدایی‌ترین مسائل خود با مشکل روبه‌رو هستند

سرویس دیگر رسانه‌ها
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس، با بیان این که به‌علت کمبود منابع و اعتبارهای لازم، دانش‌آموزان معلول برای حل ابتدایی‌ترین مسائل خود با مشکل روبه‌رو هستند، گفت: مسئولان باید به‌وسیله برنامه‌ریزی و افزایش اعتبارها به این قشر جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشند.
یکشنبه 24 مهر 1390 ساعت 11:30
دانش‌آموزان معلول برای ابتدایی‌ترین مسائل خود با مشکل روبه‌رو هستند نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس، با بیان این که به‌علت کمبود منابع و اعتبارهای لازم، دانش‌آموزان معلول برای حل ابتدایی‌ترین مسائل خود با مشکل روبه‌رو هستند، گفت: مسئولان باید به‌وسیله برنامه‌ریزی و افزایش اعتبارها به این قشر جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشند. http://media.icana.ir/image/2011/10/11374_orig.jpg دانش‌آموزان,معلول,برای,ابتدایی‌ترین,مسائل,خود,با,مشکل,روبه‌رو,هستند Icana

به‌گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت، سیدمحمد سادات‌ابراهیمی در گفت‌و‌گو با روزنامه فرهنگ‌جنوب، درباره مشکل‌های دانش‌آموزان معلول در مدارس استثنایی، توضیح داد: مدارس استثنایی مشکل‌های خاص خود را دارند و باید توجه بیشتری به این مدارس صورت گیرد، متأسفانه هم‌اکنون جایگاه اجتماعی دانش‌آموزان معلول مورد غفلت قرار گرفته که لازم است، مسئولان در این رابطه فکر اساسی کنند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشکل دیگری که معلولان دارند، این است که بعد از گذراندن مقطع‌های تحصیلی مختلف، از لحاظ اشتغال در وضع نامناسبی قرار می‌گیرند، با وجود قوانین مربوط به اشتغال معلولان مبنی‌بر به‌کارگیری درصدی از این قشر از سوی دستگاه‌های دولتی، متأسفانه اقدام‌های مؤثر و شایسته‌ای در این زمینه صورت نگرفته و شرکت‌ها و اداره‌های دولتی به این امر توجهی ندارند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس هشتم، عمل‌کرد آموزش و پرورش در زمینه توجه به دانش‌آموزان معلول و مدارس استثنایی را به‌طور نسبی قابل‌قبول خواند و بیان کرد: آموزش و پرورش در سال‌های گذشته نسبت به دانش‌آموزان معلول و مدارس استثنایی توجه خوبی نشان داده و می‌‌‌توان گفت که در این زمینه عمل‌کرد مناسبی داشته است اما تا نقطه مطلوب و ایده‌آل هنوز فاصله وجود دارد.

سادات‌ابراهیمی با بیان این‌ که به‌علت کمبود منابع و اعتبارها، برخی دانش‌آموزان معلول برای ابتدایی‌ترین مسائل خود نیز با مشکل روبه‌رو هستند، افزود: مسئولان باید به‌وسیله برنامه‌ریزی و افزایش اعتبارها به این قشر از جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشند، نقش والدین دانش‌آموزان معلول نیز برای حل مشکل‌های آن‌ها مضاعف است.

وی یادآور شد: نهادهای فکری و فرهنگی می‌توانند در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان معلول و کشف استعدادهای آن‌ها نقش اساسی داشته باشند، از این‌رو مبحث‌های آموزشی نیز باید طوری باشد که محدودیتی‌ برای ورود دانش‌آموزان معلول به مدارس استثنایی وجود نداشته باشد.

سادات ابراهیمی، گفت: برای دانش‌آموزان بر اساس نوع معلولیتشان باید آموزش‌های مستقل در نظر گرفته شود، به‌طوری که این قشر از جامعه بتوانند در مدارس استثنایی بدون هیچ دغدغه‌ای به ادامه تحصیل بپردازند.

این نماینده مجلس، ادامه داد: به‌طور کلی برای حل نیازهای معلولان افزون‌بر افزایش اعتبارها باید نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در حوزه‌های فرهنگی به دانش‌آموزان معلول‌آموز توجه اساسی داشته باشند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC