هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
محمد آشوری‌تازیانی:

تأمین حداقل‌های زندگی دانشجویان، وظیفه مدیریت عالی کشور است

سرویس دیگر رسانه‌ها
نماینده مردم بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس، گفت: تأمین حداقل‌های زندگی دانشجویی مانند تغذیه مناسب، حمل‌ونقل، کلاس‌های آموزشی مطلوب و همین‌طور امکان‌های جانبی تحصیل، یک وظیفه اساسی برای مدیریت عالی کشور است و باید کمک کرد تا این حداقل‌ها برای دانشجویان فراهم شود تا جوان ایرانی بتواند با فراغت بال تحصیل کرده و به رشد مناسب دست یابد.
دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 11:10
تأمین حداقل‌های زندگی دانشجویان، وظیفه مدیریت عالی کشور است نماینده مردم بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس، گفت: تأمین حداقل‌های زندگی دانشجویی مانند تغذیه مناسب، حمل‌ونقل، کلاس‌های آموزشی مطلوب و همین‌طور امکان‌های جانبی تحصیل، یک وظیفه اساسی برای مدیریت عالی کشور است و باید کمک کرد تا این حداقل‌ها برای دانشجویان فراهم شود تا جوان ایرانی بتواند با فراغت بال تحصیل کرده و به رشد مناسب دست یابد. http://cdn.icana.ir/d/019/4738.jpg تأمین,حداقل‌های,زندگی,دانشجویان،,وظیفه,,مدیریت,عالی,کشور,است Icana

به‌گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت، محمد آشوری‌تازیانی در گفت‌و‌گو با نشریه صیح ساحل با تأکیدبر روند رو به گسترش و پر شتاب تحولات دنیای امروز، رمز پویایی و اثرگذاری در این دنیای جدید را استفاده سرمایه بزرگ نیروی انسانی جوان و خلاق یک جامعه بیان کرد و افزود: سرعت تحولات، فرصت تعلل را از جامعه‌ها گرفته و اگر اندکی غفلت در این فرایند پدید آید، جبران خسارات آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی، از کمبود امکان‌های زیرساختی در زمینه دانش‌افزایی در کشور انتقاد کرد و گفت: بر مبنای اندیشه اسلامی باید فرصت‌های علمی برابر در اختیار همه جوانان کشورمان قرار گیرد تا آن‌ها بتوانند متناسب با توانایی‌هایشان در ارتقای علمی کشور مؤثر باشند، اما جوان و نوجوان امروز کشورمان برای جا انداختن خود در نظام علمی و عملی و اجرایی کشور با مشکل‌های اولیه روبه‌رو است و این می‌طلبد که همگام با افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها در سراسر کشور، امکان‌های زیستی مطلوب دانشجویان فراهم شود.

آشوری‌تازیانی بیان کرد: پویایی در هر کشور پیشرفته‌ای و یا در هر جامعه رو به توسعه‌ای از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آغاز شده و ادامه می‌یابد و نمی‌توان انتظار داشت که نسلی با امکان‌های محدود به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کند، ولی ما شاهد آن بوده‌ایم که فرزندان ایران اسلامی با تکیه بر خودباوری و استقلال فکری‌شان از همین کمبود‌ها نیز توفیق آفریده‌اند اما جوانان ایران شایسته بهترین‌ها و بیشترین‌ها هستند و باید این شرایط را برای آن‌ها تغییر داد و سیاستگذاری‌ها را متناسب با نیازهای روز کشور قرار داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم، یادآور شد: کسب موفقیت‌های بزرگ با برنامه‌ریزی و اندیشه تحول‌خواهانه در امور کسب می‌شود ولی اگر در این مسیر ما جوانان را با مشکل‌ها رها کنیم، انتظار تحولات بزرگ را نمی‌توان داشت.

وی کمبود امکان‌های تحصیلی را یکی از مشکل‌های اصلی دانشگاه‌های کشورمان خواند و افزود: تلاش‌های بسیاری صورت گرفته که کمبودها کمتر شود و این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز هم بوده اما دنیا با حرکتی پر‌شتاب در این زمینه گام بر می‌دارد و اگر سرعت برخورداری از امکان‌ها را در داخل کشورمان افزایش ندهیم از سیر حرکت جامعه جهانی باز می‌مانیم و باید تابع علوم آن‌ها باشیم و این تبعیت نمی‌تواند ما را به‌سوی رشد و پیشرفت بومی محور رهنمون باشد.

این نماینده مجلس، افزود: به‌طور مثال دانشگاه‌های مراکز استان‌ها باید قطب‌های بزرگ علمی و اجتماعی در کشور باشند و نیازهای هر استان را به دانش بومی برطرف کنند اما برخی کمبودها هم در حوزه اعتباری و هم در حوزه پشتیبانی این فرصت‌ها را از دست می‌برد.

وی ادامه داد: افتخار هر سامانه آموزشی، دانشجویان فرهیخته، توانا و با معرفتی است که بتوانند در جهت حل مشکل‌های کشور، نقش‌های بزرگ بپذیرند و با کارآمدی و دانش، این نقش‌های ارزنده را به‌خوبی ایفا کنند و در ذات خود صاحب ظرفیت‌های بزرگی باشند که گره‌گشای از امور کشور باشد و دانشجویی با این ویژگی‌ها از دل توجه و تأمین امکان‌های علمی و پژوهشی و خدماتی بر می‌خیزد.

 

باید اعتبارهای دانشگاه‌ها را بیش از پیش افزود

وی خواستار توجه هر چه بیشتر دولت‌مردان به نقش دانشگاه‌ها در توسعه ملی شد و گفت: نیازمند آن هستیم که اعتبار‌های دانشگاه‌ها را سال به سال افزایش بیشتری دهیم تا آن‌ها مجبور نباشند برای مسائل و مشکل‌های مختلف، دانشجویان را در محدودیت قرار دهند.

آشوری‌تازیانی ادامه داد: تأمین حداقل‌های زندگی دانشجویی مانند تغذیه مناسب، حمل‌ونقل، کلاس‌های آموزشی مطلوب و همین طور امکان‌های جانبی تحصیل، یک وظیفه اساسی برای مدیریت عالی کشور است و باید کمک کرد تا این حداقل‌ها برای دانشجویان فراهم شود تا جوان ایرانی بتواند با فراغت بال تحصیل کرده و به رشد مناسب دست یابد.

وی گفت: کمبودها مانع رشد نیست اما سرعت رشد را کند می‌کند و فرصت‌ها را از جامعه می‌گیرد، باید جامعه دانشگاهی، اعم از استاد و دانشجو مورد احترام قرار گیرند و روند علم‌آموزی در هر سطحی حتی در دبستان و راهنمایی و دبیرستان مورد حرمت قرار گیرد، اگر علم و علم‌آموزی در جامعه‌ای حرمت یافت، آن‌گاه می‌توان به آینده آن جامعه امیدوار بود و از دستاوردهای بزرگ آن استفاده‌های بزرگ کرد.

این نماینده مجلس، بیان کرد: هر کشوری به رشد و ترقی دست یافته از دانشگاه‌ها و حتی از سطوح پایین‌تر علم‌آموزی تحول‌های خود را آغاز کرده و اگر قشر نخبه هر جامعه نسبت به یک موضوع توجیه شد، حرکت به‌سوی آن موضوع راحت‌تر صورت می‌گیرد و اگر می‌خواهیم در برخی حوزه‌ها نقش‌آفرین باشیم باید مبنای تحول‌ها را در مراکز علمی و آموزشی‌مان قرار دهیم و به‌همین علت است که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم از اهمیت بسیاری در استقلال و عزت کشورمان در ابعاد مختلف برخوردار هستند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000