شهادت امام محمدباقر(ع)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
حیات‌مقدم تأکید کرد:

توسعه بنادر با ایجاد سواحل تفریحی و اسکله‌های بخش خصوصی

سرویس دیگر رسانه‌ها
نماینده مردم بندرماهشهر و امیدیه در مجلس، گفت: ما از آبادان تا بندرعباس و از آن‌جا تا سیستان‌و‌بلوچستان خط ساحلی داریم اما متأسفانه در طول این مسیر طولانی شما حتی یک اسکله خصوصی یا یک قایق خصوصی نمی‌بینید، این در حالی است که در همه کشورهایی که ساحل دارند وضعیت به‌گونه دیگری است.
سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 14:36
توسعه بنادر با ایجاد سواحل تفریحی و اسکله‌های بخش خصوصی نماینده مردم بندرماهشهر و امیدیه در مجلس، گفت: ما از آبادان تا بندرعباس و از آن‌جا تا سیستان‌و‌بلوچستان خط ساحلی داریم اما متأسفانه در طول این مسیر طولانی شما حتی یک اسکله خصوصی یا یک قایق خصوصی نمی‌بینید، این در حالی است که در همه کشورهایی که ساحل دارند وضعیت به‌گونه دیگری است. http://cdn.icana.ir/d/019/4181.jpg توسعه,بنادر,با,ایجاد,سواحل,تفریحی,و,اسکله‌های,بخش,خصوصی Icana

به‌گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت، خلیل حیات‌مقدم عضو کمیسیون قضایی و حقوقی و نماینده مردم بندر‌ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو تفصیلی با روزنامه فرهنگ‌جنوب، به تشریح مشکل‌های بنادر و سواحل جنوب کشور پرداخته است، که در ذیل می‌خوانید.

به‌نظر شما بزرگ‌ترین مشکلی که بنادر ما با آن روبه‌رو هستند، چه مشکلی است؟

یکی از مشکل‌های بنادر ایران نه تنها بنادر جنوبی مانند بندر امام و بندر ماهشهر که کلیه بنادر کشور این است که در برنامه توسعه پنج ساله کشور بحث توجه به بنادر کمرنگ دیده شده است، به‌نظر می‌رسد دولت برای بنادر برنامه مدونی ندارد و ما در قیاس با کشورهای همسایه چند قدم عقب‌تر هستیم.

چه راه‌کارهای عملی برای اصلاح وضع موجود دارید؟

مهم‌ترین مشکلاتی که ما در بنادر با آن‌ها روبه‌رو هستیم بحث سرمایه‌گذاری است، بنادر ما در جذب سرمایه‌های بخش خصوصی ضعیف عمل می‌کنند، به‌نظر می‌رسد که اصلی‌ترین مشکل هم بحث مانع‌های اداری حضور سرمایه‌گذارها است، امروز صدور یک مجوز و پروانه فعالیت کمتر از دو سال طول نمی‌کشد، ممکن است برخی پروانه‌های صوری کمتر از این صادر شوند اما اگر کسی بخواهد یک پروانه فعالیت در بنادر بگیرد باید بیشتر از یک یا دو سال منتظر بماند، ما اگر بتوانیم صدور موافقت‌نامه اصولی در بنادر را به کمتر از 45 روز برسانیم و کاری کنیم که این مسئله به مرکز ارتباطی نداشته باشد و در همان بنادر پیگیری شود تازه می‌توانیم بگوییم که توسعه را آغاز کرده‌ایم.

اکنون وضعیت حضور بخش خصوصی در سواحل چگونه است؟

ما از آبادان تا بندرعباس و از آن‌جا تا سیستان‌و‌بلوچستان خط ساحلی داریم اما متأسفانه در طول این مسیر طولانی شما حتی یک اسکله خصوصی یا یک قایق خصوصی نمی‌بینید، این در حالی است که در همه کشورهایی که ساحل دارند وضعیت به‌گونه ی دیگری است، شما وضعیت سواحل ما را مقایسه کنید با وضعیت سواحل ترکیه یا امارات، همه اقتصاددانان بر این باورند که شهرهای ساحلی بهترین و ثروتمند‌ترین شهرهای هر کشوری است اما در ایران به‌طور کامل وضعیت برعکس است، فقیر‌ترین مردم در سواحل زندگی می‌کنند، در بنادر ما امکان‌هایی وجود ندارد و فقر دامن‌گیر شده است./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000