سال ۹۷ سال حمایت از کالای ایرانی
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
فرهمند با انتقاد از عدم‌ رویکردهای مناسب در آموزش و پرورش کشور:

40 سال عقب‌ماندگی، ارمغان سوء مدیریت در آموزش و پرورش

سرویس دیگر رسانه‌ها
نماینده مردم مهریز، بافق و ابرکوه در مجلس، با بیان این که هم‌اکنون آموزش و پرورش ما از نظام‌های آموزشی نوین دنیا 40 سال عقب‌تر است، گفت: به طور قطع هم‌اکنون آموزش‌وپرورش نیاز به تغییر و تحول دارد، اما در بحث‌هایی که از سوی مسئولان به‌عنوان تحول مطرح می‌شود چنین رویکردی دیده نمی‌شود و مسائل پیش پا افتاده‌ای مانند تغییر مقاطع آموزشی مطرح می‌شود.
سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 14:34
40 سال عقب‌ماندگی، ارمغان سوء مدیریت در آموزش و پرورش نماینده مردم مهریز، بافق و ابرکوه در مجلس، با بیان این که هم‌اکنون آموزش و پرورش ما از نظام‌های آموزشی نوین دنیا 40 سال عقب‌تر است، گفت: به طور قطع هم‌اکنون آموزش‌وپرورش نیاز به تغییر و تحول دارد، اما در بحث‌هایی که از سوی مسئولان به‌عنوان تحول مطرح می‌شود چنین رویکردی دیده نمی‌شود و مسائل پیش پا افتاده‌ای مانند تغییر مقاطع آموزشی مطرح می‌شود. http://cdn.icana.ir/d/019/6412.jpg 40,سال,عقب‌ماندگی،,ارمغان,سوء,مدیریت,در,آموزش,و,پرورش Icana

به‌گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت، کاظم فرهمند در گفت‌و‌گو با نشریه بشارت‌نو، با بیان این که نظام آموزش و پرورش نیاز به تغییر‌های بنیادین دارد، افزود: برخلاف تصور عمومی آموزش‌و‌پرورش تنها دستگاه متولی تعلیم و تربیت کودکان نیست، هم‌اکنون آموزش‌وپرورش بخشی از وظایف حداقل 10 دستگاه دیگر را انجام می‌دهد، به‌طور مثال آموزش‌وپرورش بخشی از وظایف وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، مسکن و شهرسازی و سازمان‌هایی مانند شهرداری و بهزیستی را انجام می‌دهد، البته منظور این نیست که این کارها انجام نشود، بلکه باید انجام آن‌ها به حوزه‌های تخصصی واگذار شود.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اما مهم این است که این تغییرات در جهت تبدیل آموزش و پرورش به یک دستگاه تخصصی با وظایف مشخص که ذاتی آن است انجام شود، یعنی آموزش و پرورش تبدیل به دستگاهی تخصصی با وظایف تعریف شده و معین شود.

وی بیان کرد: با انجام این تغییرات وظایف اضافی که مربوط به سایر دستگاه‌ها است از دوش آموزش و پرورش برداشته می‌شود و دستگاه آموزش و پرورش سبک‌بار شده و به وظایف اصلی و ذاتی خود می‌پردازد.

فرهمند ادامه داد: تغییر بعدی در نیروی انسانی وزارت‌خانه است، معلمان ما باید برای انجام وظایف خود تربیت حرفه‌ای شوند و تعلیم و تربیت براساس پرورش استعداد و توانایی‌های تک‌تک دانش‌آموزان پایه‌ریزی شود، هم‌اکنون آموزش و پرورش ما از نظام‌های آموزشی نوین دنیا 40 سال عقب‌تر است و به طور قطع نیاز به تغییر و تحول دارد، اما در بحث‌هایی که از سوی مسئولان به‌عنوان تحول مطرح می‌شود چنین رویکردی دیده نمی‌شود و مسائل پیش پا افتاده‌ای مانند تغییر مقاطع آموزشی مطرح می‌شود.

این نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس هشتم، افزود: مدیران جامعه باید بپذیرند که آموزش و پرورش هم مانند رشته‌های دیگر دارای مبانی علمی است و بدون آشنایی با علوم آموزش و پرورش نمی‌توان درباره مسائل آموزشی اظهار‌نظر کرد./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000