Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
محمدقیوم دهقانی:

طرح‌های راه‌سازی، جاده ای بسوی توسعه اقتصادی کشور

سرویس استان ها
نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، بنت و لاشار در مجلس، گفت: یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه ،راه سازی است، مردم مناطق مختلف نیازمند بهره‌مندی از جاده‌هایی با کیفیت مطلوب هستند تا دسترسی‌شان به مرکز‌های دولتی و غیردولتی مستقر در مراکز استان‌ها فراهم شود.
شنبه 14 آبان 1390 ساعت 10:44
طرح‌های راه‌سازی، جاده ای بسوی توسعه اقتصادی کشور نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، بنت و لاشار در مجلس، گفت: یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه ،راه سازی است، مردم مناطق مختلف نیازمند بهره‌مندی از جاده‌هایی با کیفیت مطلوب هستند تا دسترسی‌شان به مرکز‌های دولتی و غیردولتی مستقر در مراکز استان‌ها فراهم شود. http://cdn.icana.ir/d/019/10597.jpg طرح‌های,راه‌سازی،,جاده,ای,بسوی,توسعه,اقتصادی,کشور Icana

به‌گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت، محمدقیوم دهقانی عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، بنت و لاشار در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو تفصیلی با نشریه ندیل به بررسی وضعیت راه‌های استان سیستان‌و‌بلوچستان پرداخته است، که در ذیل می‌خوانید.

به نظر شما راه‌ها چقدر در توسعه مناطق مختلف کشور تأثیر دارند؟

حتی اگر بخواهیم به شعار راه محور توسعه هم بسنده کنیم راهی جزء این نداریم که بپذیریم یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه راه است مردم مناطق مختلف نیازمند بهره‌مندی از جاده‌هایی با کیفیت مطلوب هستند تا دسترسی‌شان به مرکز‌های دولتی و غیردولتی مستقر در مراکز استان‌ها فراهم شود.

یعنی نقش راه‌ها تنها ایجاد دسترسی برای مردم است؟

دسترسی مردم مهم است اما از یاد نبریم که با داشتن راه‌هایی با کیفیت مطلوب می‌توانیم بخش حمل‌ونقل را یاری کنیم و به این ترتیب داد و ستد در مناطق مختلف کشور بهتر و بیشتر انجام می‌شود، در بخش مهم‌تر می‌توان به راه‌های ترانزیتی تأکید کرده که اصل توسعه اقتصادی هستند و البته بسته به کیفیت این راه‌ها می‌توان انتظار تردد در آن‌ها داشت.

شما در حوزه‌انتخابیه‌تان راه ترانزیتی دارید؟

یک محور ترانزیتی از نیکشهر به دوراهی چابهار کنارک وجود دارد که با توجه به این‌ که چند سال از ساختش گذشته است، فرسوده شده و در سفر هفته گذشته وزیر راه و ترابری به ایرانشهر بازدیدی از این محل به عمل آمد که موجب شد تا وزارت‌خانه بودجه‌ای برای روکش آسفالتی این راه ترانزیتی در نظر بگیرد.

مشکل اصلی توسعه راه‌ها در منطقه شما چیست؟

تخصیص بودجه به موقع انجام نمی‌شود و همین مسئله موجب می‌شود تا ‌طرح‌‌ها با موفقیت روبه‌رو نشوند، در مناطق روستایی که بالای 50 خانوار ساکن هستند باید راه ساخته شود در همین سفری که وزیر راه به ایرانشهر داشتند قرار شد اداره برای روستاهای بالای 50 خانوار که نیازمند ایجاد راه هستند اداره راه و ترابری ایرانشهر مسئولیت زیرسازی و روسازی طرح را بر عهده بگیرد و وزارت راه نیز موافقت خود را برای تأمین هزینه آسفالت این جاده‌ها اعلام کرد.

پس مسئولیت این بخش از کار به اداره راه و ترابری ایرانشهر سپرده شده است؟

البته ما انتظار نداریم که در مدت زمان کوتاه اداره راه و ترابری برای تمامی روستاهای بالای 50 خانوار جاده بسازد، با توجه به پراکندگی موجود در منطقه می‌بایست یک برنامه‌ریزی متناسب با شرایط در نظر گرفت ولی به هر حال بخش بزرگی از مسئولیت به‌عهده اداره راه و ترابری ایرانشهر گذاشته شده است.

آیا طرح راه‌سازی ناتمام هم در حوزه انتخابیه‌تان دارید؟

یک طرح خیلی مهم که ایجاد بزرگراه از ایرانشهر تا پلیس راه در محور ایرانشهر بمپور هست که ناتمام مانده و با وجود نیازی که مردم به این جاده دارند هنوز به سرانجام نرسیده است و البته ناگفته پیدا است که مشکل این طرح کمبود اعتبار است اما مشکل این بخش با همکاری وزیر راه هفته گذشته حل شد.

یعنی وزارت‌خانه تقبل کرد که بودجه مورد نیاز این طرح را پرداخت کند؟

خوشبختانه وزیر راه 9 میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اختصاص داده است که در یک فرصت دو ماهه می‌بایست این کار به پایان برسد بنابراین از اوایل زمستان این جاده برای مردم قابل استفاده است و نکته مهم‌تر که برای مردم بمپور هم مهم است این‌که جاده مورد نظر هر چند تا پلیس راه قرار بود کشیده شود اما با جلب موافقت وزیر راه این جاده تا بمپور ادامه می‌یابد بنابراین محوری از ایرانشهر به بمپور خواهد بود که بخش زیادی از مشکل‌های تردد در این راه را برطرف خواهد کرد./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000