Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
آشتیانی عراقی تاکید کرد:

ماهواره‌ها؛ تیری زهر آلود برای شکار جوانان

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای اعتیاد به مواد مخدر را در میان نسل جوان را در دستور کار خود قرار داده اند، گفت: مدرسه یکی از قوی‌ترین سازمان اجتماعی و آموزشی برای اعتلای فرهنگ در جامعه به شمار می آید به همین علت باید مدارس از لحاظ فرهنگی افدامات کارآمدی در این راستا انجام دهند.
جمعه 28 بهمن 1390 ساعت 11:45
ماهواره‌ها؛ تیری زهر آلود برای شکار جوانان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای اعتیاد به مواد مخدر را در میان نسل جوان را در دستور کار خود قرار داده اند، گفت: مدرسه یکی از قوی‌ترین سازمان اجتماعی و آموزشی برای اعتلای فرهنگ در جامعه به شمار می آید به همین علت باید مدارس از لحاظ فرهنگی افدامات کارآمدی در این راستا انجام دهند. http://media.icana.ir/image/2011/12/14481_orig.jpg ماهواره‌ها؛,تیری,زهر,آلود,برای,شکار,جوانان Icana

رضا آشتیانی عراقی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: دشمنان این مرزوبوم به این باور رسیده‌اند که جهت نیل به اهداف خود می‌بایست آموزه های فرهنگی  کشور را هدف قرار دهند تا با دگرگونی هنجارها، ارزش‌ها و اعتقادهای افراد، بتوانند ذهنها را تسخیر وآنان را درمسیراهداف مورد نظرشان سوق دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: گرایش‌ به‌ سوی‌ مواد مخدر واستعمال‌ آن‌ درمیان دانش آموزان و جوانان تبعات‌ متعدد‌ وجبران‌ناپذیری‌ به‌ دنبال‌ دارد که‌ می‌توان‌ به‌ ترک‌ تحصیل‌ و گرایش‌ به‌ سمت‌ دوستان‌ ناباب‌ اشاره‌ کرد.

وی ادامه داد: گسترش اعتیاد درمیان‌ نوجوانان‌ مقاطع‌ تحصیلی‌ راهنمایی‌ و دبیرستان‌ توجیه منطقی ندارد زیرا جوانان سرمایه‌های ملی کشور به شمارمی‌آیند.

آشتیانی عراقی، تصریح کرد: تماشای صحنه‌های مبتذل و مستهجن، درشبکه‌های ماهواره ذهن و اندیشه جوان را تسخیر می‌کندو جوانی که را به دیدن اینگونه تصویرها عادت کند ذهنش درگیرناهنجاری های اجتماعی شده و  در نتیجه  کارآیی دانش آموزان درعرصه علمی به حد چشمگیری کاهش می یابد.

وی درباره نقش معلمان در آموزش کارآمد دانش آموران، افزود: معلم شخصی است که می‌تواند با شناخت صحیح از ویژگی‌های زیستی، شناختی، عاطفی، روانی و اجتماعی، موثرترین وکارآمدترین روش های تربیتی را در شکوفا کردن استعدادها و رشد شخصیتی کودکان و نوجوانان اتخاذ کند زیرا معلمان هر جامعه افرادی هستند که در انتقال عناصر فرهنگی و تجارب بشری به نسل دیگر سهم بسزایی دارند.

 نماینده قم ادامه داد: با مهارت‌های آموزشی معلمان می‌توانند روح مسوولیت پذیری و اعتماد به نفس و احساس خود ارزشمندی را در دانش آموزان تقویت و آنان را در برابر محرک‌های آسیب‌رسان فرهنگی مصون نگه ‌دارند.

آشتیانی عراقی افزود: محیط یک کلاس درس، مکانی علمی و باصفا و به دور از هرگونه ناهنجاری اجتماعی است تا در آنجا دانش آموزان بتوانند به رفع مشکل خود بپردازند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، یاد آور شد: دولت می تواند با یک برنامه ریزی کاربردی بسیاری از مشکلات فرهنگی را در مدارس ریشه کن کند.
 پایان پیام 

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC