Icana.ir
fa

دودی که به چشم مردم می‌رود

متأسفانه احساس رقابتی که دولت با مدیریت شهری تهران دارد دلیلی شده است تا فضای تعامل به محلی برای مناقشه مبدل شود. عملکرد دولت نشان داد که در بحث حمل‌ونقل شهری خیال تعامل داشتن با شهرداری را ندارد. در موضوع پرداخت از ذخیره ارزی برای گسترش حمل‌و نقل عمومی شاهد بودیم که قصور وجود دارد.2/17/2012 3:54:00 PM2/17/2012 3:54:00 PMIcana00http://media.icana.ir//image/2011/10/10973_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
یادداشت نماینده؛

دودی که به چشم مردم می‌رود

سرویس اجتماعی
متأسفانه احساس رقابتی که دولت با مدیریت شهری تهران دارد دلیلی شده است تا فضای تعامل به محلی برای مناقشه مبدل شود. عملکرد دولت نشان داد که در بحث حمل‌ونقل شهری خیال تعامل داشتن با شهرداری را ندارد. در موضوع پرداخت از ذخیره ارزی برای گسترش حمل‌و نقل عمومی شاهد بودیم که قصور وجود دارد.
یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 09:54
دودی که به چشم مردم می‌رود
دودی که به چشم مردم می‌رود متأسفانه احساس رقابتی که دولت با مدیریت شهری تهران دارد دلیلی شده است تا فضای تعامل به محلی برای مناقشه مبدل شود. عملکرد دولت نشان داد که در بحث حمل‌ونقل شهری خیال تعامل داشتن با شهرداری را ندارد. در موضوع پرداخت از ذخیره ارزی برای گسترش حمل‌و نقل عمومی شاهد بودیم که قصور وجود دارد. http://media.icana.ir//image/2011/10/10973_orig.jpg دودی,که,به,چشم,مردم,می‌رود Icana

خانه ملت؛ گروه اقتصادی؛ علی‌اکبر اولیا نماینده مردم یزد و صدوق؛ با این‌که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، هزینه برق مترو افزایشی چند برابری داشت اما تفسیر نادرست این وزارتخانه که محاسبه میزان برق مصرفی مترو را براساس حداقل تعرفه برق صنعتی تعیین می‌کند، بر این افزایش دامن زد. اما در طرف دیگر این ماجرا، مدیران مترو معتقدند که کلمه «صنعتی» در نص صریح قانون قید نشده است و این یعنی باید تعرفه برق مترو مطابق قانون براساس ارزان‌ترین تعرفه‌ها محاسبه شود نه پایین‌ترین تعرفه برق صنعتی. اما دولت بازهم قانون را نادیده می‌گیرد. به این ترتیب افزودن همین یک کلمه در تفسیر از قانون، به قیمت میلیاردها تومان از جیب مترو تمام شده است. مبلغی که حالا مدیریت شهری خواستار عودت آن از طرف وزارت نیرو شده است.

مسببان چنین دعواهایی به مصالح شهری و نیازهای شهروندان بی‌توجه هستند. درصورتی که وزارت نیرو تهدید به قطع مترو را عملی کند، باید پیامدهای این اقدام را نیز بپذیرد. متأسفانه احساس رقابتی که دولت با مدیریت شهری تهران دارد دلیلی شده است تا فضای تعامل به محلی برای مناقشه مبدل شود. براساس آنچه خود دولتی‌ها مصوب کرده‌اند، هزینه‌های حمل‌ونقل شهری باید به 3 قسمت تقسیم شود و یک قسمت آن را دولت بپردازد و 2 قسمت دیگر را شهرداری و مردم. این مصوبه‌ای است که متأسفانه هنوز عملی نشده است. شیوه محاسبه هزینه برق مترو نیز بی‌ارتباط به این موضوع نیست چراکه این امر تاثیر مستقیمی دارد بر پابرجایی مترو و گسترش آن. حتی اگر قرار است این تفسیر نادرست را درست تصور کنیم، دولت باید یک‌سوم از آن را بپردازد.

عملکرد دولت نشان داد که در بحث حمل‌ونقل شهری خیال تعامل داشتن با شهرداری را ندارد. در موضوع پرداخت از ذخیره ارزی برای گسترش حمل‌و نقل عمومی شاهد بودیم که قصور وجود دارد. با وجود این‌که به آخرین روزهای مجلس هشتم نزدیک می‌شویم اما این مسئله برای پایتخت مسئله‌ای حیاتی است و درصورت درخواست و ارجاع این مسئله به فراکسیون مدیریت شهری این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد. امروز مترو نقش مهمی در حمل‌ونقل شهری دارد پس اهمیت این نقش، بر اهمیت مشکلات آن می‌افزاید. بنابراین اگر به موقع بررسی این موضوع به فراکسیون شهری ارجاع داده شود، همزمان با بررسی بودجه فکری نیز به حال این مشکل خواهیم کرد. هرچند عملکرد دولت در این زمینه نشان داده است که پایبند به این قوانین نیست.

اگرچه اعضای کمیسیون عمران به صراحت اعلام کرده‌اند که این قانون است که باید عملی شود و براساس این اعلام وزارت نیرو موظف به پرداخت یازده میلیارد تومان به شرکت بهره‌برداری مترو است، با این همه خبرهای رسیده حاکی از آن است که وزارت نیرو به جای پرداخت بدهی خود، بر بدهکار بودن شرکت بهره‌برداری مترو به‌خود پافشاری کرده و حتی تهدید کرده است که برق مترو را قطع خواهد کرد. قطع برق مترو که منجر به تعطیلی ایستگاه‌های آن می‌شود، به معنای عدم‌جابه‌جایی نزدیک به 3 میلیون نفر در پایتخت است. اتفاقی که سبب معطل ماندن مسافران و حتی افزایش میزان آلودگی هوا و صوت خواهد شد.

پایان پیام

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC