هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

تحول در نظام آموزشی باید با کار کارشناسی همراه باشد

سرویس دیگر رسانه‌ها
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:تغییرات در طرح تحول بنیادین باید با کار کارشناسی دقیق و بهینه‌کردن سیستم تعلیم و تربیت همراه باشد.
دوشنبه 1 اسفند 1390 ساعت 18:23
تحول در نظام آموزشی باید با کار کارشناسی همراه باشد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:تغییرات در طرح تحول بنیادین باید با کار کارشناسی دقیق و بهینه‌کردن سیستم تعلیم و تربیت همراه باشد. http://cdn.icana.ir/d/019/6417.jpg تحول,در,نظام,آموزشی,باید,با,کار,کارشناسی,همراه,باشد Icana
به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛طیبه صفایی نماینده مردم تهران در خانه ملت به باشگاه خبرنگاران گفت:ساختار پیشنهادی درنظام آموزش و پرورش قبل از رونمایی از سند تحول بنیادین مطرح و تصویب شده است و با توجه به اینکه محتوا بعدا تبیین‌شده نمی‌توان از متناسب بودن ساختار با محتوا اطمینان حاصل کرد.
وی با انتقاد از کافی‌نبودن تعداد معلمان برای تدریس در راستای تحول بنیادین درنظام آموزشی کشور خاطرنشان کرد: طبق سخنان مسئولان ایجاد نظام 3_3 یعنی ابتدایی اول و ابتدایی دوم، برای همراه کردن معلم تا سه سال اول ابتدایی با دانش آموز قابل دفاع است، اما با توجه به محدودیت موجود پسندیده نیست که در نظام آموزشی جدید دانش آموز ششم ابتدایی با سال اول ابتدایی در یک فضای آموزشی قرار گیرند.
صفایی با طرح این سوال که آیا امکانات لازم برای تفکیک فضا در 3 سال اول و 3 سال دوم ابتدایی وجود دارد، یا خیر،ابراز داشت:تغییرات در طرح تحول بنیادین باید با کار کارشناسی دقیق و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین بهینه کردن سیستم تعلیم و تربیت باشد که در این رابطه هنوز پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده‌ایم.
طیبه صفایی درپایان بیان کرد:وقتی از تحول بنیادین آموزش و پرورش صحبت می‌شود، منظور اینست که در سطح و شیوه آموزش مانند روشهای یادگیری و یاددهی و همچنین محتوای کتب درسی  دگرگونی  ایجاد شود تا خروجی آن در راستای سند تحول این نظام باشد./
پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار