هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
حسین گروسی:

قیمت تمام شده خودرو بسیار بالاست

سرویس دیگر رسانه‌ها
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی،با بیان این که قیمت تمام شده خودرو در کشورمان بسیار بالاست،گفت: بالا بودن سود تسهیلات،دستمزد کارگران و حامل های انرژی موجب افزایش هزینه های تولید خودرو شده و حتی صادرات را فاقد توجیه کرده است.
شنبه 17 تیر 1391 ساعت 13:23
قیمت تمام شده خودرو بسیار بالاست عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی،با بیان این که قیمت تمام شده خودرو در کشورمان بسیار بالاست،گفت: بالا بودن سود تسهیلات،دستمزد کارگران و حامل های انرژی موجب افزایش هزینه های تولید خودرو شده و حتی صادرات را فاقد توجیه کرده است. http://cdn.icana.ir/d/019/17100.jpg قیمت,تمام,شده,خودرو,بسیار,بالاست Icana

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛ حسین گروسی به مجلس نیوز گفت:خودروسازان برای تامین هزینه های خود مجبور به اخذ تسهیلات با سود 21 درصد هستند که با حاشیه های آن میزان سود 30 درصد می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر خودروسازان تسهیلات با سود 4 درصد دریافت کنند، قیمت تمام شده محصولات آنان نسبت به زمانی که تسهیلات با سود 30 درصد اخذ کنند بسیار تفاوت خواهد کرد.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون ارتقای کیفیت خودرو در سال گذشته گفت: در یک سال اخیر خودروسازان اقداماتی را در راستای ارتقای کیفیت محصولات خود انجام داده اند اما نیازمند حمایت هستند که در همین راستا ما پیشنهاد دادیم به هر خودروساز یک هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اعطا شود.

وی در ادامه افزود: اگر تسهیلات ارزان قیمت در اختیار خودروسازان گذاشته شود، می توانند بدهی های خود به قطعه سازان را پرداخت کنند و اگر پول قطعه ساز به موقع پرداخت شود دیگر مجبور به گرفتن وام های سنگین نخواهند شد.

گروسی نوسانات و قیمت بالای ارز را از دیگر عوامل موثر در افزایش قیمت تمام شده خودرو دانست و اظهار داشت: برخی از قطعات خودرو همچنان وارداتی است و باید ارز به نرخ مصوب در اختیار واردکنندگان قرار بگیرد اما متاسفانه خودروسازان و واردکنندگان قطعات در تامین ارز دچار مشکل هستند.

این نماینده مجلس نهم با بیان این که قیمت خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی بسیار بالاست، عنوان کرد: اگر قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد، اقبال مردم به خرید و استفاده از خودروهای تولید داخل بیشتر می شود و این موضوع به نفع خودروسازان است زیرا امکان تولید بیشتر برای آنان فراهم می شود.

وی در ادامه افزود: اغلب خودروسازان سود معقولی را روی تولیدات خود اضافه می کنند و آنچه که موجب بالا رفتن قیمت خودرو می شود، سود خودروسازان نیست بلکه  بالا بودن سود تسهیلات، دستمزد کارگران و حامل های انرژی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بالا بودن قیمت تمام شده خودرو صادرات را نیز فاقد توجیه کرده است زیرا نمی توان خودرویی را که به قیمت 18 میلیون تومان تولید شده به قیمت 12 میلیون تومان صادر کرد./
 

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000