Icana.ir
fa

شکایت خانواده قربانیان حادثه مرگبار بیشکک - تهران به کمیسیون اصل 90

خانواده قربانیان حادثه مرگبار بیشکک - تهران در نامه‌ای به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از شرکت هواپیمایی آسمان شکایت کردند.12/7/2008 2:24:00 PM12/7/2008 2:24:00 PMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram

شکایت خانواده قربانیان حادثه مرگبار بیشکک - تهران به کمیسیون اصل 90

سرویس کمیسیون ها
خانواده قربانیان حادثه مرگبار بیشکک - تهران در نامه‌ای به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از شرکت هواپیمایی آسمان شکایت کردند.
یکشنبه 17 آذر 1387 ساعت 14:24

به گزارش خبرنگار خانه ملت، در متن این نامه آمده است:

احتراما همانگونه که استحضار دارید در روز سوم شهریور ماه سال جاری برابر با 24 آگوست سال 2008 میلادی بروز یک سانحه هوایی در آسمان قرقیزستان منجر به فاجعه‌ای عمیق گردیده که طی آن گروهی از هموطنان ایرانی نیز جان خود را از دست داده و گروهی دیگر مجروح ومصدوم شده‌اند که حال همگی آنها از نظر روحی و روانی بسیار وخیم است.

این هواپیما مستند به بلیت‌های پیوست متعلق به خطوط هوایی آسمان جمهوری اسلامی ایران بوده که در شهر بیشکک قرقیزستان توسط یک شرکت ایرانی با نام پرشیا به مدیریت آقایان مهدی عرب و کمال محمدزاده وطنچی نمایندگی می‌شده است.

ما خانواده‌های قربانیان حادثه مرگبار بیشکک- تهران که هنوز اندوه جانگاه مرگ عزیزانمان را در دل داریم، در زمره خیل افرادی هستیم که به دلیل سابقه و گذشته خطوط هوایی آسمان به این شرکت اعتماد نموده و در سفر خارجی برای پرواز، این کادر پروازی را برگزیده‌ایم. لذا انتظار داریم با استناد به شواهد و قرائن و مستندات موجود، مساعدت فرمایید رفتار سهل انگارانه نمایندگان این شرکت که از بدو وقوع سانحه هوایی در کشور خارجی (قرقیزستان) آغاز و به رغم گذشت ماه‌ها، همچنان تداوم دارد را مورد بررسی دقیق قرار گرفته و حق خانواده قربانیان براساس قوانین بین‌المللی و مقررات داخلی اعاده گردد.

جنابعالی مستحضر هستید که مدیریت مورد قبول نظام ما، عمل به تعهدات به مثابه تمامی مجموعه‌های بین‌المللی با تاکید بر اخلاق و عدالت است که متاسفانه در ادبیات مدیران شرکت هواپیمایی آسمان علاوه بر عدم مشاهده این مولفه‌ها، قدرت انکار و مسوولیت گریزی به طور محسوسی مشاهده می‌شود.

1- بی‌دقتی در انتخاب هواپیما که براساس مستندات موجود، جزو هواپیماهای از رده خارج امارات بوده و بعد از رنگ‌آمیزی وظاهرسازی در مسیرهای مختلف به کار گرفته شده از مصادیق بی‌توجهی به تعهدات در قبال سلامت جان مسافران است.

2- اصرار بر پرواز با این هواپیما با وجود نشانه‌های جدی از نقص فنی در پروازهای قبلی آن به ویژه به هنگام انتقال نمایندگان مجلس قرقیزستان در مسیر بیشکک- اوش که اعتراض آنها به بروز نقص فنی در رسانه‌های این کشور بازتاب داشته است، مصداقی از مسوولیت گریزی مدیران شرکت هواپیمایی آسمان محسوب می‌شود.

3- ایجاد مشکل جدی در زمان وقوع حادثه که در 30 کیلومتری فرودگاه بیشکک رخ داده بود و مبادرت به قطع ارتباط تلفنی به جای حضور همه جانبه از سوی نمایندگان شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه بیشکک مستندی بر عدم کفایت این افراد و بکارگیری افراد غیر متخصص در مسوولیت تخصصی است.

4- عدم همکاری با خانواده‌ها از طریق حضور نیافتن در پزشکی قانونی شهر بیشکک قرقیزستان و مشارکت در انجام تشریفات مربوط به انتقال اجساد، بازتابی از ناتوانی مدیران آسمان در منطقه در عرصه مدیریت بحران است که علاوه بر صدمه جدی به ورحیه خانواده قربانیان، موجب تعجب مسوولان قرقیزی شد که قطعا این امر خدشه به نظام محسوب می‌شود.

ضمن ابراز احترام به تمامی کسانی که در انتقال مناسب اجساد عزیزانمان با تابوت‌های مزین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران همدلی لازم را مبذول داشتند و با تشکر از هیات دیپلماتیک ایران مستقر در جمهوری قرقیزستان شهر بیشکک به خاطر پشتیبانی این عملیات توام با اشک و آه و اندوه و بلاتکلیفی که طی 20 روز بر چشم انتظاران گذشت،‌ شکایت خود را از شرکت هواپیمایی آسمان به خاطر:

الف- سهل‌انگاری در خصوص جان مسافران

ب- بی‌توجهی به خانواده‌های قربانیان در هنگام حادثه و به ویژه انتقال آبرومند و عزت‌مدار اجساد

ج- طفره از انجام وظایف حقوقی در حوزه بررسی - تعیین و پرداخت خسارت به خانواده‌های قربانیان، اعلام و تقاضای رسیدگی قضایی به موضوع را داریم.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC