هدر اصلی
1391/08/17 10:03:29
سرویس اقتصادی
رحمانی با انتقاد از ناتمام ماندن انتهای مسیر ریلی تبریز به آذرشهر :

دولت نسبت به توسعه راه آهن شمالغرب بی تفاوت است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از نا تمام ماندن انتهای مسیر ریلی تبریز به آذرشهر واقع در استان آذربایجان‌شرقی، گفت: برقی شدن خط آهن تبریز- آذرشهر از لحاظ زیست محیطی تأثیر بسزایی در توسعه شمالغرب کشور گذاشته است که این روند باید در سایر خطوط ریلی نیز ادامه یابد.
دولت نسبت به توسعه راه آهن شمالغرب بی تفاوت است رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از نا تمام ماندن انتهای مسیر ریلی تبریز به آذرشهر واقع در استان آذربایجان‌شرقی، گفت: برقی شدن خط آهن تبریز- آذرشهر از لحاظ زیست محیطی تأثیر بسزایی در توسعه شمالغرب کشور گذاشته است که این روند باید در سایر خطوط ریلی نیز ادامه یابد. https://cdn.icana.ir/d/019/24197.jpg دولت,نسبت,به,توسعه,راه,آهن,شمالغرب,بی,تفاوت,است Icana

رضا رحمانی در گفت و گوبا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: در حال حاضر دولت اهمیت چندانی به توسعه حمل و نقل ریلی کشور در نقاط مختلف نمی دهد که به اعتقاد من بیشتر از این‌ها باید به توسعه حمل و نقل ریلی در کشور بها داده شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو، آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر به توسعه حمل و نقل ریلی در کشور اهمیت داده نمی شود، به طوریکه ساخت راه آهن و اتوبان جزو زیر ساخت های توسعه یافتگی بوده و باید توسط دولت ها مورد توجه  قرار گیرد.

وی اظهارداشت: کشور ما از نظر توسعه حمل نقل ریلی و در مقایسه با دیگر کشورها بسیار عقب است که باید به این موضوع توجه شده و اقدامات لازم در جهت توسعه حمل و نقل ریلی توسط دولت و با همکاری بخش خصوصی انجام شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی و جابجایی بار و مسافر ویژگی های بسیاری از جمله امنیت و راحتی را نسبت به دیگر سفرها دارد، بنابراین فرهنگ استفاده از این نوع سفر نیزباید گسترش یابد.

رحمانی، تأکید کرد: در استان آذربایجان‌شرقی هم ظرفیت های مناسبی برای توسعه راه آهن درون شهری و بین شهری وجود دارد که دولت می تواند از این ظرفیت در جهت توسعه کریدور شمالغرب کشور استفاده کرده و زمینه های رشد آنرا فراهم کند اما تاکنون نسبت به آن بی توجهی شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو، آذرشهر در مجلس در پایان یادآور شد: راه آهن نوعی زیر ساخت برای توسعه همه جانبه محسوب می شود، به طوریکه دولت می تواند در یک برنامه پنج ساله توسعه، گسترش راه آهن را در اولویت قرار داده و برای آن هزینه کند، البته هزینه ها در آینده جبران شده و نوعی سرمایه گذاری برای بلند مدت در کشور محسوب می شود.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet