Icana.ir
fa

فقر فرهنگی و اقتصادی؛ عامل بازماندگی از تحصیل

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، با بیان اینکه قوانین بازدارنده در بازار کار کودکان می‌تواند به بحث جلوگیری از بازماندگی تحصیل کودکان بیانجامد، گفت: برخی خانواده‌ها به علت فقر فرهنگی و اقتصادی از کودکان به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند که همین موضوع منجر به بازماندن آنها از تحصیل می‌شود.2/17/2013 3:11:00 PM2/17/2013 3:11:00 PMIcana00http://media.icana.ir//image/2011/10/11218_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
طبیب‌زاده نوری تاکید کرد:

فقر فرهنگی و اقتصادی؛ عامل بازماندگی از تحصیل

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، با بیان اینکه قوانین بازدارنده در بازار کار کودکان می‌تواند به بحث جلوگیری از بازماندگی تحصیل کودکان بیانجامد، گفت: برخی خانواده‌ها به علت فقر فرهنگی و اقتصادی از کودکان به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند که همین موضوع منجر به بازماندن آنها از تحصیل می‌شود.
یکشنبه 29 بهمن 1391 ساعت 15:53
فقر فرهنگی و اقتصادی؛ عامل بازماندگی از تحصیل
فقر فرهنگی و اقتصادی؛ عامل بازماندگی از تحصیل عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، با بیان اینکه قوانین بازدارنده در بازار کار کودکان می‌تواند به بحث جلوگیری از بازماندگی تحصیل کودکان بیانجامد، گفت: برخی خانواده‌ها به علت فقر فرهنگی و اقتصادی از کودکان به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند که همین موضوع منجر به بازماندن آنها از تحصیل می‌شود. http://media.icana.ir//image/2011/10/11218_orig.jpg فقر,فرهنگی,و,اقتصادی؛,عامل,بازماندگی,از,تحصیل Icana

زهره طبیب‌زاده نوری در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی علل بازماندگی از تحصیل کودکان، افزود: بر اساس آمار 2 الی 3 سال گذشته، 97 درصد از دانش‌آموزان سنین 7 تا 14 سال در شهرهای کشور تحت آموزش هستند و در واقع حدود 3 درصد از تحصیل بازمانده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از شاخص‌هایی که سازمان‌های بین‌المللی با ارزش‌گذاری روی آن، لقب پیشرفتگی یا در حال توسعه به کشورها می‌دهند، بحث آموزش عمومی و تعداد افراد آموزش دیده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، آموزش و یادگیری را مهم‌ترین رکن در توسعه کشور خواند وتصریح کرد: به طورحتم هرگونه افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل، به لحاظ علمی برای کشور شکست محسوب می‌شود.

طبیب‌زاده نوری، با تاکید بر اینکه قوانین بازدارنده در بازار کار کودکان، از عواملی است که می‌تواند به بحث جلوگیری از بازماندگی از تحصیل کودکان بیانجامد، یادآور شد: وزارت کار در کشور باید با کار کودکان در ساعات درسی مقابله کند تا این افراد از خواندن درس و یادگیری علوم محروم نمانند.

وی، افزود: عمدتا  کودکان کار نمی‌توانند در نهاد دولتی مشغول به فعالیت باشند و اغلب در بازار سیاه کار اشتغال پیدا می‌کنند بنابراین باید اداره‌های کار هر استان به همراه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حقوق این افراد دفاع کرده و با بخش خصوصی که این افراد را به کار می‌گیرند برخورد جدی و قانونی داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌هایی که مبادرت به اشتغال فرزندانشان می‌کنند معمولا مهاجرانی هستند که از روستاها به شهرهای بزرگ می‌آیند، یادآور شد: بدون شک قوانین تشویقی و حمایتی نقش مهمی در گرایش کودکان به آموزش دارد.

طبیب‌زاده نوری فقر فرهنگی را از علت‌های دیگر بازماندگی از تحصیل دانست و افزود: این خانواده‌ها کودکان را به نوعی مورد استثمار اقتصادی قرار می‌دهند و از آنها به عنوان نیروی کار بهره می‌گیرند بدون‌شک بخشی از این مهم، به نبود درک درست فرهنگی در کشور و بخشی دیگر به مشکلات اقتصادی خانواده‌ها برمی‌گردد.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی باید در جهت حمایت از این افراد گام بردارد، گفت: آموزش و پرورش نیز از جمله نهادهایی است که می‌تواند با تلاشی مضاعف سعی در خشکاندن ریشه بازماندگی از تحصیل داشته باشد و در گسترش مدارس روستایی اقدامات مناسبی را انجام دهد./

پایان پیام     

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC