Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
زارع:

بی‌اعتمادی به بازار عامل هجوم مردم برای خرید کالاهای گرانقیمت است

سرویس دیگر رسانه‌ها
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به هجوم مردم برای خرید کالا در زمان افزایش قیمت‌ها گفت:اگر مردم به مسوولان تنظیم بازار اعتماد داشته باشند و خاطرجمع باشند که نیاز آنها به کالا برآورده می‌شود، تقاضا برای آن کالا کاهش می‌یابد و این امر در کاهش قیمت نیز اثرگذار است.
یکشنبه 29 بهمن 1391 ساعت 16:41
بی‌اعتمادی به بازار عامل هجوم مردم برای خرید کالاهای گرانقیمت است عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به هجوم مردم برای خرید کالا در زمان افزایش قیمت‌ها گفت:اگر مردم به مسوولان تنظیم بازار اعتماد داشته باشند و خاطرجمع باشند که نیاز آنها به کالا برآورده می‌شود، تقاضا برای آن کالا کاهش می‌یابد و این امر در کاهش قیمت نیز اثرگذار است. http://media.icana.ir/image/2012/02/16190_orig.jpg بی‌اعتمادی,به,بازار,عامل,هجوم,مردم,برای,خرید,کالاهای,گرانقیمت,است Icana

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛رحیم زارع  به ایسنا گفت:اولین و مهم‌ترین فاکتوری که مردم تاکنون در بازار ندیده‌اند، اعتماد است. در واقع اعتماد در بازار مصرف ایجاد نشده و این همان چیزی است که می‌تواند فرهنگ مصرف را در مردم نهادینه کند.

وی افزود: بازار نتوانسته اعتمادسازی خوبی انجام دهد و به موقع تقاضای مردم را برآورده نکرده است، به همین خاطر است که فرهنگ مصرف نهادینه نشده تا اگر کالایی گران می‌شود، همه برای خرید آن کالا هجوم نیاوریم. مثلا این روزها بحث افزایش قیمت پسته مطرح بوده و همه هجوم می‌آورند که این کالا را خریداری کنند مبادا گرانتر از این شود.

نماینده مردم آباده در مجلس با مثبت ارزیابی کردن وضعیت تولید محصولات کشاورزی در داخل یادآور شد: مثلا ما حدود 4 میلیون تن سیب تولید می‌کنیم در حالی که میزان مصرف داخلی دو میلیون و 800 تن است و یک میلیون و 200 هزار تن سیب مازاد تولید می‌شود اما با این وجود گاهی تقاضا برای این کالا به قدری افزایش می‌یابد که به افزایش قیمت می‌انجامد.

زارع با بیان اینکه کاهش قیمت‌ها می‌تواند در آینده روی فرهنگ مصرف مردم اثرگذار باشد، تصریح کرد: مهم‌ترین فاکتوری که بازار باید روی آن کار کند و البته قدری زمان‌بر است اعتمادسازی است. زیرا اگر مردم به مسوولان تنظیم بازار اعتماد داشته باشند که نیازشان به یک کالا برآورده می‌شود، در این صورت میزان مصرف کاهش می‌یابد و در نتیجه کاهش تقاضا، قیمت‌ها هم پایین می‌آید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تاکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی برای مصرف گفت: متاسفانه ما هنوز به رسانه‌ها آنچنان که باید در این رابطه اهمیت نداده‌ایم؛ در حالی که آنها در این مسیر اهمیت دارند. ما حتی می‌توانیم با راه‌اندازی رسانه‌های تخصصی برای بازار و اطلاع‌رسانی دقیق، موجودی کالا در کشور را متوازن کنیم.
 

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC