آغاز امامت امام زمان (عج)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
معاون مدیر عامل راه آهن در گفت وگو با خانه ملت:

افزایش قیمت بلیط قطار ارتباطی به سفرهای نوروزی ندارد

سرویس اقتصادی
معاون مدیر عامل راه آهن با اشاره به اینکه افزایش دوباره قیمت بلیت قطار گفت: افزایش قیمت ها ارتباطی با مسافرت های نوروزی ندارد،گفت: با توجه به اینکه یارانه ای به شرکت های مسافربری پرداخت نمی شود، افزایش قیمت بلیت های قطار در حالی رخ داده است که همچنان تا قیمت واقعی بلیت فاصله داریم.
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 10:58
افزایش قیمت بلیط قطار ارتباطی به سفرهای نوروزی ندارد معاون مدیر عامل راه آهن با اشاره به اینکه افزایش دوباره قیمت بلیت قطار گفت: افزایش قیمت ها ارتباطی با مسافرت های نوروزی ندارد،گفت: با توجه به اینکه یارانه ای به شرکت های مسافربری پرداخت نمی شود، افزایش قیمت بلیت های قطار در حالی رخ داده است که همچنان تا قیمت واقعی بلیت فاصله داریم. http://cdn.icana.ir/d/019/35306.jpg افزایش,قیمت,بلیط,قطار,ارتباطی,به,سفرهای,نوروزی,ندارد Icana

غضنفر فولادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره دلیل افزایش دوباره قیمت بلیت قطار گفت: افزایش قیمت ها ارتباطی با مسافرت های نوروزی ندارد و همچنان که اخیرا نرخ بلیت قطار رجا 31 درصد افزایش یافته است بازهم این شرکت ضرر می دهد و راه آهن باید این ضرر و زیان را بپردازد.

معاون امور سیر و حرکت راه آهن افزود: آذرماه امسال یک افزایش قیمت در تعداد معدودی از قطارهای دولتی مربوط به شرکت رجا داشتیم که در سایر قطارها این افزایش قیمت اعمال نشده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت بلیت تعدادی از قطارها که اخیرا در برخی مسیرها به طور میانگین حدود 31 درصد افزایش یافته است باید در ابتدای امسال افزایش می یافت، تصریح کرد: افزایش قیمت بلیت قطار که اخیرا اعمال شده است مربوط به تعدادی از قطارهای شرکت مسافربری رجا است که نرخ بلیت این قطارها بسیار پایین بود و ضرر و زیان شدیدی را به این شرکت تحمیل می کند و ارتباطی با نوروز ندارد.

فولادی با بیان اینکه افزایش قیمت ها ماندگار است و بعد از تعطیلات به قیمت قبلی برنخواهند گشت، در پاسخ به این سوال که شرکت راه آهن در سال جاری یک بار در آذرماه با افزایش 12 درصدی قیمت بلیت نیمی از قطارها موافقت کرده بود؛ دلیل موافقت مجدد با این افزایش قیمت برای دومین بار در سال جاری چیست؟ تصریح کرد: در سال جاری یک مرحله برای حدود 10 تا 12 درصد از قطارهای رجا افزایش قیمت داشتیم اما بقیه قطارها که باید در همان مرحله مشمول افزایش قیمت بلیت می شدند به دلیل برخی مسائل و عدم توافق بین رجا و راه آهن این افزایش قیمت در مرحله اول برای برخی قطارهای این شرکت اعمال نشد اما اکنون به یک توافق با شرکت رجا رسیدیم و با افزایش بلیت قطارهای باقی مانده موافقت کردیم.

تا قیمت واقعی بلیت فاصله داریم

فولادی ادامه داد: با توجه به اینکه یارانه ای به شرکت های مسافربری پرداخت نمی شود، افزایش قیمت بلیت های قطار در حالی رخ داده است که همچنان تا قیمت واقعی بلیت فاصله داریم.

وی گفت: برخی قطارهای شرکت رجا سال ها افزایش قیمت نداشته اند به همین دلیل با افزایش قیمت بلیت این قطارها موافقت کردیم.

سرپرست امور مسافری راه آهن با بیان اینکه شرکت رجا یک شرکت خصوصی است و باید بتواند هزینه های خود را اداره کند، ادامه داد: تا قیمت تمام شده قیمت بلیت فاصله زیادی داریم و بخشی از ضرر و زیان شرکت رجا را راه آهن به عنوان حاکمیت و دولت پرداخت می کند.

فولادی اظهارداشت: اگر اجاره یک لوکوموتیو روزانه حدود چهار میلیون تومان باشد شرکت رجا توانایی پرداخت حتی یک ونیم میلیون تومان آن را ندارد؛ در صورتی که بخواهیم تمام این هزینه را از رجا دریافت کنیم باید قیمت های بلیت را بیش از میزان فعلی افزایش دهیم از طرفی با توجه به افزایش قیمت قطعات، تعمیر و نگهداری واگن های مسافری، قیمت تمام شده بخش ناوگان مسافری نیز به شدت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: در مجموع افزایش قیمت حدود 31 درصدی بلیت قطارکه اخیرا اعمال شده تنها مختصری از هزینه ها را پوشش خواهد داد و هنوز تا قیمت تمام شده فاصله زیادی داریم.

فولادی درباره اینکه گفته می شود حقوق مصرف کننده نادیده گرفته شده است، با طرح این سوال که به نظر شما نرخ پنج هزار تومانی بلیت تهران – اهواز برای یک شرکت مسافربری توجیه اقتصادی دارد؟ گفت: طبیعی است وقتی مصرف کننده با این نرخ سفر می کند با افزایش اندک قیمت گلایه می کند اما بالاخره شرکتی که سرویس جابه جایی مسافر را ارائه می دهد باید بتواند هزینه های خود را جبران کند.

سرپرست مسافری راه آهن افزود: در یک مسیر محلی قیمت بلیت قطار تنها 250 تومان است این در حالی است که با افزایش 100 درصدی، این میزان به 500 افزایش یافته است؛ اما آیا این 500 تومان رقم بالایی است؟

وی با اشاره به اینکه مصرف کننده از نگاه خودش حق دارد، افزود: اما وقتی در جهت خصوصی سازی حرکت کردیم باید از صنعت حمل و نقل ریلی به گونه ای حمایت کنیم که بتواند به فعالیت خود و ارائه سرویس ادامه دهد.

فولادی تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت یارانه به شرکت های مسافری قطع شده و همچنین شرکت راه آهن هم یک سازمان درآمد هزینه ای است، در نتیجه هیچ کمکی نمی تواند از دولت دریافت کند و در این شرایط بخش عمده ای از ضرر شرکت های خصوصی را راه‌آهن پرداخت می کند.

سرپرست مسافری راه آهن در پایان با بیان اینکه باید به سمتی برویم که عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند، خاطرنشان کرد: اما این موضوع مستلزم آن است که سطح خدمات را هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی ارتقا بدهیم و قیمت به گونه ای باشد که با آزادسازی نرخ بلیت، مصرف کننده با توجه به صرفه اقتصادی که برای خود در نظر می گیرد حق انتخاب داشته باشد اما هنوز با فلسفه آزادسازی فاصله داریم.

گفتنی است، در حالی با افزایش قیمت بلیت قطار توسط راه آهن موافقت شد که نیکزارد وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده بود که قیمت بلیت قطار در نوروز افزایش نمی یابد./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000