Icana.ir
fa

توسعه تولیدات ملی و صنعتی نیازمند برندسازی و تبلیغ برند ملی است

رئیس کمیته صنعت مجلس وضعیت برندسازی و تبلیغات کشور را نامناسب دانست و متذکر شد: صنعت خودروسازی کشور جزو منابع ملی کشور محسوب می‌شود اما متاسفانه تا حدودی جولانگاه بیگانگان است و همه آفات هم همین جاست.6/30/2013 10:21:00 AM6/30/2013 10:21:00 AMIcana00http://media.icana.ir//image/2012/07/22717_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
بذرپاش:

توسعه تولیدات ملی و صنعتی نیازمند برندسازی و تبلیغ برند ملی است

سرویس دیگر رسانه‌ها
رئیس کمیته صنعت مجلس وضعیت برندسازی و تبلیغات کشور را نامناسب دانست و متذکر شد: صنعت خودروسازی کشور جزو منابع ملی کشور محسوب می‌شود اما متاسفانه تا حدودی جولانگاه بیگانگان است و همه آفات هم همین جاست.
یکشنبه 9 تیر 1392 ساعت 10:23
توسعه تولیدات ملی و صنعتی نیازمند برندسازی و تبلیغ برند ملی است
توسعه تولیدات ملی و صنعتی نیازمند برندسازی و تبلیغ برند ملی است رئیس کمیته صنعت مجلس وضعیت برندسازی و تبلیغات کشور را نامناسب دانست و متذکر شد: صنعت خودروسازی کشور جزو منابع ملی کشور محسوب می‌شود اما متاسفانه تا حدودی جولانگاه بیگانگان است و همه آفات هم همین جاست. http://media.icana.ir//image/2012/07/22717_orig.jpg توسعه,تولیدات,ملی,و,صنعتی,نیازمند,برندسازی,و,تبلیغ,برند,ملی,است Icana

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ مهرداد بذرپاش  با بیان اینکه تمام دعواهای دنیا بر سر این است که کشورها بازارهای‌ خود را میان همدیگر تقسیم کنند، افزود: تمام دعواهای دنیا بر سر این است که کشورها بازارهای خود را میان همدیگر تقسیم کنند یا بازارهای ملل ضعیف‌تر را برای خود تقسیم کنند، دعوا بر سر سهمی است که از بازارها می‌برند، بالاخره تولیدکننده مثلا اروپایی باید یک جا کالایش را بفروشد، در کشور خودش که کالا سر ریز است پس مجبور است برود جای دیگر و بازاری دیگر.
بذرپاش با اشاره به وابستگی صنعت خودروسازی کشور به کشورهای خارجی گفت: تاکنون به بازار کشورمان به عنوان ثروت و سرمایه ملی نگاه نکرده‌ایم، ارزش این کار هم کمتر از حفظ مرزهایمان نیست. اگر بیشتر نباشد به نظر می‌رسد حتی کم اهمیت‌تر از صنعت ملی نفت و صنعت هسته‌ای‌مان هم نیست، بالاخره جزو منابع ملی کشور محسوب می‌شود اما متاسفانه الان تا حدودی جولانگاه بیگانگان است و همه آفات هم همین جاست.
به گفته نماینده مردم تهران، یک سری آدم‌هایی که منافع‌شان ایجاب می‌کند و با واسطه‌های خارجی ارتباط تجاری دارند، دائما در بوق می‌کنند که آقا این حرف‌ها منسوخ شده است. باید «بازار» متصل و مرتبط با جهان امروزی باشد. صنعت داخلی و تولید ملی یعنی چه؟ در صورتی که تولید ملی منافعش برای تمام ملت است. اصلا اتحادیه اروپایی برای این شکل گرفت که بازارهایشان در چرخه تامین، تولید و عرضه متصل شود مثلا یک کشور، فلان قطعه را تولید و دیگری فلان قطعه را تولید کند و دیگری این دو قطعه را مونتاژ می‌نماید و در بازار خودشان و بازارهای بین‌المللی بفروشند.
رئیس کمیته صنعت مجلس افزود: اتحادیه اروپا برای این شکل گرفت که مراودات، هزینه‌ها، ارتباطات، صرفه‌جویی مقیاس، بازارها، دانش، تکنولوژی و همه و همه به خدمت تولید ملی کشورهای اروپایی در آید، با آمریکا و چین رقابت کنند. اروپا هم قبلا با هدف یک بلوک و قدرت جهانی می‌خواست ظاهر شود، البته بگذریم از این که اروپا الان به طور کامل در دامن آمریکا افتاده ‌است.
بذرپاش با بیان اینکه از نظر پتانسیل‌های معدنی و صنعتی وضعیت خوبی داریم، گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم جایگاه مورد انتظار را در توسعه صنایع به دست آوریم. ایران در تولید بسیاری از محصولات صنعتی حرف اول را می‌زند و حتی از واردات مواد اولیه در آن حوزه‌ها بی‌نیاز است اما مشاهده می‌شود صنعت‌گران کشور با مشکلات فراوانی برای عرضه محصولات‌شان مواجه‌اند. صنایع ایران برای یافتن مصرف‌کننده نه تنها در بازار خارجی بلکه در بازار داخلی نیز با مشکل مواجه‌اند و این یکی از علت‌های مهم عدم توجه به برندسازی است.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه امروز در بازارها تولید و عرضه محصولات صنعتی به تنهایی نمی‌تواند موجب گسترش تولید و صنعت شود، خاطرنشان کرد: برای توسعه تولیدات ملی به ابزارهایی چون برندسازی و تبلیغ برندهای ملی نیاز است. اکنون برندسازی ملی تبدیل به ابزار و واقعیتی انکارناپذیر در توسعه و پیشبرد اهداف اقتصادی کشورها شده و لزوم توجه به آن در کشورمان بسیار ملموس است.
بذرپاش تاکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند منکر اهمیت برند ملی و نقش پررنگ آن در توسعه تولید و صنعت ملی‌ شود اما نکته مهم این است که برندهای ملی و نشان‌های تجاری خاص کشورمان باید معرفی شوند و مصرف‌کننده از وجود آنها با خبر شوند که در اینجا نقش تبلیغات و بازاریابی اهمیت پیدا می‌کند. برندسازی ملی، دربردارنده طیف وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی یک کشور است البته برندسازی و تبلیغات برای برند دو مقوله‌ جدا هستند و باید در کنار ساخت برند و نشان تجاری به بازاریابی و تبلیغات برندهای ملی توجه کرد و این درحالیست که تولید کنندگان کشور در هر دو مقوله دارای ضعف‌های فراوانی هستند.
رئیس کمیته صنعت مجلس افزود: در کشورمان برندها و نشان‌های تجاری فراوانی ثبت شده و تولیدکنندگان این برندها، سال‌ها به فعالیت مشغولند اما به علت عدم توجه به مقوله تبلیغات و بازاریابی رشد و توسعه نیافته‌اند و این در حالی است که کالاهای مشابه وارداتی با کیفیت نازل‌تر فقط به علت تبلیغات حساب شده، بازار را در دست گرفته و اجازه خودنمایی به برندهای وطنی را نمی‌دهند.
وی بازاریابی و تبلیغ نشان تجاری را یکی از محورهای مدیریت برند دانست و تصریح کرد: اساسا کلید «برندسازی ملی» موفق که اکثر کشورها فاقد آن هستند، اتخاذ خط مشی‌ها و رویکردهای یکپارچه در ارزیابی، خلق و مدیریت برندهای ملی است یعنی همان چیزی که در بازاریابی به «مدیریت برند» مشهور است. برند‌سازی ملی باید بخشی از استراتژی راهبردی و ملی هر کشور در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی باشد که در این راه باید از حمایت بخش‌های دولتی، صنعتی، هنری، آموزشی و رسانه‌ای برخوردار شود.
وی افزود: فعالیتهای در حال توسعه تغییر کرده است و در یک محیط رقابتی باید مصرف‌کنندگان را جذب کرد. تبلیغ، بخشی از بازاریابی موفقیت‌آمیز به حساب می آید و به برند کمک می کند تا مشتریان کنونی را نسبت به خود وفادار ساخته یا بازارهای جدیدی را برای خود برگزیند. البته شرکتهای موفقی وجود داشتند که با رعایت اصول تبلیغات و بازاریابی حتی در عرصه صادرات و ارتقای کیفی محصولات خود موفق بودند و باید از تجارب آنها نهایت استفاده را کرد.
نماینده مردم تهران با نکوهش وابستگی صنعت کشور به بیگانگان، گفت: اگر صنعت، جوشش واقعی نداشته باشد مثلا برند نداشته باشد، برند ملی نداشته باشد، در همه چیز متکی به بیگانه و برنامه‌ها و سناریوهای پیشنهادی آنهاست.
عضو سابق هیات مدیره شرکت خودروسازی سایپا وابستگی صنعت خودروی کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: درموضوعی مانند خودرو زمانی که پس از حدود 50 سال، هنوز یک برند در خانواده سایپا نداشتیم، روی مینیاتور(تیبا) تمرکز کردیم که بتوانیم اولین برند ملی را درخانواده سایپا ایجاد کنیم. در هر جای دنیا خودروسازان به برند اختصاصی و ملی وطن خودشان شناخته می‌شوند و نمی‌شود به مجموعه‌های خودروساز گفت برندی از خود نداشته باشند. پس از ایجاد برند اختصاصی سطوح مذاکره در معادلات تجاری بین‌الملل متفاوت می‌شود وشما به راحتی می‌توانید با بسیاری از شرکت‌های صاحب‌نام وارد مذاکره برابر شوید ولی عده‌ای همان موقع این کار را تقبیح می‌کردند که زمان این حرف‌ها سپری شده است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس کمیته صنعت مجلس ادامه داد: یکی از ضررهای این مسئله این است که «جوشش دانش ملی» و «خود اتکایی» نخواهید داشت چرا که به صورت سهل‌الوصول شماره پیچ را از او استعلام می‌کنید حال بماند که منابع ثروت ملی خود را در اختیار کارگر و اقتصاد بیگانه می‌گذاریم و رفاه کارگر و ملت خود را تقدیم کارگر خارجی می‌کنیم./
پایان پیام
 

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC