هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
زاهدی: آموزش وپرورش باز هم شتابزده عمل کرد

مصوبه دولت در رتبه‌بندی معلمان کپی‌برداری سطحی از نظام رتبه‌بندی اساتید است

سرویس اجتماعی
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از مصوبه اخیر دولت درباره نظام رتبه بندی معلمان، گفت:‌ واژگان به کار رفته در نظام رتبه‌بندی معلمان کپی‌برداری سطحی از رتبه‌بندی دانشگاهی است.
سه‌شنبه 11 تیر 1392 ساعت 09:19
مصوبه دولت در رتبه‌بندی معلمان کپی‌برداری سطحی از نظام رتبه‌بندی اساتید است رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از مصوبه اخیر دولت درباره نظام رتبه بندی معلمان، گفت:‌ واژگان به کار رفته در نظام رتبه‌بندی معلمان کپی‌برداری سطحی از رتبه‌بندی دانشگاهی است. http://cdn.icana.ir/d/019/40744.jpg مصوبه,دولت,در,رتبه‌بندی,معلمان,کپی‌برداری,سطحی,از,نظام,رتبه‌بندی,اساتید,است Icana

محمد‌مهدی زاهدی در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از مصوبه اخیر دولت درباره نظام رتبه‌بندی معلمان، توضیح داد:‌ مجلس نهم بر اساس آنچه که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده، توجه زیادی به معلمان دارد تا با برنامه‌ریزی مناسب جایگاه معلمان را در جامعه ارتقا دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در راستای نیل به این هدف در شهریور 1391 در مشهد مقدس جلسه‌ای میان اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات، وزیر آموزش وپرورش و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد که یکی از مباحث نیز رتبه‌بندی معلمان بود.

وی افزود: طی این جلسه قرار شد تا دولت و مجلس با تعامل یکدیگر طرحی جامع را برای بهبود شرایط معلمان تهیه کنند.

 

دولت، مجلس را غافلگیر کرد

زاهدی با یادآوری اینکه مجلس طرحی را درباره رتبه بندی معلمان با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و تعدادی از نخبگان حوزه آموزش و پرورش و حتی برخی از مدیران وزارت آموزش و پرورش تهیه کرد، ادامه داد:‌ کمیسیون آموزش وتحقیقات مشغول بررسی این طرح بود که به طور ناگهانی و غیرمنتظره دولت و وزارت آموزش و پرورش که به خوبی از بررسی این طرح در مجلس اطلاع داشتند، نظام رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نهم، ضمن تشکر از دولت به خاطر توجه به جایگاه‌ معلمان، گفت: ‌مجلس مدت‌ها زمان خود را صرف جمع‌آوری امضا و بررسی این طرح کرده بود اما اقدام غیرمنتظره و یک طرفه این کار از سوی دولت حاکی از نوعی شتاب زدگی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: همزمان با مصوبه دولت درباره نظام رتبه بندی معلمان، وزارت آموزش و پرورش نامه‌ای برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و مواردی را در رابطه نظام  رتبه‌بندی مطالبه کرد تا حقوق، مزایا و مباحث تشکیلاتی معلمان خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری باشد که طبیعتاً این امر نیازمند مصوبه دولت است.

 

نظام رتبه‌بندی دولت کپی‌برداری سطحی از نظام دانشگاهی

زاهدی با بیان اینکه واژگان به کار رفته در نظام رتبه‌بندی معلمان کپی‌برداری سطحی از نظام رتبه‌بندی دانشگاهی است، افزود: واژگانی همچون معلم، مربی، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم واژگانی گرته برداری شده از نظام رتبه‌بندی اساتید در دانشگاه است.

وی یادآور شد: در دانشگاه‌ها اعضا هیات علمی بر اساس مرتبه علمی‌شان رتبه‌بندی می شوند در حالی که نباید معلمان را صرفاً بر اساس درجه علمیشان رتبه‌بندی کرد چرا که جایگاه معلمی بسیار رفیع‌تر و والاتر از اینها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از تضادهای موجود در نظام رتبه‌بندی معلمان، ادامه داد:‌ در این نظام یک معلم با مدرک لیسانس طی فرایندی می‌تواند به جایگاه استاد معلمی برسد در صورتی که در نظام دانشگاهی حتی فردی که فوق لیسانس دارد نمی‌تواند به رتبه‌ای بالاتر از استادیاری نایل شود از این رو این نظام نارسا و پر از تضاد است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که در جلسه هفته گذشته اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر آموزش و پرورش چه مباحثی مطرح شد، گفت: در این جلسه مباحث مورد انتقاد و اشکالات موجود در نظام رتبه‌بندی با وزیر آموزش و پرورش و چند تن از معاونانش مطرح شد و امیدواریم تا دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند تا طرح کارشناسی شده مجلس در آینده نزدیک به نتیجه برسد./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000