Icana.ir
fa

چرا درباره سرطان‌زا بودن بنزین داخلی اطلاع‌رسانی نشد؟

آلودگی بیش از اندازه بنزین‌ها،مغایرت با خودروهای تولید داخل و فرسوده کردن سیستم سوخت خودرو‌ها، آلوده شدن بیش از اندازه هوا از زمانی که بنزین‌های تولید داخل به جایگاه‌های بنزین راه پیدا کرد و افزایش مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا، از جمله اتهاماتی است که به بنزین‌های ایرانی وارد شده است.3/7/2014 11:37:00 AM3/7/2014 11:37:00 AMIcana00http://media.icana.ir//image/2013/09/46528_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram

چرا درباره سرطان‌زا بودن بنزین داخلی اطلاع‌رسانی نشد؟

سرویس دیگر رسانه‌ها
آلودگی بیش از اندازه بنزین‌ها،مغایرت با خودروهای تولید داخل و فرسوده کردن سیستم سوخت خودرو‌ها، آلوده شدن بیش از اندازه هوا از زمانی که بنزین‌های تولید داخل به جایگاه‌های بنزین راه پیدا کرد و افزایش مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا، از جمله اتهاماتی است که به بنزین‌های ایرانی وارد شده است.
جمعه 16 اسفند 1392 ساعت 11:49
چرا درباره سرطان‌زا بودن بنزین داخلی اطلاع‌رسانی نشد؟
چرا درباره سرطان‌زا بودن بنزین داخلی اطلاع‌رسانی نشد؟ آلودگی بیش از اندازه بنزین‌ها،مغایرت با خودروهای تولید داخل و فرسوده کردن سیستم سوخت خودرو‌ها، آلوده شدن بیش از اندازه هوا از زمانی که بنزین‌های تولید داخل به جایگاه‌های بنزین راه پیدا کرد و افزایش مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا، از جمله اتهاماتی است که به بنزین‌های ایرانی وارد شده است. http://media.icana.ir//image/2013/09/46528_orig.jpg چرا,درباره,سرطان‌زا,بودن,بنزین,داخلی,اطلاع‌رسانی,نشد؟ Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از«تابناک»؛توزیع بنزین ایرانی از‌‌ همان آغاز با حرف و حدیث‌های بسیاری همراه بود؛ آلودگی بیش از اندازه بنزین‌ها، مغایرت با خودروهای تولید داخل و فرسوده کردن سیستم سوخت خودرو‌ها، آلوده شدن بیش از اندازه هوا از زمانی که بنزین‌های تولید داخل به جایگاه‌های بنزین راه پیدا کرد و افزایش مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا، از جمله اتهاماتی است که به بنزین‌های ایرانی وارد شده و تاکنون نیز هیچ توجیه قابل قبولی برای رد این اتهامات ارائه نشده است.

            
روز شانزدهم آذر‌‌ همان سال‌، محسن نریمان، نایب رئیس فراکسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه آلودگی هوای تهران روال غیر عادی دارد،‌‌ گفت: ‌تولید بنزین غیراستاندارد از یک طرف و ‌بها ندادن به طرح‌هایی که برای توسعه مترو در نظر گرفته شده، از سوی دیگر، موجب تشدید آلودگی هوا شده است.
 
به گفته وی،بنزین‌های غیراستانداردی که در تهران استفاده می‌شود، موجب افزایش آلودگی هوا شده است.‌
اما موضوع بنزین‌هایی که آلودگی تولید می‌کنند، به همین جا ختم نشد، وعده تولید بنزین یورو۴ از وعده‌هایی بود که امسال محقق شد، ولی همچنان بر آلوده بودن آن‌ها تأکید می‌شود.
 
در این باره، چندی پیش، معاون وزیر نفت دراظهاراتی گفته بود: «برای اینکه کمکی به پالایشگاه اراک کنیم، اکتان افزا را از پتروشیمی برای احتیاط می‌گیریم‌». همین موضوع باعث شد تا سلامت بنزین‌هایی که در داخل تولید و به عنوان یورو ۴ عرضه می‌شود، زیر سؤال رود؛ بنزین‌هایی که گفته می‌شود، آلودگی کمتری تولید می‌کنند!
              
اما آنچه در چند روز پیش رخ داد، وجود بنزین‌های آلوده و عدم اطلاع‌رسانی در این باره را قوت بخشید، به گونه‌ای که اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری که در سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسئولان در نماز جمعه درباره تحریم‌ها علیه ایران صحبت کرد و گفت، تحریم‌ها مانند نسیمی بر کوه دماوند است که اکنون باید بگویم، تحریم‌های ظالمانه به مردم آسیب‌های بسیاری می‌رساند.
 
وی ادامه داد: امروز مجبور شدیم تا ۵۰ درصد بنزن ـ که بوی خوبی دارد ـ به بنزین خود بیفزاییم، حال آنکه در کشورهای دیگر، این میزان، ۵ درصد است. ناگفته نماند که این امر ۱۰۰ درصد سرطان زاست و افرادی که آن را استشمام می‌کنند، بسیار به سلامتشان آسیب می‌رسانند.
 
اما این گفته‌های کهرم، موجی از ناراحتی و نگرانی را در جامعه پدید آورده ‌و جالب آنکه در این باره، کسی پسخگو نیست و گفت‌وگوهای‌ تابناک ‌با برخی از نمایندگان مجلس در این باره،‌ نشان از نوعی کتمان یا ‌طفره رفتن از اصل موضوع دارد!
 
              
علی علیلو،عضو کمیسیون صنایع مجلس در این باره می‌گوید: بحث‌ مطرح در اینجا، مربوط به کیفیت است. ما سال‌هاست ‌بنزین را با این کیفیت تولید می‌کنیم و اگر منظور از خود‌کفایی، کمیت بنزین است، ما در تولید این محصول به خود‌کفایی دست پیدا کرده‌ایم؛ اما اگر بحث کیفیت مطرح باشد، ‌این دیگر جای بحث دارد. این در حالی است که ما تا کنون نتوانسته‌ایم به استاندارد‌های لازم دست پیدا کنیم.
 
آنچه مهم است اینکه ما از لحاظ کمیتی ‌خود‌کفا شده‌ایم.‌ البته آقای زنگنه ‌بحثی ‌داشتند، مبنی بر اینکه ما برخی واردات بنزین داشته‌ایم و نام آن را خودکفایی گذاشته بودیم؛ یعنی در همین بحث خود‌کفایی هم خلل وارد است.
اما در مورد کیفیت هیچ کسی نمی‌تواند بگوید ما به خودکفایی رسیده‌ایم، ولی تلاش می‌کنیم خود را به این حد برسانیم.
 
وی در پایان تأکید کرد:در‌‌نهایت سلامت مردم از هر چیزی مهم‌تر است و ما نباید کمیت را فدای کیفیت کنیم، حتی اگر لازم باشد باید اجبار‌هایی هم برای کاهش مصرف بنزین لحاظ کنیم.
 
             
همچنین سیامک مره صدق،دیگر نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پاسخ به اینکه در سال آینده به دلیل سرطان‌زا بودن بنزین‌ها، آیا ما ناچار به واردات بنزین هستیم، گفت:‌ بحث‌ اینجاست که باید برای مردم شفاف‌سازی شود و مسئولیت ‌آسیبی ‌که سال‌ها به آنان ‌وارد آمده، بپذیریم.
 
وی گفت:‌مهم این ‌است که مردم باید با توجه به این موضوع‌ به دلیل اقتصاد مقاومتی قدری تحمل کنند تا از این مرحله گذار رد شویم؛ اما این تحمل نباید به معنی آسیب رساندن به زیرساخت‌ها و سلامت افراد جامعه باشد؛ بنابراین، به هر دلیلی نباید انجام شود.
د سیستم‌های الهی، عامل اصلی توسعه انسان است؛ بنابراین، انسان سالم باید جنبه اصلی باشد تا بتوانیم وارد چرخه تولید پایدار شویم.
اما باید گفت، آگاهی‌رسانی در این زمینه به مردم واجب است، چون شاید آگاهی مردم از وضعیت، ‌‌کاهش بنزین را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین، ما باید به مردم می‌گفتیم که بنزین ۵۰ در‌صد آلوده بوده و برای سلامتی مضر است، چون ‌مردم ‌این را می‌دانند که مصرف کمتر مواد ‌مضر، برای سلامتشان مفید خواهد بود.
هم‌‌اکنون باید‌ این مسأله ثابت ‌و پس از آن‌ در کمیسیون بهداشت پیگیری ‌‌شود./
پایان پیام
پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC