Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram

خودروسازان همچنان درجا می‌زنند!

سرویس دیگر رسانه‌ها
به نظر می رسد که با کم شدن سایه تحریم ها مسئولان نه تنها سعی بر کاهش قیمت ها ندارند بلکه اراده ای هم برای بالابردن کیفیت در خودروسازان کشور به چشم نمی خورد. جالب آنکه به جای بالا بردن کیفیت و مذاکره برای افزایش تنوع در بازار همچنان به فکر ساخت خودروهای قدیمی هستند.
جمعه 16 اسفند 1392 ساعت 13:17
خودروسازان همچنان درجا می‌زنند! به نظر می رسد که با کم شدن سایه تحریم ها مسئولان نه تنها سعی بر کاهش قیمت ها ندارند بلکه اراده ای هم برای بالابردن کیفیت در خودروسازان کشور به چشم نمی خورد. جالب آنکه به جای بالا بردن کیفیت و مذاکره برای افزایش تنوع در بازار همچنان به فکر ساخت خودروهای قدیمی هستند. http://media.icana.ir/image/2013/08/44393_orig.jpg خودروسازان,همچنان,درجا,می‌زنند! Icana

به گزارش خبرگزاری خانهملت به نقل از تابناک؛در سالهای اخیر صنعت ایران به دلیل برخی از تحریم ها خسارات زیادی دید اما در این بین بیشترین خسارات متوجه صنعت خودرو شد به گونه ای که آثار آن با افزایش بها در بازار و همچنین کاهش سطح تولید نمود پیدا کرد.

اما اکنون به نظر می رسد که با کم شدن سایه تحریم ها مسئولان نه تنها سعی بر کاهش قیمت ها ندارند بلکه اراده ای هم برای بالا بردن کیفیت در خودروسازان کشور به چشم نمی خورد. جالب آنکه به جای بالا بردن کیفیت و مذاکره برای افزایش تنوع در بازار همچنان به فکر ساخت خودروهای قدیمی هستند. به طوری که مدام خودرو سازان کشور در فکر مجاب کردن کارخانه پژو برای بازگشت به بازار ایران هستند و این در حالی صورت می گیرد که خودروسازان دیگری نیز در جهان وجود دارد که کیفیت تولیدات آنها به مراتب بالاتر و بهتر از تولیدات این شرکت بوده و به دنبال فرصتی برای ورود به بازار ایران هستند.
 
              
رمضانعلی سبحانی فر،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و در پاسخ به این سوال که چرا خودروسازی ما از پلت فورم های دیگر استفاده نمی کند، گفت: باید این را از خود خودروسازان سوال کرد ولی شاید یکی از دلایل این کار وجود بسترهای آن در داخل کشور باشد اما می توان با نوسازی در ساختار کارخانه ها و برندهای جدید پژو کار را جلو برد ولی در کل این سوال باید از خودرو ساز پرسیده شود.
 
وی افزود: به نظر می رسد یک نوع کرختی و تنبلی در خودروسازی کشور وجود دارد و خودروسازان داخلی تمایلی به بالا بردن کیفیت و تغییر روش ندارند. ما باید بتوانیم با برندهای مختلف مشارکت کنیم و رقابت پذیری و تنوع محصولات را بالا ببریم و در وهله دوم باید انحصار را از صنعت خودرو برداریم.
 
این نماینده گفت: نمی شود که به مصرف کننده گفت محصول همین است و شما فقط حق داری این نوع خودرو را که ما در اختیار شما قرار داده ایم انتخاب کنید. این کار از یک طرف انتخاب مصرف کننده و از طرف دیگر تخصص و  تکنولوژی خودرویی را محدود می کند در حالی که می شود برندهای نام دار دیگر را وارد کنیم.
سبحانی فر در پاسخ به این سوال که انحصار خودرو در اختیار دولت است و اینکه از سویی تعرفه واردات خودرو را بالا برده اند و اجازه ورود خودرو های خارجی را به کشور نمی دهند و از طرف دیگر هم توانایی تولید خودرو با کیفیت را ندارند، گفت: ما باید بتوایم از صنعت خودروسازی داخلی حمایت کنیم ولی انگونه هم نباید رها شده باشد و صنعت داخلی نباید خسارتی برای مصرف کننده ایجاد کند.
 
وی در پاسخ به این سوال که 35 سال همین صحبت ها است ولی صنعت خودروسازی مدام درجا می زند، گفت: دستگاه های نظارتی باید از این کار جلو گیری کنند، ما الان در مجلس تحقیق و تفحص را به همین منظور تشکیل دادیم و دقیقا روی همین مواضع تمرکز شده است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که این اولین کار نظارتی بر خودروسازان است و آیا مردم باید منتظر برخورد با تخلفات در خودروان باید بنشینند یا باز هم از قضیه عبور خواهد شد، گفت: تا جایی که وظیفه ماست انجام می دهیم ولی وزارت صنایع بیشترین نقش را دارد و انها باید سازماندهی لازم را انجام دهند.
این نماینده در پایان یادآور شد: نتیجه تحقیق و تفحص از خودروسازان تا پایان اردیبهشت یا اواسط خرداد قرائت خواهد شد./
پایان پیام
 
پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC