Icana.ir
fa

نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مسئولیت پیگیری مطالبات دانش‌آموزان را بر عهده دارند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مسئولیت پیگیری مطالبات دانش‌آموزان از مسیر حرکت جمعی و مشارکت آنان را برعهده دارند، گفت: مشارکت دانش‌آموزان در امور مربوط به سرنوشت خود در کشور و تلاش برای برطرف کردن مشکلی در این راستا از ارزش‌های مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.8/6/2014 1:25:00 PM8/6/2014 1:25:00 PMIcana00http://media.icana.ir//image/2014/05/68531_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
فانی در اختتامیه ششمین دوره مجلس دانش‌آموزی:

نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مسئولیت پیگیری مطالبات دانش‌آموزان را بر عهده دارند

سرویس اجتماعی
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مسئولیت پیگیری مطالبات دانش‌آموزان از مسیر حرکت جمعی و مشارکت آنان را برعهده دارند، گفت: مشارکت دانش‌آموزان در امور مربوط به سرنوشت خود در کشور و تلاش برای برطرف کردن مشکلی در این راستا از ارزش‌های مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 13:35
نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مسئولیت پیگیری مطالبات دانش‌آموزان را بر عهده دارند
نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مسئولیت پیگیری مطالبات دانش‌آموزان را بر عهده دارند وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مسئولیت پیگیری مطالبات دانش‌آموزان از مسیر حرکت جمعی و مشارکت آنان را برعهده دارند، گفت: مشارکت دانش‌آموزان در امور مربوط به سرنوشت خود در کشور و تلاش برای برطرف کردن مشکلی در این راستا از ارزش‌های مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. http://media.icana.ir//image/2014/05/68531_orig.jpg نمایندگان,مجلس,دانش‌آموزی,مسئولیت,پیگیری,مطالبات,دانش‌آموزان,را,بر,عهده,دارند Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ علی‌اصغر فانی امروز (چهارشنبه 15 مرداد) در مراسم اختتامیه ششمین دوره مجلس دانش‌آموزی با بیان اینکه مسئولیت پیگیری مطالبات دانش‌آموزان از مسیر حرکت جمعی و مشارکت آنان را برعهده مجلس دانش‌آموزی است، گفت: حرکت مجلس دانش‌آموزی در راستای افزایش مشارکت دانش‌آموزان در امور کشور، از ارزش‌های مورد تاکید سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش موظف است راهکارهای عملیاتی دستیابی به اهداف و مأموریت های خود را تدوین و اجرایی کند افزود: ما معتقدیم مجلس دانش آموزی گامی مهم برای دستیابی آموزش و پرورش به مأموریت خود به ویژه در دو بعد حیات طیبه یعنی فردی و اجتماعی، امکان رشد استعدادها، بیان اندیشه های فردی در محیط اجتماعی از سراسر کشور به شکلی نظام مند و همگانی در چارچوب انتخاباتی عادلانه در خود دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید در راستای منویات مقام معظم رهبری در جهت عملیاتی کردن سند تحول بنیادین 5 سیاست اجرایی از جمله توسعه مشارکت های همه جانبه در آموزش وپرورش، بودجه ریزی عملیاتی مدارس، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، تمرکززدایی و ساماندهی نیروی انسانی را مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه منظور از مشارکت افراد در امور کشور شرکت دادن مردم به همراه دولت و مسئولان در اداره امور کشور یا منطقه ای معین است گفت: در تعریف علمی مشارکت درگیری ذهنی و عاطفی اشخاص در موقعیت های گروهی جهت رسیدن به اهداف گروهی مدنظر است.

فانی در تشریع مشخصه‌های مشارکت گفت: درگیر شدن یاری دادن و مسئولیت پذیری سه مشخصه اصلی مشارکت است که در مجالس دانش آموزی به وفور دیده می شود.

وی ادامه داد:‌ ما معتقدیم مجلس دانش آموزی در راستای دستیابی به دو سیاست توسعه مشارکت ها و تمرکز زدایی می تواند عمل کند.

فانی با یادآوری تجربه سایر کشورها در برگزاری مجالس دانش آموزی گفت: امروزه در بیش از 110 کشور جهان مجلس جوانان به طور عام تشکیل شده است که 28 مجلس اختصاص به دانش آموزان دارد و ما بسیار خرسندیم که در کشور ما نیز مجلس دانش آموزی سابقه ای 13 ساله دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجالس دانش آموزی در سطح دنیا 4 نوع راهبرد دارند گفت: مجالس آموزشی جوانان با کارکردهای آموزشی و به منظور آشنایی جوانان با مجالس قانونگذاری تشکیل می شوند.

وی ادامه داد:‌ نوع دیگر مجالس در کشورهای دیگر مجالس مشورتی جوانان با رویکرد ارائه مشورت به نهادهای شهری،‌استانی و ملی است که نمونه این نوع مجالس در کشورهای استرالیا و انگلستان وجود دارد.

فانی گفت: نوع دیگری از مجالس جوانان در قالب NGOهای بزرگ در برخی کشورها وجود دارد که با برگزاری نشست ها سطح آشنایی جوانان با فرهنگ و تمدن را افزایش می دهد.

وی گفت: مجلس دیگری که در برخی کشوها به چشم می خورد مجلس جوانان قانونگذار است که در این مجالس به دلیل تجارب موفق مجلس جوانان حق قانونگذاری نیز در حوزه جوانل به آنها داده می شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان یادآور شد: نتیجه پژوهش های تطبیقی انجام شده نشان می دهد مهمترین کارکرد مجالس جوانان کارکرد آموزشی و تربیتی است و در کشور ما نیز جوانان به خصوص در انقلاب اسلامی و 8 سال جنگ تحمیلی همواره ثابت کرده اند که می توانند از پس مسئولیت های خود به خوبی و حتی بهتر بزرگسالان برآیند از این رو امیدواریم بتوانیم روز به روز با حمایت جوانان به خصوص نمایندگان مجلس دانش آموزی گام های مؤثری در نظام تعلیم و تربیت برداریم./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC