Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
نکو:

تبلیغ کالاهای بی کیفیت جایگاه صداوسیما را زیر سؤال می برد/ لزوم محدودیت پخش تبلیغات بازرگانی به چند شبکه

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تبلیغ کالا زمانی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود که کالاهای تولید داخل را تقویت کند اما اکنون تنها برخی کالاها که مشتریان خود را از طریق تبلیغات ارزان در صداوسیما به دست آورده اند توانایی پرداخت مبالغ تبلیغات تلویزیون را دارند.
شنبه 18 مرداد 1393 ساعت 11:31
تبلیغ کالاهای بی کیفیت جایگاه صداوسیما را زیر سؤال می برد/ لزوم محدودیت پخش تبلیغات بازرگانی به چند شبکه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تبلیغ کالا زمانی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود که کالاهای تولید داخل را تقویت کند اما اکنون تنها برخی کالاها که مشتریان خود را از طریق تبلیغات ارزان در صداوسیما به دست آورده اند توانایی پرداخت مبالغ تبلیغات تلویزیون را دارند. http://media.icana.ir/image/2013/09/47365_orig.jpg تبلیغ,کالاهای,بی,کیفیت,جایگاه,صداوسیما,را,زیر,سؤال,می,برد/,لزوم,محدودیت,پخش,تبلیغات,بازرگانی,به,چند,شبکه Icana

ابراهیم نکو در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از کیفیت کالاهایی که در رسانه ملی مورد تبلیغ قرار می گیرد، گفت: متأسفانه بسیاری از کالاهای تبلیغی در صداوسیما از طریق پست و بدون دیدن کیفیت آن، برای خریداران پست می شود که خریدار بعد از دیدن کیفیت آن از مبلغی که بابت بهای کالا پرداخته است پشیمان می شود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تبلیغ کالاهای بی کیفیت به جایگاه صداوسیما لطمه وارد می کند، عنوان کرد: عملکرد صداوسیما در این زمینه نوعی توهین به مردم است و این سازمان با ارائه کالاهای بی کیفیت از شرکت های ناشناس که فعالیت اقتصادی مشخصی نداشته و استانداردهای تولیدشان معلوم نیست، شأن صداوسیما را زیر سؤال می برد.

وی افزود: اولا درست نیست کالاهایی تبلیغ شود که به جای تقویت تولیدات داخلی کیفیت آنها را زیر سؤال ببرد در ثانی نظارت دقیق و قوی در جهت کمیت و کیفیت تبلیغات لازم است تا مبادا راهی را برویم که قابل برگشت نباشدو به تولید داخلی ضربه بزند.

نکو در ادامه با تأکید بر اینکه حجم تبلیغ برخی کالاها که در سطح گسترده صورت می گیرد باید محدود شود، یادآور شد: باید برخی کالاها جایگزین شوند چرا که بیشتر مصرف گرایی را ترویج می دهند و برخی از آنها نیز برای سلامت فرزندانمان مضر هستند چنانچه تا چند سال پیش تبلیغ خوراکی های مضر در صداوسیما ممنوع بود اما در حال حاضر شاهدیم این کالاها به صورت گسترده تبلیغ می شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: تبلیغ کالا زمانی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود که کالاهای تولید داخل را تقویت کند اما اکنون تنها برخی کالاها که مشتریان خود را از طریق تبلیغات ارزان در صداوسیما به دست آورده اند توانایی پرداخت مبالغ تبلیغات تلویزیون را دارند لذا لازم است با تدبیری که رسانه ملی در جهت تحقق اقتصادی مقاومتی می اندیشد به آن دسته از کالاهای مرغوبی که تولید داخل هستند و توانایی پرداخت مبالغ تبلیغات را ندارند، تخفیف ارائه دهد.

وی همچنین یادآور شد: تجدید نظر دیگری که لازم است در رویکرد تبلیغات بازرگانی صداوسیما صورت گیرد این است که از تبلیغات بیش از اندازه در تمامی شبکه های تلویزیونی و رادیویی جلوگیری شود تا وقت گرانبهای مردم صرفا صرف دیدن تبلیغات کالاهایی که به صورت روزانه در مغازه ها مشاهده می کنند نشود.

نکو ادامه داد: بهتر است یک یا دو شبکه حتی به صورت منحصرا به تبلیغات بازرگانی اختصاص داده شود تا آن دسته از شهروندانی که به دنبال کالای خاصی هستند بتوانند به راحتی از میان کالاهای مرغوب و تولید داخل محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات عدیده اعتباری سازمان صداوسیما، خاطرنشان کرد: با اینکه رسانه ملی در داخل سازمان با مشکلات اقتصادی برای تولید برنامه و حقوق و مزایای کارمندان مواجه است باید سعی کند نیاز قشر عظیم مخاطبان کشور را لحاظ کرده و از بی عدالتی های پیش آمده در امر تبلیغات جلوگیری کند چرا که مردم صداوسیما را مرجع می دانند و گمان این را دارند کالاهای پخش شده از این رسانه باید دارای کیفیت عالی باشد.

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC