Icana.ir
fa

استراتژی اصلی نظام، وحدت در عین کثرت است

عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس با بیان اینکه استراتژی اصلی نظام نه کردهراسی است و نه ترک هراسی تصریح کرد: استراتژی اصلی نظام، وحدت در عین کثرت است و لازم است این استراتژی درست اجرا شود تا از اهداف تدوین شده خود، دور نگردد.1/11/2015 2:58:00 PM1/11/2015 2:58:00 PMIcana00http://media.icana.ir//image/2013/08/43996_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
حسین زاده در همایش وحدت و امنیت:

استراتژی اصلی نظام، وحدت در عین کثرت است

سرویس سیاسی
عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس با بیان اینکه استراتژی اصلی نظام نه کردهراسی است و نه ترک هراسی تصریح کرد: استراتژی اصلی نظام، وحدت در عین کثرت است و لازم است این استراتژی درست اجرا شود تا از اهداف تدوین شده خود، دور نگردد.
یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 16:28
استراتژی اصلی نظام، وحدت در عین کثرت است
استراتژی اصلی نظام، وحدت در عین کثرت است عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس با بیان اینکه استراتژی اصلی نظام نه کردهراسی است و نه ترک هراسی تصریح کرد: استراتژی اصلی نظام، وحدت در عین کثرت است و لازم است این استراتژی درست اجرا شود تا از اهداف تدوین شده خود، دور نگردد. http://media.icana.ir//image/2013/08/43996_orig.jpg استراتژی,اصلی,نظام،,وحدت,در,عین,کثرت,است Icana

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالکریم حسین زاده در همایش وحدت و امنیت که با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت گفت: سخن را با این پرسش آغاز می کنم که اگر امروز پیامبرمان در میان ما بود از ما چه درخواستی می‌داشت و از ما می‌خواست با هم چگونه رفتار کنیم؟ آیا غیر از آن است که ایشان از ما می‌خواستند که پیرو واقعی‌ ایشان باشیم و بر مدار، وحدت و یکپارچگی گام برداریم؟

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیامبری که اصلش بر مدارا بوده، هیچگاه به جایی حمله نکرد؛ مگر آنکه خود مورد حمله قرار گرفت و مکاتبه و رایزنی با سران سایر کشورها اصل اساسی سنتش بود و اولین کارش با حضور در مدینه به ایجاد صلح میان یهیودیان منجر شد.

وی ادامه داد: پیامبر امت خویش را همچون دندانه‌های شانه متصور می‌شد که هیچ کدام بر هم برتری نداشتند مگر در تقوا. آنان را چونان جماعتی متصور بود که درون یک کشتی نشسته‌اند و هیچ یک کشتی را سوراخ نخواهد کرد و این یعنی احساس مسئولیت در جامعه نسبت به یکدیگر.

عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس خواستار تبیین موضوع مدارا شد و تصریح کرد: باید دید که در طول تاریخ، مدارا با چه الگوهایی مطرح شده است و اساسا مدارا چه چیزی را پاس می‌دارد و چگونه عمل می‌کند؟‌

وی بیان کرد: مدارا از نفس زندگی، پاسداری می‌کند؛ چرا که جامعه در نبود و عدم پذیرش مدارا به مرگ و نیستی منجر خواهد شد. مدارا پاسداری از زندگی مشترک ماست یعنی به وجود آورنده زندگی مسالمت آمیز و بحث اصلی این است که مدارا به بهترین شکل ممکن، همزیستی گروه‌های مختلف مردم با تاریخ، فرهنگ و هویت‌های گوناگون را ممکن می سازد و این امر تنها از راه همزیستی مسالمت آمیز ممکن است که همواره امری مطلوب به شمار می‌آید؛ آن هم در جامعه‌ای همچون جامعه ما که در آن جماعات مختلفی با هم روزگار می‌گذرانند و در اصل، مدارا تفاوت را ممکن می کند و تفاوت مدارا را واجب.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ما باید در جامعه در بالاترین حد مدارا با هم به سر ببریم آنچنان که در این جامعه هیچ کس متصور نشود که بر او رواداری می‌شود.

وی با توضیح انواع مدارا در طول تاریخ پرداخت و گفت: پذیرش مدارا صرفا از سر تسلیم و رضا؛ بی‌اعتنایی و بی‌اختیار و بی‌دردسر نسبت به تفاوت؛ به رسمیت شناختن اخلاقی مدارا که به دیگران نیز حقوقی دارند و این نوع در اصل شکلی از خویشتنداری اخلاقی در قبال یکدیگر است؛ گشودگی در برابر دیگران که شاید به نوعی با احترام به شنیدن و آموختن از دیگران نیز همراه باشد و نیز صحه گذاری پر شور و شوق بر متفاوت بودن و در اصل، وحدت بین کثرت که تصدیقی زیباشناختی است که در این صورت تفاوت به منزله بازنمودی از گستردگی و گوناگونی آفرینش کردگار خواهد بود و مگر چه کسی می‌تواند ادعا کند که در انتخاب مکان خلقتش مختار بوده است و می‌شود این را به سان شرط لازم بالیدن و رشد جامعه خود بینگاریم که چه کرد، چه ترک، چه شیعه، چه سنی بایستی با هم عاشقانه زندگی کنیم.

حسین زاده افزود: استراتژی اصلی نظام نه کردهراسی است، نه ترک هراسی بلکه وحدت در عین کثرت است و لازم است وقتی که این استراتژی به صورت تاکتیکی در سطح مناطق کشور در می‌آید درست اجرا شود که از اهداف استراتژی تدوین شده دور نگردد و در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند که حیات و ممات من فدای وحدت باد و چه کسی می‌تواند ادعا کند که از این نیز پیشتر خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی با طرح این سوال که آیا از خودمان پرسیده‌ایم که چرا این سان تقریب مذاهب برایمان تبدیل به مهم‌ترین پروژه شده، ادامه داد: کافیست نگاهی هر چند کوتاه به کشورهای پیرامون و وضعیت آن ها بیندازیم و شرایط حاکم بر عراق، ‌مصر و سایر کشورها را ببینیم و بدانیم که دلیل اصلی شرایط فعلی در این سرزمین‌ها به خاطر نبود هویت ملی در این سرزمین‌ها است و شک نکنیم وحدت عملی، حس هویت ملی، انسجام و اعتماد ملی و تعلق سرزمینی را صد چندان خواهد کرد و این که در استان ما که استانی فرهنگی است بیش از پیش به ایجاد چنین فضایی نیازمندیم./

پایان پیام

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC