هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
حسین‌زاده:

افزایش 35 درصدی کرایه تاکسی با هیچ منطقی همخوانی ندارد/افزایش نرخ کرایه‌ها متناسب با خدمات ارایه شده نیست

سرویس اجتماعی
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس٬ با انتقاد از زمزمه های افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال 94، گفت: هر نوع افزایش قیمتی باید همسو با افزایش کیفیت خدمات ارایه شده باشد.
شنبه 27 دی 1393 ساعت 15:31
افزایش 35 درصدی کرایه تاکسی با هیچ منطقی همخوانی ندارد/افزایش نرخ کرایه‌ها متناسب با خدمات ارایه شده نیست عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس٬ با انتقاد از زمزمه های افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال 94، گفت: هر نوع افزایش قیمتی باید همسو با افزایش کیفیت خدمات ارایه شده باشد. http://cdn.icana.ir/d/019/43994.jpg افزایش,35,درصدی,کرایه,تاکسی,با,هیچ,منطقی,همخوانی,ندارد/افزایش,نرخ,کرایه‌ها,متناسب,با,خدمات,ارایه,شده,نیست Icana

عبدالکریم حسین‌زاده  در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با تاکید بر ضرورت همسان‌‌سازی نرخ کرایه‌ها بر اساس کیفیت خدمات ارایه شده، گفت: هر نوع افزایش قیمتی در حوزه حمل و نقل عمومی باید با درنظر گرفتن استانداردها و کیفیت خدمات ارایه شده لحاظ شود.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری موافقت ضمنی شورای شهر تهران با افزایش 35 درصدی نرخ کرایه تاکسی برای سال 94، افزود: واقعیت آن است که سطح خدمات و سرویس دهی وسایل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی در کشور ما مطلوب نبوده بر این اساس در چنین شرایطی افزایش کرایه‌ها منطقی نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه افزایش بدون ضابطه نرخ‌‌ها معضلی اساسی به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی است٬ تصریح کرد: اگر به واقع به دنبال افزایش قیمت‌ها برای حمل و نقل عمومی هستیم همزمان با آن باید کیفیت خدمات و سطح سرویس‌دهی و حتی کیفیت‌ خودروها را نیز افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون افزایش نرخ کرایه تاکسی همسو با استانداردها و ارایه خدمات صورت نگرفته است٬ افزود: متاسفانه افزایش این‌گونه نرخ‌ها در تمامی حوزه‌های حمل و نقل عمومی از جمه تاکسی و اتوبوس به چشم می‌خورد.

حسین‌زاده تصریح کرد: افزایش کرایه در حوزه حمل ونقل عمومی خود به خود بر سایر بخش‌های زندگی مردم تاثیرگذار است؛ در صورتی‌که افزایش قیمت‌ها همسان و همسو با افزایش کیفیت خدمات نباشد نمی‌تواند توجیه منطقی داشته باشد.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه از سوی شهرداری و وزارت کشور به سامانه حمل ونقل عمومی اتوبوس و مترو باید در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با یادآوری تلاش نمایندگان در خصوص تصویب طرح‌های متفاوتی برای بهبود وضعیت هوا از جمله طرح هوای پاک٬ افزود: مهم‌ترین مشکل آلودگی هوا در کلانشهرها به علت ضریب سرنشین است که این آمار سال‌هاست در خصوص تهران 1.5 است که اگر این ضریب به 2.5 ارتقا پیدا کند در مدت زمان کوتاهی تعداد خودروهای تک سرنشین کاهش یافته و بهبود وضیعت هوا را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای ارتقا ضریب سرنشین در کشور و همچنین استفاده مردم از حمل ونقل عمومی باید ناوگان حمل و نقل عمومی کارآمد و توانمند در کشور تعبیه شود.

حسین زاده افزود: هر چه سیستم حمل و نقل عمومی ما پویا تر شود می‌تواند کاراتر شده و به خدمت شهروندان بشتابد.

وی گفت: بسیاری از تاکسی‌های موجود در کلانشهرها به لحاظ زیست محیطی استانداردهای و کیفیت‌های ضروری را نداشته و به نوعی آلاینده هستند که باید این کاستی‌ها هر چه سریع‌تر از هر نظر رفع شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: تامین بهترین نوع حمل‌ونقل از جهت استاندارد و کیفیت وظیفه مسئولان است که باید به این مهم توجه کنند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000