Icana.ir
fa

ضرورت استفاده از ظرفیت وزارت راه برای توسعه خطوط مترو

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با انتقاد از جداسازی منابع شهرداری‌ها از دولت، گفت: واگذاری اختیاراتی به وزارت راه و شهرسازی در داخل شهرها برای توسعه خطوط ریلی شهری، در راستای منفعت مردم است.6/29/2015 12:13:00 PM6/29/2015 12:13:00 PMIcana00http://media.icana.ir//image/2013/09/46863_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
ندیمی مطرح کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت وزارت راه برای توسعه خطوط مترو

سرویس اجتماعی
عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با انتقاد از جداسازی منابع شهرداری‌ها از دولت، گفت: واگذاری اختیاراتی به وزارت راه و شهرسازی در داخل شهرها برای توسعه خطوط ریلی شهری، در راستای منفعت مردم است.
سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 11:03
ضرورت استفاده از ظرفیت وزارت راه برای توسعه خطوط مترو
ضرورت استفاده از ظرفیت وزارت راه برای توسعه خطوط مترو عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با انتقاد از جداسازی منابع شهرداری‌ها از دولت، گفت: واگذاری اختیاراتی به وزارت راه و شهرسازی در داخل شهرها برای توسعه خطوط ریلی شهری، در راستای منفعت مردم است. http://media.icana.ir//image/2013/09/46863_orig.jpg ضرورت,استفاده,از,ظرفیت,وزارت,راه,برای,توسعه,خطوط,مترو Icana

ابوذر ندیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت توسعه مترو، گفت: به طور طبیعی هزینه حمل ونقل از مهم‌ترین هزینه‌ها در سبد زندگی مردم است و قطار شهری جادارترین و به صرفه‌ترین وسیله حمل ونقل است.

 

قطار شهری؛ کم هزینه ترین وسیله حمل و نقل

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نهم، با اشاره به هزینه پایین استفاده از قطار شهری، تصریح کرد: استفاده از تاکسی یا حتی خرید طرح‌های ترافیک برای تردد در شهر به یقین پرهزینه‌تر از تردد با مترو است، همچنین با مترو در زمان مردم برای جا به‌جایی صرفه‌جویی می‌شود، البته برای مدیران و مسئولان شهری و انتظامی نیز کنترل تردد مترو آسانتر و سریعتر است.

ندیمی با بیان اینکه توسعه مترو سبب افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد، گفت: مردمی که زمان و بودجه کمی دارند با استفاده از قطار شهری احساس رضایت بیشتری خواهند داشت، همچنین توسعه مترو سبب خروج از راحت‌تر افراد شهرهای بزرگ و طی فاصله‌های چند صد کیلومتری می شود به این ترتیب که با توسعه مترو افراد دیگر مجبور نخواهند بود در شهرها زندگی کنند.

 

توسعه مترو، جمعیت شهرها و حاشیه نشینی را کنترل می کند

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا فاصله‌های چند صد کیلومتری با ریل پر می‌شود، با انجام این اقدامات حاشینه نشینی یا افزایش جمعیت کلان شهرها به ویژه تهران کنترل و مدیریت می شود.

 وی با تاکید بر اینکه توسعه قطار شهری ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: با توسعه و ساماندهی مترو مشکلات مسکن نیز مرتفع خواهد شد، به این ترتیب که افراد مجبور نیستند زیر بار اجاره‌های سنگین در شهرها روند، در نتیجه قیمت مسکن نیز مدیریت می‌شود، حتی افراد می توانند در شهرهای و روستاهای کوچک اطراف وقت فراغت خود را با کشاورزی پر کنند.

 

توسعه خطوط ریلی مقدم بر خطوط جاده ای و دریایی است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نهم، با بیان اینکه غفلت بسیاری در خصوص ریل و مترو صورت گرفته است، گفت: توسعه خطوط ریلی مقدم بر توسعه خطوط جاده ای، هوایی، دریایی است اما متاسفانه در کشور ما افراد می خواهند همه کارها را خود انجام دهند و برای همه چیز خود سرمایه گذاری کنند، در حالی که می توان با افزایش مالیات مشکلات ریلی شهرها را حل کرد.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به غفلت در توسعه مترو تهران، گفت: متاسفانه اشکال در ساختار و از زمانی است که شهرداری ها و منابع آنها از وزارتخانه‌ها جدا شد، در صورتی که شورا و شهرداری باید به نحوی مدیریت می‌شد که کمترین فشار به مردم وارد شود، به شکلی که به وزارت راه و شهرسازی در درون شهرها هم اختیاراتی داده می‌شد، در واقع برداشتن مسئولیت مدیریت شهری از دوش وزارتخانه ها به نفع مردم شهر نبوده است./

پایان پیام

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC