Icana.ir
fa

عمده آلودگی‌ تهران ناشی از خودروهای بی‌کیفیت است/ سایه امن بر سر خودروسازان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از رفع نشدن مشکل آلودگی هوای تهران، گفت: هیچ نهادی از تولیدات بی‌کیفیت خودروها جلوگیری نمی کند و به نظر می‌رسد یک سایه امنیتی بر سر خودروسازان وجود دارد تا زیر بار تولید خودروهای با کیفیت نروند.6/29/2015 12:32:00 PM6/29/2015 12:32:00 PMIcana00http://media.icana.ir//image/2013/11/51906_orig.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
سعیدی:

عمده آلودگی‌ تهران ناشی از خودروهای بی‌کیفیت است/ سایه امن بر سر خودروسازان

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از رفع نشدن مشکل آلودگی هوای تهران، گفت: هیچ نهادی از تولیدات بی‌کیفیت خودروها جلوگیری نمی کند و به نظر می‌رسد یک سایه امنیتی بر سر خودروسازان وجود دارد تا زیر بار تولید خودروهای با کیفیت نروند.
سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 10:16
عمده آلودگی‌ تهران ناشی از خودروهای بی‌کیفیت است/ سایه امن بر سر خودروسازان
عمده آلودگی‌ تهران ناشی از خودروهای بی‌کیفیت است/ سایه امن بر سر خودروسازان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از رفع نشدن مشکل آلودگی هوای تهران، گفت: هیچ نهادی از تولیدات بی‌کیفیت خودروها جلوگیری نمی کند و به نظر می‌رسد یک سایه امنیتی بر سر خودروسازان وجود دارد تا زیر بار تولید خودروهای با کیفیت نروند. http://media.icana.ir//image/2013/11/51906_orig.jpg عمده,آلودگی‌,تهران,ناشی,از,خودروهای,بی‌کیفیت,است/,سایه,امن,بر,سر,خودروسازان Icana

محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری آلودگی هوای شهر تهران، افزود: عمده‌ترین علت این آلودگی وجود خودروهای بی‌کیفیت و تردد آنها در سطح شهر است؛ امروزه تولید خودروهای غیراستاندارد و مصرف بالای سوخت منجر به افزایش آلایندگی در سطح شهر تهران شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شهر تهران در موقعیتی قرار دارد که جا به جایی هوا در آن انجام نمی‌گیرد به گونه‌ای که به ندرت در این شهر شاهد وزش باد هستیم و همین عامل باعث شده آلودگی خودروها و برخی کارخانجات در هوای تهران باقی بماند و باعث افزایش آلایندگی در این شهر شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ درباره کیفیت خودروهای تولیدی و تولید آنها بر اساس استاندارد یور4، یادآور شد: به نظر می‌رسد این‌گونه اظهارنظرها بحث‌های رسانه‌ای است و اقدامی که بتواند مشکل را رفع کند صورت نگرفته است؛ متاسفانه هیچ کس از تولیدات بی‌کیفیت خودروها جلوگیری نمی کند.

وی یادآور شد: اگر هم قرارباشد از هم اکنون خودروهای با کیفیت تولید شود پس تکلیف خودروهایی که اکنون از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند اما در سطح شهر تردد می‌کنند چیست؟ با توجه به اینک عمده آلودگی‌ها در شهر تهران مربوط به خودروهای بی‌کیفیت و فرسوده است اما آیا برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف این خودروها وجود دارد؟

سعیدی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی نتوانسته به وظایف خود به درستی عمل کند و خودروسازان را ملزم به تولید خودروهای با کیفیت کند، یادآور شد:‌ از سویی دیگر با وجود آنکه خودروسازان عنوان خصوصی بودن را یدک می کشند اما اغلب شبه دولتی هستند و لذا یک سایه امنیتی بر سر خودروسازان وجود دارد تا زیر بار تولید خودروهای با کیفیت نروند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره استاندارد بنزین‌های مصرفی در کشور ادامه داد: بعید به نظر می‌رسد که بنزین‌های تولیدی با استاندارد یورو4 تولید شوند چراکه اگر این اتفاق عملیاتی شده بود شهر تهران دارای چنین آلودگی نبود لذا به نظر می‌رسد مسئولان نباید به حرف بسنده کنند و باید اقدام عملی برای رفع این بحران درنظر گرفته شود./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC