روز عرفه
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
نوباوه مطرح کرد:

تبلیغ کتاب در بنرهای سطح شهر، اقدامی مفید برای ایجاد رغبت به مطالعه؛ ولی ناکافی

سرویس فرهنگی
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وقتی قسمتی از کتابی به صورت بنر به نمایش گذاشته می شود، می تواند تبلیغ آن باشد، معتقد است تبلیغات شهری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به تنهایی موثر نیست و باید کتابخانه ها را در کنار آن نیز تقویت کرد.
جمعه 27 آذر 1394 ساعت 11:03
تبلیغ کتاب در بنرهای سطح شهر، اقدامی مفید برای ایجاد رغبت به مطالعه؛ ولی ناکافی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وقتی قسمتی از کتابی به صورت بنر به نمایش گذاشته می شود، می تواند تبلیغ آن باشد، معتقد است تبلیغات شهری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به تنهایی موثر نیست و باید کتابخانه ها را در کنار آن نیز تقویت کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/110929.jpg تبلیغ,کتاب,در,بنرهای,سطح,شهر،,اقدامی,مفید,برای,ایجاد,رغبت,به,مطالعه؛,ولی,ناکافی Icana

بیژن نوباوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه تبلیغات درباره کتاب می تواند برای ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر باشد، گفت: شیوه تبلیغی که اخیرا در سطح شهر تهران مشاهده می شود به گونه ای که قسمتی از کتابی به صورت بنر به نمایش گذاشته می شود، می تواند تبلیغی برای هر کتاب با استفاده از شیوه معرفی باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تبلیغ کتابخوانی صرفا با کلمات قصار را موثر ندانست و عنوان کرد: مخاطب وقتی شخصا بنر معرفی کتاب و قسمتی از آن را در خیابان می بیند ممکن است برای خرید آن کتاب ترغیب شود.

ضرورت تقویت کتابخانه های شهری برای در دسترس قرار گرفتن کتاب برای مردم

وی در ادامه با بیان اینکه البته صرفا نصب بنر مربوط به حوزه کتاب به تنهایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر نخواهد بود، بیان داشت: نصب بنر و اینکه مردم به صورت روزانه کتاب را جلوی چشم خود ببینند یک حرف است و اینکه بتوانند کتاب را در دسترس خود داشته باشند حرف دیگری است.

نوباوه ادامه داد: هزینه های خرید کتاب آنقدر بالاست که حتی کسانی که علاقمند به مطالعه هستند توان خرید آن را ندارند از این رو باید به مسأله حضور کتاب در سبد خانوار نیز توجه کرد.

وی ادامه داد: به جز تبلیغ کتاب لازم است کتاب در دسترس مردم قرار گیرد که از جمله آن ایجاد و تقویت کتابخانه های مساجد، پارک ها و فرهنگسراهاست که مردم بدون پرداخت هزینه ای بتوانند مطالعه کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید میزان سود و هزینه تبلیغات کتاب سنجیده شود، خاطرنشان کرد: باید تبلیغات به اندازه ای باشد که در کتابخوان کردن جامعه موثر واقع شود و مسئولان باید دقت کنند تبلیغات قوی با وجود کتابخانه های ضعیف چندان موثر نخواهد بود./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار