سال ۹۷ سال حمایت از کالای ایرانی
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
خانلری:

جلوگیری از انحصاری شدن مدارس فرهنگ در گرو ارتقای کیفیت رشته علوم انسانی در سایر مدارس

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با با تاکید بر اینکه گسترش کیفی رشته علوم انسانی قابل دفاع است، بیان کرد: اگر قرار باشد مدارس فرهنگ با دریافت شهریه از دانش‌آموزان تنها در اختیار قشر محدودی از جامعه قرار گیرد، باز هم راه اشتباهی در پیش گرفته شده است.
جمعه 27 آذر 1394 ساعت 12:41
جلوگیری از انحصاری شدن مدارس فرهنگ در گرو ارتقای کیفیت رشته علوم انسانی در سایر مدارس عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با با تاکید بر اینکه گسترش کیفی رشته علوم انسانی قابل دفاع است، بیان کرد: اگر قرار باشد مدارس فرهنگ با دریافت شهریه از دانش‌آموزان تنها در اختیار قشر محدودی از جامعه قرار گیرد، باز هم راه اشتباهی در پیش گرفته شده است. http://cdn.icana.ir/d/019/126059.jpg جلوگیری,از,انحصاری,شدن,مدارس,فرهنگ,در,گرو,ارتقای,کیفیت,رشته,علوم,انسانی,در,سایر,مدارس Icana

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اهمیت توجه به مدارس «فرهنگ» که مختص رشته علوم انسانی است، گفت: گسترش کیفی رشته علوم انسانی پس از سال‌ها نگاه کمی به این حوزه اتفاق خوشایندی است که بر اساس خواسته و تفکر مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه ایران در این برهه زمانی بیش از هر زمان دیگری به آموزش جوانان با قدرت تحلیل و تأمل نیاز دارد، گفت: این تفکر که افراد باهوش و علاقه‌مند به درس باید به در رشته‌های دیگری به غیر از علوم انسانی تحصیل کنند تفکر غلطی است که سال‌هاست در جامعه ایران رخنه کرده و سبب شده کیفت در این حوزه بسیار پایین بی‌آید.

وی در ادامه بیان کرد: یک فیلسوف، جامعه‌شناس و سیاستمدار اگر اشتباه کنند می‌تواند نسل و یا نسل‌هایی را بعد از خود به تباهی بکشند، در دهه‌ها و سده‌های قبل شاهد بودیم که تفکرهای فلسفی نادرست جنگ‌های جهانی را به وجود آوردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه گسترش کیفی رشته علوم انسانی قابل دفاع است اما اگر قرار  باشد مدارس فرهنگ با دریافت شهریه از دانش‌آموزان تنها در اختیار قشر محدودی از جامعه قرار گیرد، باز هم راه اشتباهی در پیش گرفته شده است، اضافه کرد: برای  جلوگیری از انحصاری شدن این مدارس می‌توان کیفیت آموزشی رشته علوم انسانی را در همان دبیرستان‌ها بالا برد و به این رشته بیش از قبل اهمیت داد.

 

خانلری ادامه داد: با توجه به محدود بودن تعداد مدارس فرهنگ در سطح کشور، بهترین کار برای ارتقاء کیفی رشته علوم انسانی در سراسر کشور، توجه به نحوه تدریس دروس رشته علوم انسانی در مدارس و انتخاب دانش‌آموزان مستعد و با هوش برای ادامه تحصیل در این رشته است.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مبانی علوم انسانی باید از مرحله حفظ و تئوری‌پردازی صرف، خارج و به مرحله تحلیل برسند، گفت: گسترش کیفی علوم انسانی فی نفسه قابل دفاع است به شرط آنکه مسیرهای درستی برای پیمودن این راه انتخاب شود./

پایان پیاl

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار