Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
زاهدی:

پرسش مهر رئیس‌جمهور؛ بسترسازی برای مشارکت فکری دانش‌آموزان در مسائل کلان/ نباید پسابرجام، محور سوال می‌‌بود

سرویس فرهنگی
یک نماینده مردم در مجلس معتقد است اگرچه با پرسش مهر رئیس جمهور می‌توان دانش آموزان را با مسائل مهم کشور آشنا کرد ولی موضوعاتی همچون پسابرجام که نسبت به آن در میان نخبگان جامعه اختلاف است، نباید محور سوال قرار گیرد.
یکشنبه 16 خرداد 1395 ساعت 14:59
پرسش مهر رئیس‌جمهور؛ بسترسازی برای مشارکت فکری دانش‌آموزان در مسائل کلان/ نباید پسابرجام، محور سوال می‌‌بود یک نماینده مردم در مجلس معتقد است اگرچه با پرسش مهر رئیس جمهور می‌توان دانش آموزان را با مسائل مهم کشور آشنا کرد ولی موضوعاتی همچون پسابرجام که نسبت به آن در میان نخبگان جامعه اختلاف است، نباید محور سوال قرار گیرد. http://cdn.icana.ir/d/019/117777.jpg پرسش,مهر,رئیس‌جمهور؛,بسترسازی,برای,مشارکت,فکری,دانش‌آموزان,در,مسائل,کلان/,نباید,پسابرجام،,محور,سوال,می‌‌بود Icana

محمدمهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به شرکت بیش از 3 میلیون نفر در پرسش مهر رئیس جمهور و اعلام منتخبان پس از ماه مبارک رمضان، گفت: این پرسش ها برای دانش آموزان بسترسازی فکری فراهم می کند و اصل مساله، موضوع خوبی است که بتوان دانش آموزان را از همین دوران با مسائل مهم کشور آشنا کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: خط دهی و جهت دهی در چنین سوالاتی باید به گونه ای باشد که نوجوان و جوان محصل احساس کند می تواند در مسائل کلان کشور مشارکت نظری داشته باشد؛ لذا کلیت طرح سوال و پرسش مهر خوب است به شرطی که موضوعات به صورت حساب‌شده، در محور آن قرار داشته باشد.

وی درباره اهمیت موضوعات مورد سوال در پرسش مهر توضیح داد: نباید مسائلی انتخاب شود که اغتشاش ذهنی در بچه‌ها ایجاد کند؛ زیرا گاهی اوقات ممکن است سوال به گونه ای باشد که به جای تحرک و رشد و نمو مناسب ذهن دانش آموزان نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور، به عکس ایجاد اغتشاش می کند.

این نماینده مجلس با اشاره به محوریت پسابرجام در پرسش مهر 16 ادامه داد: طرح برخی موضوعات مانند پسابرجام که دارای آرای گوناگون و اختلاف سلیقه در بین نخبگان جامعه است، برای دانش آموزان مناسب به نظر نمی آید زیرا قرار گرفتن نوجوانان در معرض اختلاف نظر صاحب نظران و تضادهای بین مسئولان کشوری، حالتی مأیوس کننده برای دانش آموز به وجود خواهد آورد و به عرق ملی او لطمه می زند.

زاهدی با بیان اینکه مهم ترین مساله کشور، اقتصاد و اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: حتی اگر بحث پسابرجام در کشور پیگیری می شود، از این حیث است که بتواند به توسعه اقتصادی کمک کند لذا اگر پسابرجام به عنوان یک اصل برای دانش آموزان و بچه ها قرار گیرد و مشکلات اقتصادی و معیشتی فراموش شود، به ضرر کشور است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از مشارکت 3 میلیون و 219 هزار و 494 نفر در پرسش مهر16 رئیس جمهور خبر داد که حاوی سوال «بعداز توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، فرصت های پیش روی ما چیست و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت ها استفاده کنیم؟» بود./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000