هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter

روایت لوکس سواری با ارز دارو از زبان پورمختار؛وزارت صنعت تعریف خود از خودروهای لوکس را تغییردهد

سرویس اقتصادی
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت:وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در تعریف خود از خودروهای لوکس از ملاک های واقعی تر استفاده کند.
دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت 10:59
روایت لوکس سواری با ارز دارو از زبان پورمختار؛وزارت صنعت تعریف خود از خودروهای لوکس را تغییردهد نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت:وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در تعریف خود از خودروهای لوکس از ملاک های واقعی تر استفاده کند. http://cdn.icana.ir/d/019/120524.jpg روایت,لوکس,سواری,با,ارز,دارو,از,زبان,پورمختار؛وزارت,صنعت,,تعریف,خود,از,خودروهای,لوکس,را,تغییردهد Icana

محمد علی پورمختار درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به خبرساز شدن موضوع واردات خودروهای لوکس با ارز دارو در چند سال گذشته گفت:از آنجا که پرونده ای دراین خصوص درکمیسیون اصل 90 تشکیل نشده، پیگیری ها نیز در این زمینه صورت نگرفت، اما در دوران تحریم ها که ارز سهمیه بندی شده بود،انتقادهایی بر وزارت صنعت و بانک مرکزی وارد شد که در شرایطی که کشور با کمبود ارز مواجه است، ذخایر ارزی به جای هزینه در نیازهای استراتژیک صرف خرید کالاهای لوکس می شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودروهای لوکس از سوی دولت اقدام ارزنده ای است،افزود:در حال حاضر خودروهای بالای 2 هزارو 500 سی سی جزء خودروهای لوکس محسوب شده که این ملاک منطقی ندارد و بسیاری از خودروهای زیر 2500 سی سی لوکس بوده و برخی خودروهای زیر 2500 سی سی لوکس محسوب نمی شوند.

 

مونتاژکاری خودروهای کره ای و چینی در شرایط پساتحریم

پورمختار با تاکید براینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در تعریف خود از خودروهای لوکس از ملاک های واقعی تر استفاده کند، ادامه داد:بنابر توصیه مقام معظم رهبری درخصوص واردات خودروهای آمریکایی،با توجه به ثبت سفارش این خودروها واردات آن کنسل شد.

وی با بیان اینکه خودروسازان پس از گذشت سال ها باید برای بی کیفیتی خودروهای خود چاره ای بیندیشند،تصریح کرد:خودروهای داخلی باید با ذائقه مشتریان تناسب داشته،دارای ایمنی و خدمات پس از فروش مناسب باشند و سبب کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا شوند،که متاسفانه ما در این حوزه ضعف بنیادی داریم.

رییس کمیسییون اصل 90 در مجلس نهم، با اشاره به مونتاژکاری خودروهای کره ای و چینی در شرایط پساتحریم،تصریح کرد:در دوره کنونی کشور نیازمند واردات و انتقال تکنولوژی است،تا از این طریق از وابستگی به خارج کاسته و از تولید ملی حمایت کند،اما در حال حاضر عملا چیزی دیده نمی شود./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

خبر مرتبط