Icana.ir
fa

برای ارتقاء سطح ایمنی خودروها به طور قطع باید در استانداردها تجدیدنظر شود

روابط عمومی سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه در استانداردهای جدید تمرکز روی افزایش سطح ایمنی خودرو است، اعلام کرد: برای ارتقاء سطح ایمنی خودروها به طور قطع باید در استانداردها تجدیدنظر شود.9/27/2016 2:35:18 PM9/27/2016 2:08:57 PMIcana00http://media.icana.ir//Image/2016/04/201604105734122738_Thum.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
روابط عمومی سازمان ملی استاندارد اعلام کرد:

برای ارتقاء سطح ایمنی خودروها به طور قطع باید در استانداردها تجدیدنظر شود

سرویس اجتماعی
روابط عمومی سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه در استانداردهای جدید تمرکز روی افزایش سطح ایمنی خودرو است، اعلام کرد: برای ارتقاء سطح ایمنی خودروها به طور قطع باید در استانداردها تجدیدنظر شود.
سه‌شنبه 6 مهر 1395 ساعت 14:35
برای ارتقاء سطح ایمنی خودروها به طور قطع باید در استانداردها تجدیدنظر شود
برای ارتقاء سطح ایمنی خودروها به طور قطع باید در استانداردها تجدیدنظر شود روابط عمومی سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه در استانداردهای جدید تمرکز روی افزایش سطح ایمنی خودرو است، اعلام کرد: برای ارتقاء سطح ایمنی خودروها به طور قطع باید در استانداردها تجدیدنظر شود. http://media.icana.ir//Image/2016/04/201604105734122738_Thum.jpg برای,ارتقاء,سطح,ایمنی,خودروها,به,طور,قطع,باید,در,استانداردها,تجدیدنظر,شود Icana

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ روابط عمومی سازمان ملی استاندارد در پی انتشار خبری در خبرگزاری خانه ملت با عنوان " استاندارد نبودن خودروها، جاده ها و سوء مدیریت سه ضلع وقوع حوادث رانندگی " جوابیه ای  به این خبرگزاری ارسال کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

تدوین استانداردهای 51 گانه اجباری ایمنی عملکردی تایید نوع خودرو از سال 1382 بر مبنای استانداردهای روز اروپا و با مشارکت خبرگان صنعت خودرو آغاز شده و با توجه به امکانات داخلی موجود و مشکلات مربوط به تحریم های اعمالی، به اجرا گذاشته شدند.

با توجه به الزامی شدن اجرای تمامی استانداردهای جداگانه اجباری ایمنی عملکردی تایید نوع خودرو از سال 1384 و همچنین اجرای قانون ارتقاء کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی، در حال حاضر همه تولیدکنندگان خودرو برای اخذ تاییدیه از این سازمان، باید همه ضوابط و الزامات استانداردهای جداگانه مذکور مستند به دایرکتیوهای الزامی اتحادیه اروپا بودند، را رعایت نمایند.

در این راستا این سازمان از لحاظ وجود سطوح ایمنی قابل پذیرش در خودروهای تولید داخل ( مطابق با استانداردها و مقررات الزامی اروپایی ) به بررسی آن خودروها می پردازد.

علاوه بر آن با توجه به رویه های این سازمان گذشته از آزمون ها و الزاماتی که خودروها باید در زمان تایید نوع اولیه برآورده نمایند، بر اساس میزان تولید هر محصول، خودروهای تولید داخل ملزم به انجام آزمون در زمینه تعدادی از استانداردهای جداگانه و احراز انطباق با الزامات آنها بوده و بدین ترتیب از لحاظ ایمنی مورد بررسی قرار می گیرند.

همچنین به منظور افزایش پوشش استانداردهای خودرو اقداماتی از جمله اجرای استاندارد ملی 4160 با عنوان " خودروهای جاده ای – مشخصات کلی خودروهای مسافری عمومی – ویژگی های و روش آزمون " از سال 1393 و نیز اجرای استاندارد ملی 7499 با عنوان " خودرو – حفاظ عرضی زیر شاسی جلو – ویژگی ها و روش آزمون " از ابتدای سه ماهه دوم سال جاری را به انجام رسانده است.

در این رابطه باید متذکر شد برای ارتقاء سطح ایمنی خودروها و با توجه به پیشرفت های فناوری، به طور قطع این استانداردها باید مورد تجدید نظر و به روز رسانی قرار گیرند و اقدامات این سازمان هم در راستای انجام همین رسالت است.

پیرو این موضوع، بر اساس رویکرد جدید اتحادیه اروپا مبنی بر انتقال از دایرکتیوهای اروپایی ( EC ) به رگولیشنهای مورد تایید سازمان ملل با عنوان رگولیشنهای UNECE  که حوزه جغرافیایی وسیع تری از جمله کشورهای توسعه یافته دیگر از جمله ژاپن را در بر می گیرند و همچنین با اضافه نمودن رگولیشنهای جدید، الزامات بیشتری را در ارتباط با خودرو در نظر گرفته و بدین ترتیب فرآیند تایید نوع خودرو را ارتقا داده اند؛ این سازمان نیز فرآیند مطالعه و امکان سنجی اجرای این رگولیشنها را آغاز نموده تا نسبت به تدوین ملی آنها اقدام شده و در رابطه با اجرای آنها نیز برنامه ریزی های لازم انجام پذیرد.

در استانداردهای جدید که ترکیبی از عناوین قبلی و تعدادی عناوین جدی می باشند، تمرکز بر روی افزایش سطح ایمنی خودرو می باشد بدین لحاظ آن دسته از استاندردهایی که عناوین قبلی آنها در استانداردهای 51 گانه وجود داشته، سختگیرانه تر شده اند از جمله می توان به استاندارد مخزن سوخت خودروها اشاره کرد که در استاندارد جدید، آزمون برخورد ( تصادف ) باک سوخت به الزامات قبلی اضافه شده یا در زمینه افزایش کارآیی ترمزگیری و سیستم های کمکی به آن الزامات سختگیرانه جدیدی افزوده شده اند.

علاوه بر این موارد، عناوین جدیدی از قبیل ترمز پیشرفته اضطراری، الزاماتی برای افزایش ایمنی عمومی خودرو مانند استفاده سیستم ایزوفیکس ( ISOFIX   )  در کمربندهای ایمنی، سیستم های هشداردهنده خودرو و هشدار تغییر مسیر حرکتی خودرو، الزامات حفاظت از عابر پیاده و ایمنی الکتریکی نیز به استانداردها افزوده خواهند شد./

پایان پیام

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC