Icana.ir
fa

دستاوردهای فرهنگی سه دهه گذشته انقلاب اسلامی ایران

**مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزة فرهنگ طی سه دهه گذشته را بررسی کرد.5/23/2009 9:29:00 AM5/23/2009 9:29:00 AMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
مرکز پژوهش‌ها بررسی کرد

دستاوردهای فرهنگی سه دهه گذشته انقلاب اسلامی ایران

سرویس فرهنگی
**مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزة فرهنگ طی سه دهه گذشته را بررسی کرد.
شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 09:29

بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز پژوهش‌ها، دفتر مطالعات فرهنگی این مرکز در گزارشی دستاوردهای حوزه فرهنگ عمومی و تبلیغی دینی را همراه با برنامه‌های فرهنگی در قانون برنامه اول، دوم، سوم و چهارم توسعه بررسی کرده و افزود: به رغم دستاوردهای موجود ، گسترش پژوهش‌های بنیادی و کاربردی حوزة تبلیغی و دینی به منظور شناسایی نیازها ، مسائل و مشکلات جامعه و برنامه‌ریزی و ارزیابی مستمر آثار به ویژه در زمینه فرهنگ عمومی ضرورت دارد.

دفتر فرهنگی مرکز پژوهشها با بیان این مطلب که امروزه کمتر جشنواره‌ای را در سطح بین‌الملللی می‌توان یافت که اثری از هنر ملی این سرزمین در آن حضور نداشته باشد، از تغییر در عناصر مهم مضمونی هنر، شکل‌گیری مجدد قالب‌های سنتی هنر در این مرز و بوم ، شکسته‌شدن الگوهای هنری غیربومی و شکل‌گیری نوعی هنر ملی متعالی به عنوان مهمترین دستاوردهای حوزه هنر انقلاب اسلامی نام برد.

در ادامه این گزارش با اشاره به رشد کمی و تعداد شبکه‌های سراسری و استانی صدا و سیما آمده است: نگاهی به عرصه مطبوعات در سه دهه گذشته نیز نشان از رشد قابل توجه این حوزه از جهت کمیت و کیفیت دارد، به نحوی که شمارگان روزنامه‌ها و مجلات سراسری و نشریات استانی به سه میلیون نسخه در روز رسیده است و طبق آخرین برآوردها 31 روزنامه منظم استانی هم اکنون منتشر می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید: افزایش نشریات تخصصی در زمینه‌های مختلف صنعتی، فنی، مهندسی، پزشکی، کشاورزی، کودک و نوجوان، خانواده و سرگرمی و معارف اسلامی و... از جمله ویژگی‌های چشمگیر رشد کمی نشریات در این سه دهه بوده است.

در حوزه گردشگری، رشد 20 درصدی گردشگران ورودی به کشور در چند سال اخیر از توسعه این بخش حکایت می‌کند. طی سه دهه گذشته این بخش در پنج حوزه گردشگری خارجی و بین المللی،گردشگری داخلی، نظارت و استانداردسازی مراکز خدمات گردشگری، بازاریابی و تبلیغاتی و توسعه گردشگری موضوعی و تخصصی گام‌های بلندی برداشته است.

در حوزه خبرگزاری‌ها نیز طی سه دهه گذشته شاهد رشد چشمگیر این حوزه بوده‌ایم، به نحوی که امروزه بیش از 30 دفتر رسمی خبری ایران در کشورهای مختلف جهان مستقر شده و در تمامی عرصه‌های ملی و بین‌المللی ایفای نقش می‌کنند و حاصل فعالیت آن‌ها را می‌توان در خروجی‌های صدا و سیما مشاهده کرد. صدور مجوز تاسیس خبرگزاری برای بخش غیردولتی نیز از جمله دستاوردهای مهم و بارز این سه دهه بوده است.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC