fa , بازی های رایانه ای نبود جذابیت در بازی‌های رایانه‌ای داخلی، قدرت رقابت با مشابه خارجی را از آنها سلب کرده است عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در حوزه بازی‌سازی تولید داخل مشکل داریم؛ تصریح کرد: بازی‌های داخلی در نوع قهرمان‌سازی و روند بازی‌ها، جذابیت ویژه‌ای نداشته و قابل رقابت با بازی‌های خارجی نیستند. 1/10/2017 10:56:05 AM 1/9/2017 5:23:32 PM Icana http://media.icana.ir//Image/2016/07/201607106756392477_Orig.jpg http://media.icana.ir//Image/2016/07/201607106756392477_Thum.jpg Icana
Icana.ir
  • تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی/ برداشت غیرقانونی از حساب مردم با عنوان ارسال پیامک
  • fa تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی/ برداشت غیرقانونی از حساب مردم با عنوان ارسال پیامک عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد. 2/22/2017 3:09:54 PM 2/22/2017 1:14:47 PM Icana http://media.icana.ir//Image/2014/02/58755_Orig.jpg http://media.icana.ir//Image/2014/02/58755_Thum.jpg Icana
  • سقف اخذ فاینانس 50 میلیارد دلار تعیین شد
  • fa سقف اخذ فاینانس 50 میلیارد دلار تعیین شد نمایندگان مردم در خانه ملت سقف اخذ فاینانس (تسهیلات تامین مالی خارجی) را 50 میلیارد دلار تعیین کردند. 2/22/2017 11:41:29 AM 2/22/2017 10:38:10 AM Icana http://media.icana.ir//Image/2014/10/80728_Orig.jpg http://media.icana.ir//Image/2014/10/80728_Thum.jpg Icana
  • وظیفه شرکت ملی نفت برای ارائه معادل ریالی 4 میلیون تن قیر رایگان
  • fa وظیفه شرکت ملی نفت برای ارائه معادل ریالی 4 میلیون تن قیر رایگان نمایندگان مردم در خانه ملت شرکت ملی نفت را موظف به ارائه معادل ریالی 4 میلیون تن قیر رایگان به برخی دستگاه‌ها کردند. 2/22/2017 10:19:51 AM 2/22/2017 9:28:13 AM Icana http://media.icana.ir//Image/2014/01/57385_Orig.jpg http://media.icana.ir//Image/2014/01/57385_Thum.jpg Icana
جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳
چاپچاپ با عکس ارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
قاضی‌زاده هاشمی:

نبود جذابیت در بازی‌های رایانه‌ای داخلی، قدرت رقابت با مشابه خارجی را از آنها سلب کرده است

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در حوزه بازی‌سازی تولید داخل مشکل داریم؛ تصریح کرد: بازی‌های داخلی در نوع قهرمان‌سازی و روند بازی‌ها، جذابیت ویژه‌ای نداشته و قابل رقابت با بازی‌های خارجی نیستند.
سه‌شنبه 21 دی 1395 ساعت 10:52
نبود جذابیت در بازی‌های رایانه‌ای داخلی، قدرت رقابت با مشابه خارجی را از آنها سلب کرده است

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ایده راه‌اندازی رشته بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر تعدادی از انیماتورهایی که در حوزه انیمیشن کار می‌کنند به طراحی بازی می‌پردازند اما طراحی و ایجاد جذابیت در بازی نیازمند تفکر، استعداد و هنر ذاتی است.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه طراح بازی، انیماتور یا کارتون‌ساز خوبی باشد یا در تولید انیمیشن خوب کار کند کافی نیست و لزوما با این زمینه به تنهایی نمی‌تواند بازی‌ساز خوبی نیز باشد.

نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق برنامه ششم تصریح کرد: بازیکن‌های حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای (گیمنرها) در شرایط آموزش خوب می‌توانند بازی‌ساز‌های خوبی شوند و دانشجوهای این رشته باید از بازیکنان درجه یک بازی‌های رایانه‌ای باشند و رشته تحصیلی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای ‌از سر ناچاری نباشد و برای این رشته، هنر ذاتی دانشجو، علاقه، استعداد و توانمندی برای این رشته نیاز است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اگر این رشته منجر به تولید بازی‌های رایانه‌ای خوب شود و بتواند بازار خوبی ایجاد کند، در تربیت متخصصین این حوزه اثر مطلوبی می گذارد. در حال حاضر تمام قوت بازار متعلق به شرکت‌های واردکننده و کپی‌کننده و ... است و اوضاع خوبی در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور نداریم.

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حوزه بازی‌سازی مشکل تولید بازی‌های داخلی در کشور را داریم؛ بازی‌های داخلی در نوع قهرمان‌سازی و روند بازی‌ها، جذابیت ویژه‌ای نداشته و قابل رقابت با بازی‌های خارجی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه در ایران برخی از شرکتها از بازی‌های رایانه‌ای خارجی الگو برداری می‌کنند افزود: بازی‌های الگوبرداری شده به غیر از 2، 3بازی شاخص و قوی نیستند؛ همچنین در تولید بازی‌های رایانه‌ای، بازار و اقتصاد و همچنین کیفیت تولید بازی بسیار مهم است که گاهی با آموزش نیز قابل کار نیست.

نماینده مجلس دهم در مجلس با تاکید بر اینکه اشتغال‌زایی در این زمینه به کیفیت کار بازی‌ساز ارتباط دارد تصریح کرد: برای ایجاد فضای اشتغال از خروجی رشته بازی‌های رایانه‌ای، سرمایه‌گذاری و استعدادیابی نیاز است که در حال حاضر بسیار عقب هستیم.

وی افزود: با توجه به گردش مالی که در این حوزه ایجاد می‌شود تاثیرات خوبی در فرهنگ، اقتصاد و اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود؛ اگر سرمایه‌گذار خوب در بخش خصوصی تجاری‌سازی کند و علاوه بر هزینه کردن، تبلیغ و توزیع خوبی نیز داشته باشد، بازی‌رایانه‌ای داخلی قوت لازم را گرفته و رقابت بوجود می‌آید و صنعت آن گردش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با ایجاد رشته بازی‌های ‌رایانه‌ای در دانشگاه‌ها بازی‌های ‌رایانه‌ای نیز می‌تواند مانند انیمیشن‌هایی که به صورت آگهی و کارتون از صدا و سیما پخش می‌شوند رونق گرفته و تجاری‌سازی شود./

پایان پیام

کلید واژه ها
ارسال نظر
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

fa Icana

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Icana.ir ۲۰۱۷ ©

Powerd By : Tasvirnet