هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
تبلیغات انتخابات دهم -3

شجاعی کیاسری: تبلیغات انتخاباتی نیازمند فرهنگ سازی است

سرویس سیاسی
**نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس، رسانه ها و دستگاه های موثر باید برای فرهنگ سازی در زمینه تبلیغات انتخاباتی اقدام کنند.
شنبه 9 خرداد 1388 ساعت 08:28

"سیدرمضان شجاعی کیاسری" در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه تبلیغات یکی از نمادهای حضور نامزدها در انتخابات و انتخاب مردم است که در همه جای دنیا مرسوم می‌باشد، خاطرنشان کرد: اما تبلیغات انتخاباتی در هر کشوری براساس فرهنگ و علائق سیاسی و اجتماعی مردم شکل و شیوه متفاوت و مختلفی دارد و با نگاه‌ها و دیدگاه‌های مختلف شکل می‌گیرد.
وی با تصریح بر این که در ایران شکل و شیوه تبلیغاتی دارای اشکالات جدی و اساسی است، ایکی از این اشکالات را کپی برداری و تقلید برخی از شیوه تبلیغات در کشورهای غربی و اروپایی عنوان کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با مذموم خواندن این شکل تبلیغات در کشور ما یادآور شد: ما به عنوان کشوری که انقلابش انقلاب فرهنگی است باید یک منش و روش مستقل که هویت ما را بیان کند داشته باشیم.
شجاعی با بیان اینکه تبلیغاتی که در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری صورت می‌گیرد با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: در این دوره از انتخابات به نظر می‌رسد تبلیغات بیشتر در خدمت تخریب است تا در خدمت تثبیت و اثبات برنامه‌های یک نامزد.
وی تصریح کرد: تبلیغات باید روشنگری و هدایت کردن مردم و افکار عمومی را رقم بزند که متاسفانه در حال حاضر کمتر دیده می‌شود.
شجاعی با تاکید بر اینکه تبلیغات انتخاباتی در حال حاضر تبلیغات تخریبی است که برای خراب کردن رقیب هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: البته همه نامزدها این کار را انجام نمی‌دهند.
وی با انتقاد از تبلیغات سه تن از نامزدهای ریاست جمهوری علیه دولت فعلی گفت: البته دولت فعلی تاکنون نسبت به تبلیغات آنها مقابله به مثل نکرده است و البته این امر صحیح هم نیست.
نماینده ساری با بیان اینکه این شکل تبلیغات انتخاباتی بیشتر فضا را آلوده و ناسالم می‌کند، تصریح کرد: از این رو رسانه ها نقش تاثیرگذاری دارند.
وی توضیح داد: رسانه‌ها باید فضا سازی کنند و واقعیت‌های انتخابات را به مردم گوش‌زد کنند. همچنین فضاهای تخریبی و تبلیغی را بیان کرده و تفاوت‌های آن را به مردم نشان دهند.
شجاعی کیاسری با متذکر شدن اینکه رسانه‌ها باید کمی جدی‌تر برای تبیین یک تبلیغات صحیح و اصولی اطلاع‌رسانی کنند، تاکید کرد: اساس و پایه انتخاب و انتخابات، آگاهی است.
وی گفت: نامزدهای انتخاباتی و ستادهای آنها فعالیت‌هایی برای جلب آرا بیشتر انجام می‌دهند اما جلب آرا بیشتر به هر طریق ممکن قطعاً غلط است.
عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در کردستان گفت: ایشان فرمودند که ما برای این که پیروز شویم نباید حرفی بزنیم که دشمن خوشش بیاید.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر برخی نامزدهای انتخابات در نطق‌ها، شعارها و همایش‌های خود دست به چنین کاری می‌زنند که اشتباه است.
وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید این مسئله را اصلاح کنند.
شجاعی در مورد تاثیرات روش‌های جدید تبلیغات چون پیامک و مناظره‌های تلویزیونی در فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثر مردم در انتخابات گفت: پیامک یک ظرفیت تبلیغی جدیدی است که باید از آن استفاده کرد اما از راه صحیح آن اخبار و اطلاع رسانی‌هایی که مبتنی بر یک واقعیت حداقلی باشد نه این که مبتنی برخلاف واقع بودن آن باشد و بعد هم بخواهد فضای ناسالم و غیرواقعی را به تبعه آن درست کند.
نماینده ساری مناظره تلویزیونی میان نامزدهای انتخاباتی را نیز رویکرد و اتفاق جدیدی در رسانه‌ملی دانست که می‌توان آن را به فال نیک گرفت.
وی با تصریح بر این که انتخابات و تبلیغات در جایگاه خود نیازمند فرهنگ است، بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه تبلیغات انتخاباتی در کشور تاکید کرد.
شجاعی کیاسری خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند، مجلس باید در این زمینه قانون‌گذاری کند و دستگاه‌های موثر نیز باید به موقع وارد این مباحث شوند تا انشا‌ء ا.. فرهنگ انتخابات ما درست و صحیح چیده شود.
وی افزود: در این صورت انتخابات سالم و تبلیغات قابل قبولی هم خواهیم داشت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شجاعی همچنین در مورد مهمترین مباحث در شعارها و برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: درحوزه اجتماعی باید معضلات و چالش‌های اجتماعی را شناسایی کنند و راه حل برای برون رفت از این مسائل را پیدا کنند.
وی افزود: در حوزه فرهنگ نیز باید چالش‌ها این بخش را که زیاد هم هستند شناسایی شده و راه حل رفع آنها را پیشنهاد نمایند.
نماینده ساری در عین حال با تاکید بر اینکه نمی‌توان درباره این مباحث مهم و جدی فقط حرف زد بلکه در کارهای اجرایی به آنها اهتمام ورزید، تصریح کرد: حرف‌ها زمانی خوب است که قابلیت اجرا نیز داشته باشد.

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000