Icana.ir
fa, آموزش و پرورش, فاطمه سعیدی

ارائه گزارش تیغ‌زنی دانش‌آموزان در کمیسیون آموزش مجلس/ ساعات فوق برنامه اجباری در مدارس، مصداق خشونت است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارائه گزارش در مورد آسیب‌های اجتماعی در مدارس از جمله تیغ‌زنی دانش‌آموزان در کمیسیون متبوع خود خبر داد.1/20/2017 12:56:16 PM1/19/2017 2:47:22 PMIcana00http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606107773343760_Thum.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
سعیدی اعلام کرد:

ارائه گزارش تیغ‌زنی دانش‌آموزان در کمیسیون آموزش مجلس/ ساعات فوق برنامه اجباری در مدارس، مصداق خشونت است

سرویس فرهنگی
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارائه گزارش در مورد آسیب‌های اجتماعی در مدارس از جمله تیغ‌زنی دانش‌آموزان در کمیسیون متبوع خود خبر داد.
جمعه 1 بهمن 1395 ساعت 12:56
ارائه گزارش تیغ‌زنی دانش‌آموزان در کمیسیون آموزش مجلس/ ساعات فوق برنامه اجباری در مدارس، مصداق خشونت است
ارائه گزارش تیغ‌زنی دانش‌آموزان در کمیسیون آموزش مجلس/ ساعات فوق برنامه اجباری در مدارس، مصداق خشونت است عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارائه گزارش در مورد آسیب‌های اجتماعی در مدارس از جمله تیغ‌زنی دانش‌آموزان در کمیسیون متبوع خود خبر داد. http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606107773343760_Thum.jpg ارائه,گزارش,تیغ‌زنی,دانش‌آموزان,در,کمیسیون,آموزش,مجلس/,ساعات,فوق,برنامه,اجباری,در,مدارس،,مصداق,خشونت,است Icana

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برخی آمار و گزارش‌ها درباره خودزنی برخی دانش‌آموزان در مدارس از جمله تیغ زنی در 2، 3سال اخیر گفت: تیغ‌زنی از جمله رفتارهای پرخطر به شمار می‌رود که چند سالی است در مدارس مشاهده می‌شود؛ البته کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، زیرمجموعه‌ای به نام کمیته اجتماعی دارد و مقرر شده تا جلسه روز 10بهمن کمیسیون، گزارشی درباره این قضیه که یکی از آسیب‌های اجتماعی فعلی در مدارس است، تهیه و در کمیسیون ارائه شود.

آسیب‌های اجتماعی در مدارس بیشتر نشده؛ اطلاع‌رسانی شفاف‌تر شده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار آسیب‌های اجتماعی بالا نرفته است، افزود: اخیرا آسیب‌های اجتماعی مدارس شفاف‌سازی می‌شود زیرا اطلاعات در مدارس حبس بود و از مدارس به صورت واضح و شفاف بیرون نمی‌رفت اما مدتی است که این اطلاعات به گوش مسئولان می‌رسد؛ به همین علت مردم تصور می‌کنند آمار آسیب‌های اجتماعی بالا رفته است در حالی که این قبیل آسیب‌های اجتماعی کمابیش در مدارس و همه جا وجود داشته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تیغ‌زنی و برخی رفتارهای اینچنینی در مدارس نوعی اعتراض بچه‌گانه یا نوجوانانه است، به سابقه مدیریتی خود در مدارس اشاره و تصریح کرد: چشم و هم‌چشمی یک رفتار یا خصیصه‌ای است که برخی از دانش‌آموزان آن را دارند و زمانی که می‌بینند دوست یا همکلاسی خود فلان کار را انجام داده، می‌خواهند خود نیز آن را تجربه کرده و حس دوست و همکلاسی خود درک کنند؛ سرایت کردن پدیده تیغ زنی به همکلاسی‌ها هم در این مقوله قابل ارزیابی است.

کمبود جدی مشاوره در مدارس

وی افزود: اگرچه رفتار برخی افرادی که دست به این کار می‌زنند می‌تواند ریشه در خانواده آن دانش‌‌آموز داشته باشد که چنین مسائلی باید بررسی شود؛ اما متاسفانه مدارس با کمبود مشاور در این قضیه روبرو است؛ به طوری که در مدارس 6سال ابتدایی هیچ نوع مشاوره‌ای وجود ندارد و زمانی که دانش‌آموز وارد مقطع متوسطه اول و دوم می‌شود، مشاوره‌ها حالت مشاوره تحصیلی پیدا می‌کند و مشاور زبده، نخبه و تحصیل‌کرده در این امر در مدارس دیده نمی‌شود.

آموزش و پرورش در اولویت نباشد، جامعه دچار مشکل می‌شود

سعیدی ضمن تاکید بر نیاز جوان‌ها به مشاوره و ریشه یابی این مسائل در مدارس گفت: با مشاهده اولویت‌ها در برنامه ششم توسعه درخواهیم یافت که آموزش و پرورش در بحث هفتاد و نهم (79) گنجانده شده؛ درصورتی که با توجه به اهمیت آن آموزش و پرورش باید اولویت اول مملکت باشد چرا که خروجی مدارس کشور وارد جامعه می‌شوند و زمانی که خروجی‌های مدارس در جامعه دچار آسیب‌های اجتماعی باشد، بالتبع جامعه نیز دچار مشکل خواهد بود.

کادر آموزش و پرورش درگیر مسائل مالی هستند/ امور پرورشی کمرنگ شده است

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه مسئولان کشور آموزش و پرورش را دغدغه ملی و اولویت اول قرار نداده‌اند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی دغدغه بودجه را دارند؛ زمانی که معلم، مدیر و مسئولان آموزش و پرورش دغدغه مالی داشته باشند، برخی امور دیگر مثل مسائل تربیتی و پرورشی وارد حاشیه می‌شود و امر پرورش مشاوران در مدارس کمرنگ می‌شود لذا تا دیر نشده باید این مشکلات برطرف شود.

فوق‌برنامه‌های 4ساعته و 6ساعته نوعی خشونت است

وی پیشنهاد داد: نیروی متخصص مشاوره در مدارس به خصوص مدارس دخترانه کشور تامین شود و این تامین نیرو صرفا فیزیکی نباشد. ضمن آنکه مدارس دخترانه کشور باید از ابتدا مشاوران متخصصی داشته باشند تا زمان دانش‌آموزان به صورت بهینه پر شود؛ چراکه خشونت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در مدارس فقط خشونت‌های فیزیکی نیست و بسیاری از افراد نمی‌دانند برخی از رفتارها خشونت است؛ مثل ساعات اضافه‌ای که برای دانش‌آموز فوق‌برنامه می‌گذارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تمرکز بیشتر بر آموزش و کمتر شدن بار پرورشی در مدارس گفت: فوق‌برنامه‌های طولانی نوعی خشونت است و زمان دانش‌آموز را که به  تفریح، استراحت، مطالعه، گردش و در کنار خانواده بودن او اختصاص دارد، می‌گیرد؛ بنابراین لازم است آموزش و پرورش مسائل آموزشی و پرورشی خود را احیا کند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC